B. Maylanderis apie Malaizijos etapo ypatumus

B. Maylanderis apie Malaizijos etapo ypatumus
logo 2015 Kovo 28 d. 06:55, Daimler
Nepakeičiamas FIA saugos automobilio vairuotojas Berndas Maylanderis vokiečių portalui „motorsport-total“ papasakojo apie ankstesnius Malaizijos GP etapus, pabrėždamas, kad tai yra labiausiai nenuspėjamos varžybos, tame tarpe ir dėl oro.
B. Maylanderis: „Aš gerai prisimenu, kai per 2001 metų lenktynes Sepange ant trasos užslinko tropinis lietus. Tą dieną „Formulės-1“ mašinos viena po kitos pradėjo išlėkinėti iš trasos: tame pačiame posūkyje trasą paliko abu „Ferrariai“, Jeacques Villeneuve BAR ir dar keletas bolidų. Paprastai, kuomet aš važiuoju prie saugos automobilio vairo, dažniausiai girdžiu raginimus: „Berndai, gal gali važiuoti greičiau?“ Bet tada man davė priešingas instrukcijas: „Lėčiau, lėčiau, peletonas paskui tave nesuspėja“. Tada lijo baisus lietus, aš tokio dar nesu matęs per „Formulės-1“ lenktynes.
Bolidai praktiškai plaukė asfaltu ir negalėjo važiuoti tokiu greičiu, kokiu važiavo mano saugos automobilis. Mano mašinoje yra televizijos monitorius, bet tokiu bjauriu oru aš neturėjau laiko jo stebėti – svarbiausia buvo su maksimaliu dėmėsiu stebėti, kad vyksta trasoje, juo labiau, kad per priekinį stiklą beveik nieko nesimatė, nes valytuvai nespėdavo nuvalyti vandens nuo stiklo.
Iš tiesų, per tas lenktynes aš pirmą kartą važiavau per trasą tokio intensyvaus lietaus sąlygomis ir tai buvo labai svarbi man patirtis: pasirodė, kad lenktyninių bolidų lietaus padangos, kuomet ant asfalto tiek daug vandens, nesugeba iš po rato išstumti tokio didelio vandens kiekio, todėl „Formulės-1“ mašinos nesugeba išsilaikyti trasoje. O kai Malaizijoje nėra lietaus, ten būna labai karšta.
Mano nuomone, Sepangas yra viena iš geriausių trasų visame F-1 kalendoriuje, nes ji yra labai sudėtinga. Ji yra organiškos konfigūracijos, ten yra puikios galimybės lenkti varžovą, o maksimalūs greičiai yra labai dideli – visos šios charakteristikos yra privalomos šiuolaikiniam „Formulės-1“ autodromui. Padangos čia dyla maksimaliai greitai, o ir pilotams tenka milžiniški fiziniai krūviai.
Sepangas labai skiriasi nuo Melburno autodromo – pagal pirmojo šių metų etapo rezultatus kol kas negalima susidaryti tikslaus vaizdo apie komandų pajėgumą. Bet kartu spėju, kad „Mercedes“ dominavimas Malaizijoje dar labiau išryškės. Pasaulio čempionams kol kas visai nebūtina atskleisti viso mašinos potencialo, net kai visi kiti stengiasi kovoti iš visų jėgų. O klausimas, kaip toliau pasiskirstys vietos peletone, kol kas lieka atviru.
Man buvo ypač džiugu, kad pirmajame etape ant podiumo pakilo Sebastianas Vettelis. Tai yra gerai ne tik jam pačiam bei komandai, bet ir žiūrovams ir apskritai visai „Formulei-1“. Labai gaila, kad K. Raikkonenui nepavyko pasiekti finišo Australijoje, bet geras jo greitis patvirtino, kad „Ferrari“ komanda pradėjo išeiti iš krizės. Visai neblogai pasirodė ir „Sauber“, nes abu pilotai uždirbo taškus – šveicarų komandai tai buvo tikra laimė po teisminio ginčo su Giedo van der Garde.
Gerų žodžių taip pat nusipelnė ir Nico Hulkenbergas. Po kvalifikacijos jis buvo prastos nuotaikos, nes apskritai „Force India“ bolidas yra kol kas labai lėtas. Bet per lenktynes jis vis tiek sugebėjo uždirbti taškus – manau, kad Nico dar niekada taip nesidžiaugė užimta septinta vieta...“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983