Z. Brownas: „McLaren“ komandoje F. Alonso laisvos vietos nėra

Z. Brownas: „McLaren“ komandoje F. Alonso laisvos vietos nėra
logo 2019 Birželio 22 d. 11:39, McLaren

„McLaren“ vykdomasis direktorius Zakas Browas pasakojo apie jo komandos pažangą „Formulėje-1“, apie galimą Fernando Alonso sugrįžimą, o taip pat apie planus dalyvauti „IndyCar“ bei WEC serijose...

  • Po septynerių etapų „McLaren“ užima ketvirtą vietą Konstruktorių įskaitoje. Kokių rezultatų jūs tikėjotės prieš sezono pradžią?
  • Būtent tokių rezultatų ir tikėjomės. Aš nemėgstu kalbėti apie lūkesčius. Mes stengiamės gerinti rezultatus. Ketvirtoji vieta – žinoma, yra malonu, bet reikia turėti galvoje, kad pagal taškus skirtumas iki 9 vietos ne toks jau ir didelis. Kova peletono viduryje vyksta tokia aštri, jog per dvejas lenktynes galima nusiristi į 8 vietą.
  • Žiemos bandymų metu komanda atrodė ne per geriausiai. Kas pasikeitė nuo kovo?
  • Daug kas. Komanda puikiai dirba. Mūsų mašina pagal greitį nėra ketvirta, galbūt ji yra šešta. Bet mūsų sustojimų boksuose, taktikos, patikimumo bei lenktynininkų dėka viskas klostosi gana gerai. Mums padėjo ir varžovų klaidos. Mes pasiekėme ketvirtą poziciją dėl komandos ir pilotų gero darbo.
  • Ar jaučiate, kad komanda yra kovingai nusiteikusi?
  • Į mūsų organizaciją sugrįžo tikra lenktynių dvasia. Visi tiesiog veržiasi dirbti trasoje. Iki tol buvo jaučiamas bendras nuovargis. O dabar mūsų vaikinai jaučia, kad žengtas žingsnis į priekį, mes sugebėjome sustabdyti kritimą ir perlaužti įvykių eigą. Dabar reikia tik pilnai pasinaudoti šiuo momentu.
  • Ar galima pasakyti, jog Andreas‘o Seidlo atėjimas į komandos vadovo pareigas bei Jameso Key paskyrimas technikos direktoriumi buvo tos paskutinės grandys, kurių „McLaren“ ekipai trūko?
  • Man – taip. Andreas‘as dabar vadovauja lenktynių komandai, gali veikti savarankiškai ir daryti tai, ką mano būtinu. Manau, kad jo pirmas įspūdis apie komandą yra geras. Nėra būtinybės atlikti kokių nors esminių perstatymų, bet, gali būti, turi prasmę pakviesti dar porą specialistų. Bet dabar tai jo reikalas.
  • Inžinieriai mano, kad MCL34 mašina nėra be trūkumų. Kur jie slypi?
  • Mūsų mašina geriau tvarkosi su greitomis trasomis nei su lėtomis. Mes tęsiame darbus, norėdami likviduoti silpnąsias važiuoklės vietas, prieš Kanados etapą žengėme neblogą žingsnį į priekį. Lenktynininkai tai įvertino labai teigiamai.
  • Ar „McLaren“ pavyko išsiaiškinti su naujųjų „Pirelli“ padangų ypatumais?
  • Jei kalbėsime apie padangas, tai mus viskas tenkina. Būna momentų, kai susiduriame su kokiais nors netikėtumais, bet, mano galva, pas mus mažiau problemų su jų savybių supratimu nei pas kai kurias kitas komandas.
  • Kaip vertinate jūsų lenktynininkų darbą?
  • Jie puikiai tvarkosi su savo užduotimis. 50 proc. atvejų jiems pavykdavo patekti į kvalifikacijos finalą. Jie teikia labai gerą atgalinį ryšį dirbant su mašina. Jie neblogai sutaria vienas su kitu. Man netenka jaudintis, kai jie varžosi trasose. Pavyzdžiui, Baku aš nesijaudinau, kad jie susidurs trasoje kaip padarė Magnussenas ir Grosjeanas Barselonoje. Turiu tokį jausmą, kad abiem labai patinka lenktyniauti už „McLaren“. Lando Norrisas kol kas nepadarė nė vienos klaidos, būdingos naujokams. Carlosas Sainzas „McLaren“ tiesiog sužydėjo. Anksčiau jis bendradarbiaudavo su komandomis vienerių metų trukmės sutarčių pagrindu, o dirbdamas pas mus, jis gali planuoti savo ateitį. Tai daug ką jam supaprastina. Man atrodo, kad mūsų požiūris leidžia pasiekti mūsų pilotams kur kas aukštesnių rezultatų.
  • Ką jūs darysite, jei jums vieną dieną paskambins Fernando Alonso?
  • Man tada teks prašyti Chase‘o Carey, kad leistų startuoti trims mūsų mašinoms. Abu mūsų pilotai turi ilgalaikius kontraktus ir mes esame jais patenkinti. Laimei, kad Fernando kol kas man nepaskambino.
  • O jei vis dėlto jis paskambins?
  • Šiuo metu „McLaren“ laisvų vietų nėra.
  • FIA jau pristatė reglamento projektą nuo 2021 metų. Ar jis jus tenkina?
  • Šis dokumentas nesukėlė niekam nuostabos. Apie visus naujojo reglamento punktus kalbame jau seniai. Suprantama, jog yra dalykų, kurie man atrodo kiek kitaip. Spėju, kad ir kiti pasakytų tą patį. Bet negaliu įsivaizduoti, kad reglamentui bus pateikti kokie nors esminiai pakeitimai. Praktiškai kalba eina tik apie smulkių niuansų paieškos procesą. Dabar reikia imtis darbo ir jį padaryti iki galo. Nėra prasmės ginčytis apie pakeitimus, kurie vis tiek nebus priimti. Tai tuščias energijos švaistymas.
  • Ar jus tenkina lygis, ties kuriuo bus apriboti komandų biudžetai?
  • Su visomis išimtimis tai vis dėlto yra stambi suma. Svarbiausia, kad mes galėtumėm sirgaliams surengti ryškius šou. Nemanau, kad tam reikėtų išleisti tiek daug pinigų. O kodėl nesudaryti lygių finansinių sąlygų visoms dešimčiai komandų? Tai padarytų mūsų sportą labiau nenuspėjamu, būtų daugiau visokių siurprizų. Bet kokiu atveju, nugalėtų geriausias lenktynininkas, važiuojantis už geriausią komandą. Pažiūrėkite į „IndyCar“ seriją: pergalės atitenka tokių komandų kaip „Penske“, „Ganassi“ ir „Andretti“ pilotams, bet jie laimi ne visas lenktynes. Kartais ant podiumo viršūnės užlipa ir kitų komandų atstovai. Ir tai tik sporto naudai. Biudžetų ribojimai turėtų tam padėti.
  • Iš pradžių jūs stengsitės tapti „geriausiais iš likusiųjų“, o ką ruošiatės daryti vėliau, norėdami pavyti lyderius?
  • Apriboto biudžeto sąlygomis mes turime dirbti efektyviau nei varžovai. Tam pradžiai reikia pasitempti visose srityse. Vėliau mes išanalizuosime situaciją, norėdami suprasti, ar mes galime investuoti lygiai tiek pat lėšų, kiek ir likusieji. „Top“ komandose dirba šimtai darbuotojų, jie turi šimtais milijonų dolerių daugiau nei mes. Mes visi suprantame, kad pinigai mūsų sporte padeda gerinti rezultatus. 2021 metasi jėgų išsidėstymas nepasikeis iš karto. Bet prasidės komandų galimybių išlyginimo procesas.
  • Kai biudžetas bus apribotas iki 175 mln. dolerių, ar „McLaren“ galės vystytis, ar jums teks kažkur pasispausti?
  • Mus toks biudžetas tenkintų. Kalba ne apie tai, ar mes augsime, ar teks ką nors sumažinti – visas reikalas – prioritetuose. Mes stengiamės kur kas efektyviau leisti pinigus. Biudžetų apribojimas – mums ne problema. O štai tokiai komandai kaip „Mercedes“ teks atleisti kelis šimtus darbuotojų ir tai sudarys tam tikrų sunkumų.
  • Dalį darbuotojų jūs galėtumėt pervesti darbams su kitais projektais, pavyzdžiui, „IndyCar“ ar WEC. Ar mes pamatysime „McLaren“ šiose dvejose serijose?
  • Kai dėl Le Mano, tai mes laukiame galutinės naujojo reglamento versijos. Po to mes išanalizuosime, ar mes turime gerą mašiną, kuri tiktų tokioms lenktynėms, ar šis projektas neatsilieps mūsų dalyvavimui „Formulėje-1“ ir kiek jis yra ekonomiškai pagrįstas. Bet aš esu nusitekęs optimistiškai ir tikiuosi, kad mes galėsime lenktyniauti Le Mane. Tas pats ir su „IndyCar“, nors šiais metais mums ten viskas susiklostė tiesiog siaubingai.
  • Kiek liguistai jūs priėmėte tą faktą, jog jums nepavyko praeiti kvalifikacijos?
  • Šis skausmas mane lydės iki pat gyvenimo pabaigos. Bet nesėkmė padarė mus stipresniais. Bet kokiu atveju, mes daug ko išmokome ir jau nepakartosime senų klaidų. Bet tai nesustabdys mūsų, mes nesiruošiame pasiduoti ir kuriame ilgalaikius planus.
  • Kada „McLaren“ komanda gali atsirasti WEC ir „IndyCar“?
  • Visų pirma, mes turime suprasti, kaip mūsų organizacijos darbui atsilieps perėjimas prie riboto biudžeto. Tik po to mes galėsime sukurti naują penkmečio planą. Le Mane mes negalėsime debiutuoti anksčiau kaip 2021-2022 metų sezone. Bet kai mūsų mašina ten bus homologuota, mes norėtumėm Le Mane varžytis mažiausiai trejus metus. Kai dėl „IndyCar“, tai 2022 metais atsiras ir naujos mašinos, ir nauji varikliai. Bet iš pradžių mes turėsime apsispręsti su mūsų dalyvavimo šioje serijoje masteliais. Gali būti, jog ten tebus tik „Indy 500“, bet, žinoma, neturėtų būti taip, kaip šiais metais. Vargu, ar kitais metais „IndyCar“ mes praleisime visą sezoną.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983