A. Baratinskas: didžiausią pažangą padarė D. Kvyatas

A. Baratinskas: didžiausią pažangą padarė D. Kvyatas
logo 2015 Gruodžio 20 d. 16:36, Red Bull/Getty Images
F-1.LT metų geriausiųjų rinkimų proga kalbina „Formulės-1“ apžvalgininką ir blogerį Arūną Baratinską.
> Spauskite čia ir balsuokite!
- Kas jūsų nuomone šiemet yra metų lenktynininkas?
- Dažniausiai geriausiu tituluojamas tas, kuris tituluojamas realybėje t.y. čempionas. Tačiau šiame sezone ši taisyklė sušlubavo, ypač po JAV GP, kuomet buvęs Lewisas kažkur dingo.
Nepaisant to, jis turėtų būti vadinamas geriausiu šiame sezone, mat iki pat lenktynių Austine britas šuoliavo savo trečiojo titulo link.
Antroje vietoje, mano vertinimu, šįmet būtų galima įvardinti tiek puikiai „Ferrari“ debiutavusi Vettelį, tiek sezono pabaigoje „atsibudusį” Rosbergą.
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią?
- Šioje nominacijoje jokių naujienų ir jokių dvejonių – „Mercedes F1 W06“.
- Kuris pilotas šį sezoną debiutavo sėkmingiausiai?
- Neslėpsiu, kad mano simpatijos sutapo su realiais sezono rezultatais bei daugelio F-1 tema rašančių profesionalų – tai be jokios abejonės Maxas Verstappenas.
Keletas klaidų, ryškiausia jų – Monake, tačiau apart to, debiutas buvo puikus.
Jaunasis Verstappenas debiutiniame sezone pasirodė panašiai, kaip ir kitas, kažkada į F-1 “įšokęs“ ir irgi mano mėgstamas pilotas – Kimi Raikkonenas. Abiems debiutiniame sezone net keletą kartų pavyko pelnyti pirmą poziciją po podiumo (4-ą) ir abu sporte atsirado tarsi iš niekur – jokių GP2 / F-3000 ir kitų „laiptelių”. Gryno talento dėka.
Maxui viskas priešaky, o kitas sezonas bus lemtingas, jei 2017-ais norima pereiti į TOP-komandą. Savo nuomonę jau minėjau ne kartą – manau, kad preliminari sutartis su „Ferrari“ jau yra Verstappeno rankose.
- O kas padarė didžiausią pažangą?
- Daugelis, turbūt, įvardins Sergio Perezą, tačiau jei ne lavina nesėkmių ir gėdimų jo kolegos Nico Hulkenbergo bolide, jokio stambaus meksikiečio proveržio nematytume.
O štai Daniilas Kvyatas pasirodė daug geriau, nei debiutiniame sezone. Mažiau klaidų šįmet. Daug brandesnis vairavimas. Tad ši nominacija – tikrai atitenka rusui.
- Kurios lenktynės šiemet paliko didžiausią įspūdį?
- Vengrijos GP. Čia buvo itin daug įvairaus veiksmo nuo pat starto iki paskutinių lenktynių ratų, įskaitant incidentus, saugos automobilį, lenkimus. Šis etapas turėtų būti įsimintinas dar ir „McLaren“ ekipai, mat Vengrijoje Alonso finišavo 5 vietoje – aukščiausioje britų komandai šiame sezone.
- Ką pavadintumėte šių metų įvykiu?
- „Red Bull“ santuokos su „Renault“ iširimas – tai, be abejonės, esminė sezono intriga ir įvykis. Ar viskas buvo taip, kaip nekaltai atrodė iš šono – nežinia, tačiau yra dvi versijos. Viena – „Red Bull“ patys kalti, kad siekė bet kokiom priemonėm „išprašyti“ prancūzus iš savo boksų, o kas geriau galėtų atlikti šį vaidmenį už Helmuta Marko – jis puikiai susidorojo su užduotim, mat yra itin sunkaus charakterio.
Bet yra ir kita versija, kad „Mercedes“ (Niki Laudos vaidmenyje) pažadėjo austrų komandai tiekti savo variklius, jei tik šie nutrauks sutartį su „Renault“, bet vėliau persigalvojo (čia jau į scena įlipo Toto Wolffas). Istorija nevienareikšmiška, bet žinant stambių korporacijų veiksmų priemones, ši versija, bent jau man, yra labiau tikėtina.
- Kas nuvylė labiausiai?
- Jau antrus metus iš eilės matome… ne, nekalbėsiu apie „Mercedes“ dominavimą ir nekalbėsiu apie keistą turbovariklių garsą, nes man atrodo, jog pagrindinė esmė yra FIA F1 Techninis reglamentas.
F-1 technologija žaibiškai nutolo nuo savo šaknų, o kartu ir nuo realybės, mat MGU-K, MGU-H ir visos kitos sistemos bei mygtukai perėmė didelę dalį komandų bei piloto dėmesio, tuo tarpu žiūrovui visa tai yra po nematoma uždanga. Žiūrovas gali matyti ir žinoti nebent apie DRS sparno atidarymą, o kuriuo metu stabdžiai įkrauna bateriją ar šilumos perteklius naudojamas papildomai galiai – viskas yra kažkur. Po mygtukais ir svirtelėmis.
- Kokį balą duotumėte šiam sezonui dešimtbalėje sistemoje?
- Nedrįsčiau teigti, kad sezonas buvo neįdomus, tad galima nupiešti skaičių 7. O jei vertinti labai kritiškai, gal net 6.
Dešimtukus, žvelgiant į paskutinius du dešimtis metų, manau, buvo užsitarnavę nebent 2007 ir 2008 metų sezonai...
- Ko tikėtis kitąmet?
- Prognozės lieka tik kalbomis. Aš labai norėčiau, kad naujas „Ferrari“ bolidas taptų rimta konkurencija „Mercedes“ automobiliui. Taip pat būtų smagu matyti mažiau besikankinančius Buttoną bei Alonso, tad laukiu „Honda“ progreso.
Taip pat yra tikimybė, jog „Toro Rosso“ šoktels rikiuote aukštyn, taigi – lauksim Verstappeno šou, gal net kelių podiumų.
Kol kas nerimą kelia tik „Force India“, mat gandai apie „Aston Martin“ galimą atėjimą išblėso (kalbama, jog valdyba nepritarė įžengimui į F-1 jokioje tokio proceso formoje), o štai „Manor“, greičiausiai, rikiuotėje tikrai bus.
Ir labai laukiu „Haas“ ekipos debiuto. Yra gandų, kad į F-1 rikiuotę grįš geltona bolidų spalva, nematyta nuo pat „Jordan“ laikų.
> Spauskite čia ir balsuokite!


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983