Bus bandoma į automobilių sportą pritraukti kuo daugiau jaunimo

logo 2014 Liepos 01 d. 06:30
Praėjusį ketvirtadienį įvykusio FIA Pasaulio tarybos kongreso nutarimai dėl automobilių sporto pritraukė viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Apie šio kongreso nutarimus pasakoja jo dalyvis, F-1 ekspertas Jamesas Allenas.
J. Allenas: „Miunchene įvyko kasmetinė antroji FIA konferencija dėl automobilių sporto. Daugelis šio kongreso įvykių buvo užtemdyti FIA Pasaulinės autosporto tarybos (WMSC) sprendimų. Šis posėdis taip pat įvyko Miunchene, po FIA konferencijos. Tame nėra nieko nuostabaus, kadangi „Formulė-1“, lyginant su kitomis automobilių sporto šakomis, visada pritraukia kur kas didesnį spaudos dėmesį. Kita vertus, daugelis sprendimų, patvirtintų WMSC, sukėlė begales diskusijų.
Sirgaliams, kurie mano, kad WMSC užsiiminėja vien F-1 reikalais, galima atleisti dėl jų nežinojimo. Iš tiesų, WMSC veikla apima dar ir kitus FIA renginius tokius kaip WRC, WEC, „Formulė-E“ ir net kartingo varžybas. Todėl „Formulės-1“ taisyklių pakeitimas, kuriomis nuo 2015 m. įvedamas pakartotinis restartas po saugos automobilio ir nė žodžio apie F-1 išlaidų mažinimą – tai tik maža dalis to, kas įvyko kongrese Miunchene.
Labai gaila, kad spaudos dėmesio centre atsidūrė minėtosios temos, tačiau kartu buvo malonu matyti, kiek jėgų WMSC deda į automobilių sporto vystymą. Iš esmės Miunchene 109 valstybių atstovai svarstė automobilių sporto vystymo planą, kurio esmė sudominti jaunus žmones tapti lenktynininkais, mechanikais ar paprasčiausiais žiūrovais. Buvo ieškota kelių, kaip skatinti savanorystę šiame sporte, dirbti lenktynių maršalais ir kitais žmonėmis, padedančiais lenktynių organizatoriams. Žodžiu, FIA susigriebė, kad jaunimą reikia uždegti entuziazmu ir į veiklą įtraukti kuo didesnes mases jaunų žmonių.
Konferencijos dėmesio centre būtent buvo jaunimo lenktynių serijos. Pasaulio čempionatai dėl didelių bilietų kainų sugeba užsidirbti pakankamai pinigų (pavyzdžiui, „Formulė-1“), bet yra krūva ralių ir lenktynių, kurios vyksta kiekvieną savaitgalį visame pasaulyje. Šiais metais Kongreso dalyviai susirūpino, kaip aibę lenktynių išlaikyti pakankamo profesionalumo lygyje, kaip pritraukti kuo daugiau dalyvių ir žiūrovų. Kartu visos aplinkybės rodo, kad visa automobilių sporto auditorija (ne vien F-1) sensta, dėl to, kad jaunimas labiau domisi ne automobiliais ar kartingais, o kompiuteriniais žaidimais ir išmaniaisiais telefonais.
Konferencijos dalyviai, tokie kaip dukart F-1 čempionas Emersonas Fittipaldis, F-1 testų pilotė Suzi Wolff, „Formulės-E“ organizatorius Alejandro Agagas, „Le Mano“ čempionas ir F-1 stiuartas Emanuele Pirro ir kt., išsakė daugybę trukdžių, stabdančių šio sporto vystymą: didelę skaitmeninių technologijų konkurenciją, pernelyg didelę dalyvavimo lenktynėse kainą, o besivystančiose šalyse – ir infrastruktūros trūkumą.
Tarkime, A. Agagas papasakojo, kad „Formulė-E“ ištyrinėjo daugybę metodų, kurie leistų čempionatą padaryti patrauklesniu jaunajai kartai. Viena idėjų – „Fanboost“ sistemos panaudojimas, per kurią socialinių tinklų vartotojai galėtų balsuoti, kurie lenktynininkai turi teisę panaudoti daugiau variklio galios per varžybas. Idėja gimė žaidžiant kompiuterinį „Super Mario Kart“ žaidimą. Ši mintis sukėlė pačių įvairiausių nuomonių, tačiau būtent to ir reikia atsinaujinti norinčiam automobilių sportui.
E. Pirro apeliavo į tai, kad šiame sporte trūksta ryškių asmenybių tarp pilotų ir mažai aistrų: „Nesuprantu, kodėl vyrai save vaidina lenktynininkais, jei po varžybų jie būna švarūs, neprakaituoti ir švieži kaip agurkėliai, lyg išvis nebūtų sėdėję prie vairo“.
Po Kongreso FIA prezidento pavaduotojas sporto klausimams Graeme Stokeris paprašė klubų atstovų pateikti pagrindines problemas, kad federacija galėtų sukurti automobilių sporto vystymo strategiją ir panaudotų papildomas lėšas, kurias gaus peržiūrėjus komercinę sutartį su „Formulės-1“ organizatoriais. Rezultatai buvo įdomūs ir beveik sutapo su tomis tendencijomis, su kuriomis kankinasi ir kovoja F-1 čempionatas: dalyvavimo brangumas, socialinės medijos įtaka, taisyklių paprastinimo reikalavimas, infrastruktūros gerinimas ir organizavimo problemų sprendimas. Ir visa tai būtina pertvarkyti pradedant elementariomis kartingo varžybomis. Daugelis dalyvių pasakojo, kad net kartingas tapo per brangus daugeliui jaunimo.
Posėdyje, skirtame spręsti auditorijos senėjimo problemas, buvo paliestas socialinės medijos įtakos klausimas. Daugelis pasisakiusiųjų, tarp kurių buvo ir „Twitter“ Didžiosios Britanijos autosporto skyriaus vadovas Alexas Trikettas, apgailestavo, kad automobilių sportas, pradedant klubais, labai atsiliko nuo skaitmeninių technologijų. Ypatinga FIA užduotis artimiausiu metu bus padėti automobilių sportui išpopuliarėti elektroniniuose kanaluose, pabandyti sumažinti dalyvavimo varžybose kainą ir visais įmanomais būdais remti jaunus sportininkus.
Man asmeniškai buvo malonu dalyvauti renginyje, kuriame dauguma dalyvių manė, kad lenktynės visų pirmiausia yra ne koks nors šou, ar koks nors biznis. Tai visų pirma yra sportas, kuris domina milijonus sirgalių ir turi būti prieinamas visiems, ypač jaunam žiūrovui ir dalyviui.
Vienintelis šaukštas deguto – tas pats „Formulės-1“ čempionatas, kuriame dominuoja nuomonė ir ji brukama daugeliui sirgalių: neva šios lenktynės yra ir šou, ir biznis. Gaila, kad daugelis F-1 šulų visai pamiršo, kad „Formulė-1“ yra rimčiausias sportas su greičiausiomis pasaulyje mašinomis ir geriausiais pasaulyje pilotais. Kai tai bus suprasta, nereikės ieškoti naujos auditorijos, ji pati ateis“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983