Ar nežlugs rumunų projektas?

Ar nežlugs rumunų projektas?
logo 2014 Lapkričio 18 d. 06:55, Caterham
Britų žurnalistas Joe Sawardas pakomentavo naujausią situaciją, susijusią su „Formulės-1“ rumunų projektu, atkreipdamas dėmesį į šio projekto politinę pusę.
J. Sawardas: „Sprendžiant iš visko, kad Rumunijos premjeras Viktoras Ponta pralaimėjo prezidento rinkimus, įvykusius šį savaitgalį, tuo buvo suduotas stiprus smūgis „Formulės-1“ rumunų projektui „Forza Rossa“, pagal kurį jau 2015 m. F-1 čempionate turėjo atsirasti nauja komanda. Apie projektą, kurį aistringai palaikė V. Ponto vyriausybė, nieko negirdėti nuo vasaros, visų pirma todėl, jog rinkiminė kompanija Rumunijoje vyko gana sudėtingai, o tokios situacijoje kalbos apie lenktynių komandą, kuri turėtų būti finansuojama iš valstybės biudžeto, būtų buvusios ne visai vietoje.
Beje, rugsėjį, dar prieš prasidedant rinkimams, prasidėjo kalbos apie tai, kad sunkioje situacijoje buvusią „Caterham“ komandą gali nupirkti investuotojai, susiję su rumunų projektu. Paskutiniais duomenimis, ryšys tarp jų iš tikrųjų buvo, bet ne toks akivaizdus kaip buvo spėjama. Iš rumunų šaltinių tapo aišku, kad planas buvo maždaug toks: nauja komanda turėjo lenktyniauti su mašinomis, kurias gamintų nepriklausoma kompanija „CF1 Manufacturing“. Ši įmonė nežadėjo naudoti „Caterham F1“ bazės Anglijos Lifildo mieste, gamybą buvo planuota įkurdinti kitoje bazėje, bet į ją būtų pervežta didžioji dalis „Caterham“ komandos įrangos ir ten pervesti jos personalą. Tačiau pati komanda būtų buvusi atskiru juridiniu vienetu.
Kiek galima suprasti, iš pat pradžių bolidai dar būtų buvę vadinami „Caterham“, kadangi važiuoklės pervadinimo procedūra yra labai sudėtinga. Tokiu būdu 1MRT kompanija galėjo pereiti į rumunų savininkų, kurie turi licenciją teisei dalyvauti F-1 lenktynėse, rankas. Taigi, būtų paimta jau veikianti gamybinė bazė, o ją valdytų rumunų investuotojai. Būtent dėl to jie pradėjo visą istoriją su „Caterham“ komandos pirkimu ir tam sukūrė aiškų verslo planą. Tokiu būdu Rumunijos vyriausybė tik duotų pinigus ir rūpintųsi rimtų rėmėjų paieška. Tai visiškai nebloga schema, kuri leistų ir gauti licenciją dalyvauti „Formulės-1“ čempionate, ir gauti šiuolaikinius reikalavimus atitinkant bolidą. Taigi, nereikėtų kurti infrastruktūros nuo nulio, taip pat išvengti negrąžinamo depozito, kurį reikia mokėti FIA už tai, kad leidžiama paduoti paraišką dalyvauti F-1 pasaulio čempionate.
„Caterham“ komandos perdavimas krizių valdytojams vyko ne taip jau sklandžiai, kadangi dalis įrangos priklausė vienai kompanijai – CSL, o kita dalis – kitai – 1MRT. Ir nors teismo antstoliai areštavo kažkokią įrangą, leidimo parduoti ją aukcione nedavė.
Pats faktas, kad žmogus, kuris labai aistringai palaikė šią idėją, pralaimėjo prezidento rinkimus, veda prie tos minties, jog šis projektas artimiausiu metu bus uždarytas. Tačiau kartu senieji ir naujieji projekto šeimininkai turi teisę kelti juridines pretenzijas, o visi tie aiškinimai prives prie krizių valdytojų įsikišimo, kadangi yra daug neišspręstų klausimų ne vien dėl sandorio aplinkybių, bet ir dėl to, kam bolidai ir kuri įrangos dalis priklauso. Be to, kas yra 2015 metų bolido kūrimo projekto savininkas.
Šiam rumunų projektui iki šiol vadovavo buvęs Rumunijos sveikatos ministras Yonas Bazakas, kuris kartu yra „Ferrari“ importuotojas ir jo kompanija vadinasi „Forza Rossa“, nors variklius komandai tiekia „Renault Sport“. Kol kas V. Ponta lieka Rumunijos premjeru, bet vargu, ar naujai išrinktas šios šalies prezidentas panorės, kad vyriausybei toliau vadovautų buvęs jo pagrindinis konkurentas prezidento rinkimuose.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983