B. Maylanderis: šiemet mačiau daug puikių lenktynių

B. Maylanderis: šiemet mačiau daug puikių lenktynių
logo 2014 Liepos 18 d. 06:55, Mercedes-Benz
Vokietis Berndas Maylanderis yra nepakeičiamas F-1 saugos automobilio vairuotojas, šiose varžybose jis jau dirba apie 15 metų. Interviu jis pasidalijo savo įžvalgomis apie dabartinę „Formulę-1“.
- Turite unikalią galimybę iš arti ilgus metus stebėti „Formulės-1“ virtuvę. Jūs nuolat būnate dėmesio centre. Ką galite pasakyti apie 2014 m. sezoną, nes daug kas kritikuoja šių metų techninį reglamentą. Ar pagrįsta ši kritika?

- Aišku, kad aš nesiimsiu kritikuoti šiuolaikinės „Formulės-1“. Jei palyginsime dabartinius jėgos agregatus su tais varikliais, kurie buvo naudojami anksčiau, tai šiemet buvo padarytas labai didelis žingsnis pirmyn technologine prasme. Kai aš nuskridau į Australiją pirmajam šių metų etapui, tikėjausi kažko naujo, bet pamačiau, ko nesitikėjau: aerodinaminius, saugumo sprendimus, bolidų nosys tapo kur kas žemesnės. Žinoma, kad ir garsas tapo kitoks. Dabar aš jau galiu pasakyti, kad tai buvo labai svarbūs sprendimai, kurie leido sukurti visai naujos kartos F-1 bolidus. Man regis, jie yra tiesiog puikūs.
Susidaro įspūdis, kad su kiekvienu GP lenktynės tampa vis įdomesnėmis?
- Visiškai teisingai. Esu įsitikinęs, kad „Formulė-1“ vystosi teisinga kryptimi, dabar šis čempionatas tapo nepralenkiamas jokių kitų automobilių lenktynių technologine prasme. Taip ir turėtų būti. Man itin malonu, kad šiemet jau pavyko pamatyti ne vienas labai įdomias varžybas. Ir nors čempionate užtikrintai pirmauja „Mercedes“, įtempta kova vyksta absoliučiai tarp visų komandų. Pasakysiu taip: dėl trečios ir žemesnių vietų. Būtent kovos ir reikia tokioms varžyboms. Ankstesniais metais dominuodavo „Red Bull“, dar prieš vienerius metus – „Brawn“, kuri vėliau tapo „Mercedes AMG“, dar anksčiau du sezonus karaliavo „Renault“, o dar iki tol laimėdavo „Ferrari“. „Formulė-1“ nuolat keičiasi, todėl tai, ką pamatėme šiandien, yra žingsnis teisinga linkme.
- Bet juk jums yra žinoma „Ferrari“ komandos vadovybės nuomonė – ar jų netenkina tai, kad „Ferrari“ šiemet nuolat pralaimi?
- Žinote, ne mano reikalas yra kritikuoti automobilių gamintojus, turinčius F-1 komandas. Šiame sporte, kaip ir kituose, viskas nuolat keičiasi. Pavyzdžiui, ir futbole sulaukėme naujo pasaulio čempiono, visiems aišku, kad šis žaidimas tobulėja. Bet vystymasis yra naudingas sportui.
- Iš vienos pusės jūs bendradarbiaujate su FIA, iš kitos – su „Mercedes“ korporacija. Kokia jūsų nuomonė apie „Mercedes AMG“ komandą: po L. Hamiltono pergalės Silverstoune N. Rosbergas prieš britą pirmauja vos 4 taškais?
- Jei atvirai, tai per lenktynes aš dirbu kaip FIA atstovas ir neturiu nieko bendro nei su „Mercedes“, nei su kitomis komandomis. Aš bendradarbiauju su „Mercedes“ gamykla, dalyvaujančia DTM lenktynėse – šio čempionato etapuose aš svečius vežioju su DTM-taksi. Todėl mane labiausiai džiugina tai, kad savaitgaliais mes matome labai įdomias lenktynes. Turi nugalėti greičiausias ir geriausias pilotas. Ir svarbu, kad nebūtų avarijų. Man visiškai nerūpi, ar pergalę pasieks „Mercedes“, ar kitos komandos sportininkas. Svarbiausia, kad sportine prasme viskas būtų sąžininga.
- Bet giliai širdyje kurį „Mercedes“ pilotą labiau palaikote – Nico ar Lewisą? Ar jūs privalote būti neutralus?
- Aš seniai pažįstu Lewisą, dar nuo tų laikų, kai jis pateko į „McLaren“ komandą. Nico aš pažįstu dar seniau, kadangi vienu metu DTM lenktynėse teko rungtyniauti su lenktynininkais, kurie priklausė jo tėvo komandai. Negaliu pasakyti, kad sergu už vieną, ar už kitą. Dar kartą pasikartosiu: aš už kokybiškas ir saugias varžybas. Žinoma, jei čempionatą laimės N. Rosbergas, tai bus labai gerai vokiečių komandai, o jei L. Hamiltonas iškovos antrąjį titulą, irgi bus labai puiku. Pažiūrėsime, juk mes dar tik pasiekėme čempionato vidurį.

- Kitais metais keisis taisyklės, susijusios su saugos automobiliu, restartai bus atliekami iš vietos. Kokia jūsų nuomonė apie šiuos pakeitimus?
- Man niekas iš esmės nesikeis. Pažiūrėsime, kaip veiks naujos taisyklės, bet manau, kad tai pagyvins lenktynes. Bet juk ne aš apie tai sprendžiu. Apskritai, saugos automobilio procedūra išliks tokia pati, kokia ir buvo – iki pat restarto iš vietos.
- Kuo skiriasi kova trasoje tarp F-1 ir DTM lenktynių, kuriose praleidote ne vienerius metus?
- Aš niekada nesu važiavęs su „Formulės-1“ bolidu, todėl man sunku spręsti. O DTM reglamentas toks, kad kova čia itin artima, skirtumas tarp startuojančios 21 mašinos yra viena sekundė, visi automobiliai yra panašūs savo greičiu, todėl čia laimėti gali kiekvienas. Be to, DTM mašinos yra sunkesnės, čia yra sunkiau lenkti nei F-1. DTM galimi kontaktai tarp automobilių, o jei tai atsitinka F-1, paprastai pilotas pasitraukia iš kovos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983