A. Newey: hibridiniai F-1 varikliai - išpūstas burbulas

A. Newey: hibridiniai F-1 varikliai - išpūstas burbulas
logo 2017 Sausio 03 d. 07:32, Red Bull/Getty Images
Red Bull“ technikos direktorius Adrianas Newey pareiškė, kad „Formulėje-1“ naudojami hibridiniai varikliai yra tik pačių gamintojų išpūstas burbulas. Specialistas įsitikinęs, kad dauguma F-1 naudojamų technologijų taip ir nepasieks įprastų automobilių.
Nuo 2014 m. į F-1 bolidus yra montuojami V6 turbokompresoriniai varikliai. Hibridinių technologijų naudojimui pritarę gamintojai teigia, kad sporte tobulinamos technologijos anksčiau ar vėliau atsidurs įprastuose automobiliuose. F-1 pasaulyje gerai žinomas A. Newey iki šiol netiki tokiomis kalbomis.
„Mano manymu tai yra pačių gamintojų išpūstas burbulas. Tai tik mano nuomonė, kuri daugumai gali nepatikti. Gamintojų teigimu, hibridinių variklių naudojimas padeda jiems tobulinti kitas technlogijas, kurios anksčiau ar vėliau atsidurs jų automobiliuose. Jei tai tiesa, po penkerių metų automobilių pramonėje jie stipriai lenks savo konkurentus. Bet aš abejoju, jog taip nutiks. Mano manymu, tai tik išpūstas burbulas“, – kalbėjo A. Newey.
Pradėjus naudoti naujo formato variklius, „Formulėje-1“ stipriai padidėjo išlaidos. Taip pat atsirado motorų tobulinimo taškų sistema, kuri apsunkino gyvenimą visiems gamintojams išskyrus vienam – „Mercedes“.
Norėdami sumažinti išlaidas, kai kurių komandų vadovai ne kartą siūlė įvesti biudžetų lubas. Šią idėją svarsto ir naujos F-1 savininkės „Liberty Media“ atstovai. Išlaidų apribojimui pritaria ir A. Newey.
„Ar F-1 yra vieta variklių gamintojams pademonstruoti savo galimybes? Ar vis dėlto tai yra tam tikras šou, kuriame dalyvauja žmogus ir mašina? Mano manymu, „Formulėje-1“ turėtų kovoti pilotai. Tai neturėtų būti komandų resursų kova. Bet būtent tai mes matome jau ne vienerius metus.“
„Būtų galima sukurti taisykles, pagal kurias triumfuotų kūribingiausios, o ne daugiausiai specialistų turinčios komandos. Kontroliuoti biudžetų lubas būtų labai sunku. Bet tam tikri apribojimai vis dėlto galėtų atsirasti, ypač važiuoklės srityje.“
„Galima apriboti daugelį dalykų. Galėtume net atsisakyti darbo vėjo tuneliuose, labiau apriboti darbą su CFD. Jei būtų apriboti komandų resursai, neliktų prasmės joms turėti tiek daug inžinierių.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983