C. Horneris: “Formulė-1“ turi būti visiems suprantama

C. Horneris: “Formulė-1“ turi būti visiems suprantama
logo 2015 Liepos 17 d. 06:55, Getty Images
Interviu prancūzų „AutoHebdo“ „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris svarstė apie komandos progresą, santykius su „Renault“ koncernu, „Mercedes“ dominavimą bei šiuolaikinę „Formulę-1“...
- Pradžiai pakalbėkime apie Didžiosios Britanijos GP, kur „Red Bull“ komanda pasiekė neblogų rezultatų. Ar tai jums priduoda optimizmo?
- Taip. Pirmą kartą po Melburno mes galėjome pakovoti dėl rimtesnių pozicijų trasoje. Daniilas Kvyatas efektingai aplenkė Sebastianą Vettelį „Luffield“ posūkyje ir per visas lenktynes važiavo labai geru tempu. Labai gaila, jog jį apsuko trasoje – kitaip jis galėjo pakovoti ir dėl vietos ant podiumo. Mums tai buvo sėkmingas savaitgalis, kurio metu mes įsitikinome, kad pasiekėme kažkokio progreso dirbant su bolidu. Permainingomis sąlygomis tiek su tarpinėmis padangomis, tiek su slikais D. Kvyatas buvo greitas didelę distancijos dalį, o tai yra geras ženklas.
- Nuo sezono pradžios komanda daug dirbo, bet sėkmės nebuvimas sukelia nusivylimą...
- Pirmoji sezono pusė buvo labai sudėtinga. Rezultatai pasirodė kur kas blogesni nei mes tikėjomės. Beje, visame tame yra ir pozityvo, net pačiose sudėtingiausiose problemose. Per pastaruosius kelis mėnesius mes daug ką naujo sužinojome ir tikimės, jog ši patirtis pagelbės mums antroje sezono dalyje. Mes stengiamės pakilti ant podiumo, spausti „Williams“ komandą ir sumažinti nuo jų atsilikimą Konstruktorių taurės įskaitoje. Man parodomaisiais bus pirmieji etapai po vasaros pertraukos. „Renault“ dar neišnaudojo sąlyginių balų, visi sieja dideles viltis su laukiamomis jėgainių naujovėmis.
- „Renault“ jėgainių tiekėjai daro absoliučiai viską, norėdami sugrįžti į viršūnes. Ar jūs iš savo pusės prisiimate dalį kaltės dėl šiųmetinių nesėkmių?
- Labai daug kas buvo pasakyta ir parašyta apie santykius tarp „Renault“ ir „Red Bull“. „Renault“ bazėje Viri darbas vyksta pilnu tempu, ten vykdomi dideli techniniai ir organizaciniai darbai. Vadovaujant Cirylui Abiteboului vyksta esminė restruktūrizacija. Mūsų problema tame, kad mums trūksta kantrybės. Mes norime labai greitai pasiekti didelio mašinos efektyvumo ir norime tai padaryti labai staigiai. Tačiau norint pagerinti jėgos agregatą, reikia kur kas daugiau laiko nei darbui su važiuokle. Kai dėl mūsų komandos, tai nusivylimas atsirado jau žiemos bandymų metu, kai mes tikėjomės didelės pažangos, bet jos nebuvo.
- Ko trūksta „Renault“? Gal finansavimo, o gal – specialistų?
- Man sudėtinga atsakyti į šį klausimą, aš nedalyvauju j kasdieninėje veikloje. Aš matau tik tuos, kurie dirba trasose. Per pastaruosius penkerius metus „Renault“ varikliai laimėjo keturis pasaulio čempiono titulus, dabar jų tikrai netenkina dabartinė situacija. Kelios artimiausios savaitės bus lemiamos.
- Kai „Red Bull“ komandos savininkas Dietrichas Mateschitzas ar komandos konsultantas Helmutas Marko kritikuoja „Renault“ motoristus – tai yra nusivylimas ar provokacija, kurios tikslas priversti prancūzus atkreipti daugiau dėmesio?
- DIetrichas ir Helmutas yra tiesūs žmonės ir sąžiningi, jie sako tiesą ir tokie žodžiai atspindi gilius jų įsitikinimus. Jie niekada neruošia sausų pranešimų spaudai, jie išsako savo mintis tiesiai ir be jokių pagrąžinimų, bet jie yra nusivylę.
Svarbu atminti, jog nuskambėjo labai daug pažadų ir ne visi jie buvo įvykdyti. „Red Bull“ kartu su „Renault“ buvo pakilę į viršūnes ir dalijomės su jais savo sėkme. Mes žinome „Renault“ sugebėjimus, todėl užmerkti akių ir nieko nesakyti būtų sutikimo su situacija ženklu. Kai kurios problemos egzistuoja seniai ir nežiūrint į mūsų perspėjimus, jos nebuvo išspręstos.
- Koncerno galva Carlosas Ghosnas pareiškė, kad jį tenkintų „Mes kartu nugalėjome, todėl turim kartu ir pralaimėti“ pozicija, ypač po to, kai jūs kartu bendrai esate iškovoję net 8 titulus...
- Kaip čia pasakius... Reikalas tame, jog „Renault“ koncernas labai norėjo, kad dabartinis variklių reglamentas būtų toks, koks jis dabar yra. Jie primygtinai reikalavo V6 turbininių variklių ir norėjo pasitraukti iš čempionato, jei „Formulė-1“ būtų nuėjusi kitu keliu. Tačiau dėl įvairių aplinkybių perėjus prie turbininių variklių, labiausiai nukentėjo būtent „Renault“.
Mes iš tikrųjų kartu „laimime ir pralaimime“, bet „Renault“ padarė didelę klaidą įvertinant tai, ką reikėjo padaryti. Sutikite, sunku pripažinti, jog kompanija, kuri stovėjo prie šių naujų taisyklių ištakų, labiausiai iš visų jų neįvertino. Visas nusivylimas ir yra tame, kad buvo nesuprasta realybė. Šiandien jėgos agregatas yra esminis konkurencingumo faktorius „Formulės-1“ lenktynėse ir mes negalime to ignoruoti.
- Ar „Renault“ bei „Red Bull“ sąjunga sugebės išlaikyti šią trintį?
- Žinote, kai kurie žmonės, ypač „Formulėje-1“, turi labai trumpą atmintį. Kas galėjo nuspėti, kad Fernando Alonso sugrįš į „McLaren“? Viskas laikui bėgant keičiasi. Dėl „Renault“ bei „Red Bull“ tolimesnės sąjungos: mes turime siekti aukštų rezultatų, tačiau dabar mes susidūrėme su pasitikėjimo krize.
- Danielis Ricciardo dažnai kritikuoja RB11. Ar komandoje jaučiamas faktas, jog Adriantas Newey jau beveik nedalyvauja bolido kūrimo procese?
- Kai kurių Techninio reglamento punktų pakeitimai, iš dalies – priekinio sparno konstrukcija labai paveikė važiuoklės koncepciją ir mes tik dabar pradedame diegti sprendimus, kurie ištaisys ankstesnius praradimus. Adrianas gana aktyviai dalyvauja šiame procese, beveik kaip ir ankstesniais metais. Jis įdėmiau seka bolido tobulinimą, kartą per dvi savaites susitinka su inžinieriais ir duoda tolimesnes vystymo kryptimis. A. Newey buvo atvažiavęs į Silverstouną, kad padėtų komandai.
- Kokius jūs turite variantus, jei „Renault“ pasirauks iš „Formulės-1“ 2016 m. pabaigoje arba nupirks kokią nors komandą?
- Dabar sunku pasakyti. Jei nebus galimybės pereiti prie kitos markės variklių, tai mes išeisime iš čempionato. Viskas priklauso nuo galimų variantų.
- Ką jūs galvojate apie bendradarbiavimą su „Aston Martin“ ir perėjimą prie „Mercedes“ jėgainių?
- „Aston Martin“ generalinis direktorius Andy Palmeris buvo Silverstouno verslo klube, bet turėjo „Force India“ leidimą, ar ne? O jei rimtai, mūsų kontraktas su „Infiniti“ ir „Renault“ baigiasi 2016 m. pabaigoje, o visa kita yra tik gandai. Anksčiau visi sakė, kad mes gausime „Ferrari“ motorus, dabar sako, kad „Mercedes“, o po savaitės sakys, kad „Honda“ ar „Lamborghini“. Aš dar kartą kartoju: mes turime kontraktą ir įsipareigojimus, kuriuos mes privalome vykdyti, o visa, ką sako apie situaciją po 2016 m., yra tik spekuliacijos.
- Bet jūs su A. Palmeriu bendravote Silverstoune?
- Aš bendravau su labai daug žmonių.
- Ar reikia rimtai vertinti D. Mateschitzo žodžius apie jūsų pasitraukimą iš F-1 pasaulio čempionato, jei „Red Bull“ nepavyktų sugrįžti į kovą dėl pačių aukščiausių vietų?
- Žinote, D. Mateschitzas yra ne tik stambios korporacijos vadovas, bet ir sirgalius. Jis yra aistringas F-1 gerbėjas. Iki „Red Bull“ jis dirbo su „Sauber“, po to organizavo jaunųjų pilotų palaikymo programą. Kai toks sirgalius kaip jis, nusivilia mūsų lenktynėmis, tai blogai mūsų sportui ir laikas mušti pavojaus būgnus. Reikia įvertinti tai, kad Dietrichas vadovauja labai stambiai tarptautinei korporacijai ir jam nereikia „Formulės-1“, norint išgyventi. „Red Bull“ nėra „Williams“ ir „McLaren“ ir jeigu „Formulė-1“ neduoda laukiamo pelno ir žinomumo, tai jis savęs klausia, ar verta visa tai tęsti.
- Ar galima pasakyti, jog „Red Bull“ baigia užversti savo istorijos puslapį „Formulės-1“ pasaulyje?
- Visose sporto šakose egzistuoja cikliškumas. Mes turėjome labai puikų periodą ir mes norime vystytis toliau. Neabejoju, kad šios naujos aplinkybės atves mus prie ko nors tvirtesnio. Tai, kas dabar vyksta, mūsų komandą tik sustiprins ir pagerins.
- Jūs neseniai pratęsėte komandos vadovo sutartį. Kokios yra jūsų užduotys naujajam laikotarpiui?
- Aš nuo pat pradžių vadovauju šiai komandai. Aš samdžiau personalą, rinkau šiuos žmonės ir norėčiau, jog mes sugrįžtumėme prie buvusių rezultatų. Mes buvome labai sėkminga komanda ir aš stengiuosi „Red Bull“ sugrąžinti į tas pozicijas, kurias mes užėmėme dar prieš pusantrų metų.
- Ar noras išsaugoti Danielį Ricciardo komandoje yra jūsų prioritetas? Sprendžiant iš visko, juo labai domisi didžiosios komandos...
- Kitų komandų domėjimasis yra patrauklus Danieliui, bet mes abu gerai žinome mūsų kontrakto sąlygas. Galiu 100 proc. užtikrinti, kad jis pasiliks komandoje.
- Sebastianas Vettelis paliko komandą 2014 m. pabaigoje. Ką jūs galvojate apie jo išėjimą dabar?
- Visų pirma jis išlieka gana dideliu mūsų komandos bičiuliu. Sebastianas reguliariai aplanko mūsų mechanikus, bendrauja su jais. Jo išėjimas nieko nepakeitė. Mes didžiuojamės tuo, ką` kartu pasiekėme, ši istorija visuomet išliks nepamiršta. Sebastianas pasirinko naują kelią su „Ferrari“ ir mes džiaugiamės dėl jo. Iš kitos pusės, mes taip pat pasirinkome kitą vystymosi kryptį, pakvietę du jaunus pilotus, kurių darbu esame patenkinti. Jei S. Vettelis būtų pasilikęs mūsų komandoje šiais metais, tai nieko nepakeistų.
- Ar Daniilas Kvyatas pateisino jūsų lūkesčius?
- Taip, absoliučiai. Trejose paskutinėse lenktynėse jis pradėjo demonstruoti tikrąjį savo potencialą. Jis buvo labai greitas Monake, Monrealyje, Austrijoje ir Silverstoune. Be to, Didžiojoje Britanijoje jis turėjo šansą pakovoti ir dėl podiumo vietos.
- Ar „Formulei-1“ reikalingas techninis perversmas?
- Nuo 2017 metų atsiras galimybė padidinti bolidų greitį ir padaryti juos kur kas agresyvesniais. Seniai laikas, kad tik pats pilotas vaidintų svarbiausią vaidmenį kovoje dėl pergalių. Aš manau, jog dabar F-1 yra nutolusi nuo savo bazinių principų. Mes vos neužmiršome, kad lenktynininkas yra pagrindinis šių varžybų didvyris.
Kai jūs leidžiate inžinierių grupei priiminėti sprendimus neribojant jiems išlaidų ir neturint aiškaus įsivaizdavimo kaip turėtų atrodyti galutinis produktas, tai galiausiai išeina kažkas per daug sudėtingo. Galbūt reikėtų, kas Techniniu reglamentu ir specifikacijomis užsiiminėtų tie, kas supranta visas subtilybes, tokie žmonės kai Rossas Brawnas.
- Strateginei grupei nepavyko suvienyti komandų. Negi FIA ir dabar dar tikisi, jog „Formulėje-1“ yra įmanoma savivalda?
- „Formulėje-1“ egzistuoja daugybė skirtingų interesų ir čia reikia stiprios rankos. Reikia, jog FIA nustatytų taisykles ir kontroliuotų jų vykdymą, o organizatorius užtikrintų, kad čempionatas būtų sėkmingas. Dabar gi viskas – palaida bala ir aš suprantu kaip nelengva yra Jeanui Todtui.
„Formulė-1“ yra šou, viena iš pramogų sričių, Organizatorius turi dalyvauti šio šou scenarijaus rašyme, o FIA turi reguliuoti sportinius aspektus. Abi šios pusės privalo turėti vienodą supratimą apie tai, ko yra siekiama ir ko norima iš šio čempionato. O Strateginė grupė yra nepajėgi priimti kokius nors rimtus sprendimus. FIA ir FOM turi pasakyti: štai yra taisyklės ir jei jūs norite tame dalyvauti, mes tik sveikinsime jūsų atėjimą.
- Darbas su padangomis ir degalų taupymas, sąlyginiai balai jėgos agregatų tobulinimui ir baudos, didesnės už peletono ilgį. Daugelis sirgalių nesupranta dabartinės „Formulės-1“. Kokie, jūsų nuomone, turėtų būti artimiausi sprendimai?
- „Formulė-1“ visų pirma turi būti suprantama visiems. Patys greičiausi pasaulyje automobiliai, kurie atrodo agresyviai ir yra sunkiau vairuojami. Kova lenktynių metu turi būti labai artima, bet sąžininga, o lenktynininkai turi būti didvyriai, neturintys baimės jausmo. Užtenka patiems sau nuodyti gyvenimą su sudėtingomis taisyklėmis ir baudomis, kartais atrodančiomis labai juokingai. Padarykime mūsų sportą žiūrimu ir pagal taisyklių sudėtingumą ne ką sudėtingesnį nei kriketas.
Dabar daug kalbų sklando apie 2017 metus, bet aš manau, jog mums yra didelė prabanga laukti dar pusantrų metų. Kai kurios priemonės būtinai turi būti įgyvendintos jau nuo kito sezono pradžios. Dabar mes gauname baudą ir esame priversti iki 10 valandos vakaro šeštadienį laukti, kad sužinotumėme starto lentelę, o po to dar gauname baudas per lenktynes. Mes pagimdėme kažkokį monstrą, kurio patys negalime deramai kontroliuoti. Reikia sugrįžti prie bazinių sporto principų ir padaryti tai labai greitai.
- Ar dabar dominuojanti „Mercedes“ komanda turi dėl ko nors pasiaukoti?
- Aš nenoriu, kad mano žodžiai būtų taip interpretuojami. Mane kartais pristato žmogumi, kuris nuolat kažkuo skundžiasi, bet tai yra ne taip. Aš pirmasis pagirsiu „Mercedes“ – jie puikiai atliko savo darbą ir nusipelnė sėkmės. Bet mums reikia tapti pagarbos vertais jų varžovais. „Formulė-1“ negali sau leisti tokios prabangos, kad „Renault“ ir „Honda“ atsidurtų tokioje situacijoje, kokioje jos dabar yra.
- Sakėte, kad pilotai norėtų gauti kur kas sudėtingiau valdomus bolidus. Bet ar jie deda pakankamai pastangų, jog juos išgirstų?
- Su visais šiais socialiniais tinklais jie tapo kur kas labiau „sulaikyti“ ir užėmė gynybines pozicijas, Kur jie beatsidurtų ir ką jie bedarytų, visuomet asiras tas, kas juos nufotografuos telefonu ir nuotrauką paskelbs internete. Tokiomis sąlygomis pilotui labai sunku yra išlikti pačiu savimi. Man regis, komandos turi skatinti lenktynininkus, kad jie norėtų būti labiau pasiekiami sirgaliams, papasakoti apie savo charakterio bruožus ir pan. Visi turi žinoti, kas yra tie „gladiatoriai“.
- Anksčiau jie dalyvaudavo ir kituose čempionatuose – be „Formulės-1“, dar lenktyniaudavo ir kitose serijose. Kodėl dabar jiems nesuteikus tokio šanso?
- Aš norėčiau, kad jie neišeitų iš „Grand Prix“ rėmų, Jie galėtų lenktyniauti varžybose, panašiose į aštuntojo dešimtmečio „ProCar“. Aš žinau, jog dabartinė epocha neleidžia rengti panašių lenktynių dėl komercinių sumetimų ir kitų faktorių, bet tai yra įdomi idėja. O kodėl į jas nepakvietus buvusiųjų pilotų? Argi neįdomu būtų pažiūrėti ankstesnių ir dabartinių žvaigždžių dvikovų? Lenktynininkai niekada neturėdavo tiek daug laisvo laiko lenktyninių savaitgalių metu kaip dabar, todėl minėta iniciatyva patiktų ir pilotams, ir organizatoriams.
- Be to, būtina, kad šou būtų pilnai nušviečiamas per televiziją. Jau ir dabar ne taip paprasta žmogų sudominti žmonių ir mašinų kovomis, kurios rodomos tik per mokamus TV kanalus...
- Tai yra labai didelė dilema B. Ecclestone‘ui. „Formulė-1“ turi būti adresuota masinei publikai, tačiau kartu yra reikalingos ir pajamos iš TV transliacijų. Šia prasme reikia surasti balansą, nes „Formulei-1“ reikia ir vieno, ir kito.
- Kartu su Ericu Boullieru ir Maurizio Arrivabene jūs atstovaujate naujajai komandų vadovų kartai, taigi, „Formulė-1“ yra tik jūsų rankose. Ar jaučiate atsakomybę už ateitį?
- Sudėtingas klausimas. Mano darbas yra valdyti komandą, kovoti dėl titulų, bet ne valdyti šį sportą. Versle, kuriame labai didelė konkurencija, negalima versti jo dalyvių prisiimti visos atsakomybės. Taip, mes visi sergame už „Formulę-1“, bet mane pasamdė tam, kad aš valdyčiau savo komandą, apie kurią žinau viską. Tai, ko jūs iš manęs norite, turi daryti FIA ir komercinių teisių valdytojas.
- Taip, bet jūs esate jaunas, skirtingai nei tie, kurie valdo F-1 čempionatą...
- „Formulei-1“ reikia labai stipraus lyderio ir Bernie būtent tokiu ir yra. Problema tame, kad dabar
atsirado struktūros, kur jo įtaka ne tokia didelė kaip anksčiau. Bet neleiskite savęs klaidinti: iš visų „veikiančių asmenų“ jis yra mažiausiai patenkintas dabartine situacija. Jis negali realizuoti permainų, kurias laiko būtinomis. Bernie su savo energija sugeba vadovauti ir būdamas 84 metų. Amžius čia nėra rodiklis. Rodiklis yra tai, ką jūs darote.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983