Ar variklių tobulinimas sezono metu padės „Renault“ ir „Honda“?

Ar variklių tobulinimas sezono metu padės „Renault“ ir „Honda“?
logo 2015 Spalio 19 d. 06:55, F-1.LT
Jau buvo skelbta, kad Ženevoje priimtas variklių „Formulei-1“ gamintojų sprendimas leisti tobulinti F-1 jėgaines ir sezono metu, taip pat variklius perkančioms komandoms suteikta teisė naudoti praėjusio sezono pavyzdžio jėgos agregatus.
Leidimą modernizuoti jėgaine sezono metu palaikė „Honda“, „Renault“ ir „Ferrari“, jie ne tik norėjo gauti leidimą tobulinti jėgaines ištisus metus, bet ir padidinti tam leidžiamų sąlyginių balų kiekį, kurie dabar limituoja modernizacijos procesą.
Galiausiai variklių gamintojai susitarė, kad jų žinioje 2016 metais vėl bus po 32 sąlyginius balus, kuriuose jie galės sezono metu išnaudoti savo nuožiūra. Nuo 2017 metų balų kiekis bus sumažintas iki 25. Galima jėgainių modernizacijos programa kitiems metams dar nebuvo svarstoma.
Be to, jei į F-1 pasaulio čempionatą panorės ateiti koks nors naujas gamintojas, tai per pirmąjį dalyvavimo sezoną jis taip pat turės teisę jėgos agregato modernizacijai sezono metu, nors jiems skirtas balų skaičius kol kas nenustatytas.
Ar visos šios priemonės leis „Honda“ bei „Renault“ sumažinti atsilikimą nuo lyderių?
Žinoma, kad dabar jie turės daugiau galimybių jėgainių tobulinimui, todėl yra šansas priartėti prie „Mercedes“ ir „Ferrari“. Prancūzų gamintojams viso jėgos agregato galią dar reikėtų padidinti maždaug 50-60 AG, tačiau „Honda“ koncerto uždavinys laukia kur kas sunkesnis – japonai šiuo metu „Mercedes“ nusileidžia maždaug 80-100 AG pajėgumu, bet ir tai yra tik apytikris spėjimas. BBC Sports ekspertai spėja, kad tiesiosiose „Honda“ deficitas gali siekti ir 300 AG dėl labai neefektyvios japonų hibridinės jėgainės, kuri neleidžia sukaupti pakankamo kiekio energijos ir vėliau ją rekuperuoti.
„Ferrari“ vokiečių gaminamai jėgainei nusileidžia pakankamai nedaug – maždaug 10-12 AG, bet italai taip pat nori gauti galimybę modernizuoti jėgainę ir taip pavyti lyderius. „Mercedes“ buvo pasiruošę sutikti su tokiais konkurentų pageidavimais, kadangi supranta, kokioje sudėtingoje situacijoje yra atsidūrę „Honda“ ir „Renault“ ir išlieka rizika, kad priešingu atveju jie galėtų visai pasitraukti iš „Formulės-1“ pasaulio čempionato, o tai būtų labai blogai visam šiam sportui.
Bet reikia suprasti, kad „Mercedes“ gauna taip pat lygiai tokias pačias galimybes modernizuoti savąjį jėgos agregatą, todėl jų pranašumas gali dar išaugti. Sprendimai, kurie buvo priimti Ženevoje, dar turi būti patvirtinti „Formulės-1“ Komisijos ir FIA Pasaulinės tarybos. Tačiau mažai kas abejoja, jog tai bus padaryta.
Kita vertus, to negalima pavadinti vien formalumu. Pastaruoju metu „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ komandos neturi sutarčių jėgainėms 2016 metais. Ir jei „Toro Rosso“ sutinka kitąmet naudoti 2015 m. pavyzdžio „Ferrari“ jėgaines, tai „Red Bull“ komanda siekia gauti lygiai tokį pat jėgos agregatą, kokį naudos ir gamyklinė komanda. Teoriškai „Red Bull“ atstovai, kurie priklauso „Formulės-1“ komisijai, turi teisę grasinti blokuoti Ženevos susitarimų ratifikacijai ir bandyti siekti savo. Šios komandos vadovybė jau ne kartą grasino pasitraukti iš F-1 pasaulio čempionato, jei „Red Bull“ negaus tokių jėgainių, kurios juos tenkintų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983