T. Wolffas: mes arti susitarimo dėl variklių reglamento

T. Wolffas: mes arti susitarimo dėl variklių reglamento
logo F-1.LT

„Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas ne tik pakomentavo kvalifikacijos rezultatus, bet ir atsakė į klausimus, skirtus deryboms su „Liberty Media“ dėl „Formulės-1“ vystymo perspektyvų.

-          Kiek kvalifikacijos rezultatai atitinka jūsų ekipos lūkesčius?

-          Aš patenkintas, kaip ji praėjo. Komanda nepadarė nė vienos klaidos, o lenktynininkai parodė tą greitį, kokiam yra pajėgi mūsų mašina. Man reikia dar išsiaiškinti, kas ten atsitiko su Valtteri, bet su Lewisu mes jau pakalbėjome ir esame įsitikinę, kad mūsų mašina šioje trasoje turi būtent tokį tempą. Mes turime realistiškai vertinti mašinos galimybes, nes, kuriant ją, mes skaičiavome, kad galėtumėme uždirbti kuo daugiau taškų visose sezono lenktynėse, todėl neišvengiamai reikėjo eiti į kompromisą, kad kai kuriose trasose mes nebūsime lyderiais.

-          Antroje kvalifikacijos dalyje jūs pabandėte panaudoti ultraminkštąsias padangas, bet vėliau vėl perėjote prie hiperminkštųjų...

-          Mes buvome nusiteikę optimistiškai ir norėjome įvertinti, ko yra vertos ultraminkštosios kvalifikacijoje, kadangi startuoti lenktynėse su hiperminkštosiomis bus problematiška – mes matėme, kad priekinė kairioji padanga stipriai granuliuojasi, tai taip pastebėjome galinių padangų degradacijos požymių. Tikėtina, kad tam pilotui kuris lenktynėse pirmaus, teks labai tiksliai dozuoti tempą, bet vis vien išlieka rizika, kad po keleto ratų padangos susidėvės. Tai labai nepaprasta situacija ir mes norėjome jos išvengti.

-          Jei sugrįšime prie komandų vadovų susitikimo su „Liberty Media“ atstovais – ar viskas praėjo taip, kaip jūs ir tikėjotės?

-          Ne, šiuo metu viskas vyksta ne taip, kaip mes norėtume, bet pačios derybos juda į priekį. Pirmajame susitikime Bahreine mes supratome, kokios strategijos laikysis „Liberty Media“ sprendžiant pačius svarbiausius klausimus, o dabar mums buvo pateikta papildoma informacija apie naują techninį reglamentą, apie tai, kokie turėtų būti varikliai ir kaip turėtų būti ribojami biudžetai. Ir tai iš tikrųjų buvo žingsnis į priekį, mes supratome,  kokią poziciją užima „Liberty“, išgirdome komandų nuomonę šiais klausimais ir kitame susitikime turime pasiekti bendro vardiklio.

-          Kada tai turėtų įvykti?

-          „Liberty“ norėtų, kad tai įvyktų per artimiausius du mėnesius.

-          Ar pavyko komandoms suartinti pozicijas per laiką nuo susitikimo Bahreine ir dabartinio susirinkimo?

-          Aš matau kai kuriuos blaivaus proto apsireiškimus ir dabartinė diskusija buvo labai konstruktyvaus charakterio. Akivaizdu, kad mes kol kas užimame labai skirtingas pozicijas, bet suartėjimo procesas vyksta.

-          Vienas iš klausimų, kuriuo jūsų pozicijos iš esmė skiriasi, yra požiūris į komandų darbuotojų skaičiaus ribojimą – ar čia yra kokia nors pažanga?

-          Labai pozityvus momentas yra tas, kad „Liberty“ suprato: biudžetų ir darbuotojų skaičiaus ribojimas negali būti momentiniu sprendimu - procesas turi būti laipsniškas ir užtrukti keletą metų. Suprantama, kad kiekviena komanda gins savo kadrinę struktūrą ir mes tai leidome jiems suprasti.

-          Yra sakoma, kad FIA ruošiasi naują variklių reglamentą paskelbti iki birželio pabaigos. Ar jėgainių gamintojai sutiko nusileisti motoro-generatoriaus MGU-H klausimu?

-          Kalba ėjo ne apie birželio pabaigą, o apie artimiausius du mėnesius. Mes nusileidome daugeliu momentų ir sutikome atsisakyti MGU-H. Kartu mes laikome, kad technologine prasme tai  yra žingsnis atgal. Bet žiūrimumui padidinti mes sutikome eiti  į tam tikrus kompromisus: tokios elemento kaip MGU-H jėgainės konstrukcijoje daugiau nebebus, bet padidės maksimalus variklio sūkių skaičius, degalų sąnaudų ribojimai bus panaikinti ir regis, kad variklio garsas bus didesnis. Tai ne pats teisingiausias sprendimas ekologijos prasme, bet mes tai galime suprasti, nes visa tai bus daroma žiūrimumui padidinti. Su tuo tenka susitaikyti. Bendrai, mums pavyko susitarti dėl daugelio klausimų, taip pat vyksta diskusija dėl stendinių bandymų ribojimo, kadangi komandos nenori lenktyniauti viena su kita šioje srityje ir užsiimti infrastruktūros plėtimu. Bet jei kalbėsime apie reglamentą varikliams, tai mes esame arti susitarimo. Beliko išspręsti vieną rimtą problemą: mes iki šiol labai daug išleidžiame jėgos agregatų modernizacijai. Artimiausiems dviem metams reikia surasti būdą išvengti dvigubų išlaidų: modernizuoti dabartinius jėgos agregatus ir greta užsiimti naujos jėgainės kūrimu.

„Flashscore.com“ duomenimis F-1 etapas Monake didelės intrigos nekėlė, o Formulė-1 lažybos didelių rizikų nepasiūlė. Po kvalifikacijos koeficientas už Danielio Ricciardo pergalę siekė vos 1.57. Taip yra todėl, kad australas triumfavo kvalifikacijoje, o Monakas pasižymi itin mažu lenkimų skaičiumi. Palyginimui, dar prieš kvalifikaciją „Red Bull“ piloto pergalės koeficientas siekė net 21. 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553