A. Cowellas paaiškino „Mercedes“ jėgainės strigimo Baku priežastis

A. Cowellas paaiškino „Mercedes“ jėgainės strigimo Baku priežastis
logo 2016 Birželio 27 d. 15:37, Pirelli
Lenktynių Baku metu Lewisas Hamiltonas susidūrė su jėgainės problema – jo „Mercedes“ bolidui trūko galios, kadangi jėgos agregato darbo režimas buvo pasirinktas neteisingai, o komanda neturėjo teisės Hamiltonui pranešti, kokių veiksmų pilotas turi imtis, kadangi šiame sezone galioja tam tikri radijo ryšio apribojimai.
Po lenktynių Azerbaidžane paaiškėjo, kad problemų turėjo abu „Mercedes“ pilotai, tačiau Nico Rosbergui pavyko savarankiškais išsiaiškinti su problema, o Hamiltonui – ne.
„Mercedes“ ekipos vyriausiasis motoristas Andy Cowellas paaiškino, su kuo buvo susijusios šios problemos.
A. Cowellas: „Mums teko sumažinti bendrą viso jėgos agregato galią, ypač tais momentais, kai išsijungdavo motoras-generatorius MGU-K. Bendra vidaus degimo variklio ir MGU-K galia yra apie 900 AG. Motoro-generatoriaus dalis yra 160 AG, o variklio – 740 AG.
Elektrinė energija, kuri priverčia suktis MGU-K – tai perdirbta kinetinė energija, kuri sukuriama bolidą stabdant ir šiluminė energija, sukurta motoro-generatoriaus MGU-H – visa tai yra akumuliuojama baterijos, o vėliau yra panaudojama MGU-K, kad bolidas galėtų kuo intensyviau įsibėgėti tiesiojoje.
Tačiau būna situacijų, kuomet MGU-K darbui energijos paprasčiausiai nepakanka, ypač ten, kur trasos ratas yra labai ilgas, pavyzdžiui, Baku, kur jos ilgis yra 6 km.
Kvalifikacijose mums dar pavyksta pasiekti efektyvaus jėgainės darbo, tačiau lenktynių sąlygomis, kai pilotui reikia sukti vieną ratą po kito, vargu ar kas iš jėgos agregatų gamintojų galėtų to pasiekti. Jei prisiminsime Kanadą, kur rato ilgis neviršija 4,5 km, jokių didelių problemų nebuvo.
Tačiau Baku trasoje energija, kuri reikalinga MGU-K darbui, išsekdavo įveikus du trečdalius labai ilgos starto-finišo tiesiosios distancijos. Šios tiesiosios pradžioje įsibėgėjimas buvo labai intensyvus, nes to reikia geram rato įveikimo laikui pasiekti, tačiau po to, kai MGU-K nustodavo veikti, jėgainės galia gerokai sumažėdavo, dėl to staigiai mažėjo ir mašinos greitis.
Vidaus degimo variklis ir toliau dirbo maksimaliu režimu, tačiau visa jėgainė netekdavo tos galios, kurią duodavo motoras-generatorius MGU-K, t.y. apie 160 AG. Lenktynininkas, įsibėgėdamas tiesiojoje, tikisi, kad pagreitėjimo intensyvumas viską laiką bus toks pats ir labai nusivilia, pajausdamas, kad tai nevyksta.
Kovodami su tokiu reiškiniu, mes siekiame, kad visa ERS sistema sukauptų kuo daugiau energijos ir stengiamės, kad visi jėgainės komponentai, tarp jų ir turbina, dirbtų maksimaliai efektyviai.
Be to, ši specifinė problema, atsiradusi Europos GP metu, kai MGU-K išsijungia dar nepasibaigus tiesiajai, yra mūsų darbotvarkės užduotis „Nr.1“. Tai reiškia, kad ateityje per treniruotes tam reikia kruopščiau ruoštis ir prisitaikyti prie konkrečios trasos. Tai ypač svarbu, kuomet yra apriboti radijo ryšio pokalbiai su pilotu ir komanda neturi teisės pranešti, ką reikia daryti tokioje situacijoje“.
Taip pat verta pridurti, kad užduotys, su kuriomis turėjo susitvarkyti abu „Mercedes“ pilotai lenktynių Baku metu, buvo skirtingos. Lewiso mašinoje iš anksto, dar iki starto, buvo įjungtas ne tas jėgainės darbo režimas ir jam buvo kur kas sunkiau nei Nico išsiaiškinti problemą. Kai tik Rosbergas pajuto, kad jėgos agregatas kažkiek prarado galios, jam buvo paprasčiau išsiaiškinti, kas vyksta ir suprasti, jog sistemą reikia perkrauti ir įsijungti pirminį režimą. Tą jis ir padarė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983