Ar galėjo L. Hamiltonas aplenkti N. Rosbergą?

Ar galėjo L. Hamiltonas aplenkti N. Rosbergą?
logo 2014 Lapkričio 13 d. 06:55, Pirelli
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Brazilijos GP rezultatams.
Brazilijoje mes pamatėme labai įtemptą kovą trasoje tarp Nico Rosbergo bei Lewiso Hamiltono, kur Lewisas turėjo šansą nugalėti, bet dėl nesusipratimo su komanda jam reikėjo nuvažiuoti vieną papildomą ratą su visiškai nudėvėtomis padangomis ir kur jis padarė klaidą prarasdamas apie 7 sekundes. Mes išanalizavome šį sprendimą ir pabandysime išsiaiškinti, ar jis būtų atsidūręs priekyje, jei būtų sustojęs boksuose vienu ratu anksčiau.
L. Hamiltono šansai prieš N. Rosbergą
Šeštadienį N. Rosbergas įgavo lemiamą pranašumą, laimėjęs kvalifikaciją trimis šimtosiomis sekundės prieš L. Hamiltoną.Per lenktynių startą Lewisas neatakavo kolegos, todėl Nico išliko lyderiu. Minkštosios padangos po starto išliko efektyviomis tik 7-8 ratus, o abu „Mercedes“ pilotai pasirinko vienodas strategijas su 3 sustojimais boksuose ir trimis atkarpomis su vidutinėmis padangomis. Tai neleido pilotui, startavusiam antroje pozicijoje, atsikovoti vietą strategijos pagalba – reikėjo varžovą aplenkti trasoje, kaip ir prieš savaitę vykusiose lenktynėse Ostine.
Kita vertus, „Mercedes“ strategai, patarinėję L. Hamiltonui, pabandė įsiteikti jam galimybę išsiveržti į priekį antrojo sustojimo metu po to, kai N. Rosbergas 26 rate pasikeitė padangas. Jie paprašė Lewiso nevažiuoti į boksus kitame rate, kadangi per vieną ratą jis nespėjo atsikovoti atsilikimo. Komanda tokį variantą šiemet jau naudojo Monake, kur visus planus sugriovė pasirodęs saugos automobilis.
25 rate, prieš antrąjį sustojimą N. Rosbergas pirmavo prieš L. Hamiltoną 1,099 sek. Vidutiniškai „Mercedes“ pilotų sustojimas užtruko 22,7 sek. – būtent tokį laiko tarpą turėjo sukaupti Lewisas, kad į trasą po sustojimo išvažiuotų pirmas. Antrojo sektoriaus pabaigoje po to, kai Nico užvažiavo į boksus, intervalas buvo 22,496 sek. ir to nepakako. Inžinieriai labai tiksliai apskaičiavo tarpą GPS ir telemetrijos pagalba, kad rato pabaigoje būtų galima pasirinkti sprendimą – pakviesti Lewisą į boksus ar palikti trasoje dar vieną ratą ir pabandyti padidinti minėtąjį tarpą.
27 rato pabaigoje britui liepė dar pasilikti trasoje ir sekančiame sektoriuje jis nuo Nico dar atgnybo dvi dešimtąsias sekundės – padangos dar buvo padorios, bet ketvirtame posūkyje jis išlėkė iš trasos. Vėliau L. Hamiltonas kalbėjo, kad jis išnaudojo visą padangų potencialą prieš tai buvusiame rate, dėl to ir padarė klaidą antrame. Jis negalvojo, kad jam su senomis padangomis reikės nuvažiuoti dar vieną papildomą ratą, todėl iš padangų jau nebuvo nieko likę. Bet sprendimą priimti reikėjo žaibiškai, kai jis jau buvo paskutiniame posūkyje.

Taigi, pasukęs į boksus 27 rate, L. Hamiltonas į trasą sugrįžo už N. Rosbergo – keliais bolido korpusais už jo ir galėjo bandyti atakuoti vidine trajektorija ketvirtame posūkyje, bet tai buvo susiję su didele rizika. Verta pažymėti, kad Nico labai protingai darbavosi su padangomis, per daug nespausdamas pirmuose ratuose po sustojimo ir taip išvengė padangų perkaitimo. Be to, jis sumažino tempą 28 rato antrame sektoriuje, sužinojęs, kad Lewisas išlėkė iš trasos.
Ar galėjo Kimis Raikkonenas pasiekti daugiau?
K. Raikkonenas visas lenktynes bandė nuvažiuoti su dviem sustojimais, bet dėl problemų su domkratu prarado 4,5 sek. antrojo sustojimo boksuose metu. Ar buvo ši strategija teisinga ir ar galėjo jis iškovoti daugiau, jei ne minėta problema? Dėl labai aukštos asfalto dangos temperatūros trijų sustojimų taktika buvo akivaizdi beveik visiems pilotams, kurie startavo su minkštosiomis padangomis. Kimis atsikratė šių padangų 8 rate ir nuvažiavo dvi labai ilgas atkarpas su vidutinio kietumo padangomis – atitinkamai 27 ir 36 ratus. Antrojo sustojimo metu „Ferrari“ nusileido „Red Bull“ pilotams – dėl ankstesnio sustojimo 24 rate S. Vettelis aplenkė F. Alonso, kuris ratus keitėsi 28 rate.
K. Raikkonenas turėjo šansą (jei būtų naudojęs 3 sustojimų taktiką) lygiai taip pat aplenkti D. Ricciardo, bet „Ferrari“ nesiėmė to daryti, susikoncentravę tik ties F. Alonso padėtimi, kadangi jis važiavo aukštesnėje pozicijose. Vėliau optimalus laikas tokiam veiksmui praėjo ir K. Raikkonenas pateko po N. Hulkenbergo presingu, kuris puikiai tvarkėsi per lenktynes.
Galiausiai K. Raikkonenas nuvažiavo visą distanciją su 2 sustojimais. Ši strategija neleido jam nieko atsikovoti, bet paskutiniuose ratuose jis prarado kelias pozicijas dėl nudėvėtų padangų, taip pat aplenkti jį galėjo ir N. Hulkenbergas. Tokia K. Raikkoneno strategija sutrukdė ir F. Alonso veiksmams. Ispanas šešis ratus vilkosi paskui suomį, negalėdamas pademonstruoti savo tikrojo tempo. Labai keista, kodėl „Ferrari“ Kimiui parinko būtent tokią strategiją? Gal jie tikėjosi saugos automobilio išvažiavimo?
Kai dėl problemos su domkratu, tai ši klaida leido N. Hulkenbergui presinguoti K. Raikkoneną, bet jei klaidos ir nebūtų buvę, Kimis vis vien nebūtų aplenkęs komandos kolegos F. Alonso.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983