D. Coulthardas: „F. Alonso pats įsivarė save į kampą“

D. Coulthardas: „F. Alonso pats įsivarė save į kampą“
logo 2014 Spalio 17 d. 06:55, Red Bull Photofiles
Savo autorinėje skiltyje „BBC Sport“ tinklalapyje buvęs F-1 pilotas Davidas Coulthardas pasakoja apie Rusijos GP rezultatus, kovą dėl čempiono titulo bei Fernando Alonso ateitį.
Iki šiol kiekvienas „Formulės-1“ pilotas, kuris laimėdavo keturis etapus iš eilės, tais metais tapdavo pasaulio čempionu. Lewisas Hamiltonas šiais metais tai padarė jau du kartus. Taip, kritikai pasakys, kad tai tėra tik statistika, bet šiuo metu Lewisas, mano nuomone, yra pats stipriausias lenktynininkais „Formulėje-1“.
Jo komandos draugas Nico Rosbergas demonstruoja gerą greitį ir profesionalumą, bet išlieka vienas didelis klausimas – jam reikia ne vieną kartą nugalėti Lewisą trasoje. Tiesa, F-1 istorijoje būdavo, kad ir su mažesniu pergalių skaičiumi pilotas tapdavo pasaulio čempionu – N. Rosbergo tėvas Keke tapo 1982 m. pasaulio čempionu, laimėjęs tik vieną etapą.
Likusiuose trijuose etapuose Nico teks vytis komandos kolegą, bet turint galvoje dvigubą taškų skaičių Abu Dabyje tai yra pasiekiamas tikslas. Kita vertus, L. Hamiltonas jaučiasi labai užtikrintai – jie net nesigynė, kai jį N. Rosbergas atakavo vidine trajektorija pirmajame posūkyje Rusijoje.

Tai buvo nelabai įprasta, nors daugelis pilotų itin agresyviai elgiasi starto metu, ypač gindami poziciją. Mane tai įtikino. Tačiau britas kolegai tarsi pasakė: „Gerai, lenk mane, bet aš turiu dar 53 ratus, kad nugalėčiau“.
Gali būti, kad Lewisas buvo įsitikinęs stabdžiais, nes per visas lenktynes turėjo pranašumą prieš N. Rosbergą tame posūkyje ir tuomet pagalvojo: „Gerai, pažiūrėsim, kas pas tave išeis stabdymo zonoje“. Lewisas labai stipriai pasirodė Sočyje, jis visuomet buvo žingsniu priekyje lyginant su kitais lenktynininkais.
N. Rosbergo klaida ir ratų užblokavimas bei pravažiavimas tiesiai pirmajame posūkyje buvo viena iš eilinių klaidų, kurias vokietis padarė per pastarąsias kelias lenktynes. Lewisas taip pat neišvengė klaidų šiais metais, bet jos daugiausiai būdavo sezono pradžioje, kai jis turėjo šansų atsikovoti. Nico padaro ne daugiau klaidų nei Lewisas, bet jis dažniau klysta, kuomet yra priekyje. Palaukime su išvadomis, bet jei vokietis dar kartą suklys panašioje situacijoje, bus galima galvoti, jog jis nesusitvarko su varžovo presingu. Stebėti tai bus labai įdomu, tačiau L. Hamiltonas šiuo metu jaučiasi kur kas ramiau nei sezono viduryje.
Užtarnautas titulas
Per du paskutinius etapus kovojo ne tik L. Hamiltonas su N. Rosbergu. Danielis Ricciardo irgi jaučiasi stiprus, bet dabar jau faktiškai iškrito iš kovos, atsilikdamas nuo Lewiso 92 taškais, kai iš viso galima iškovoti tik šimtą. Išankstinė „Mercedes“ pergalė Konstruktorių įskaitoje faktiškai likus 4 etapas iki sezono pabaigos, jei skaityti dvigubus taškus Abu Dabyje – tai rodo vienos komandos dominavimą naujojoje „Formulėje-1“ su hibridiniais varikliais. Seniai mes to nematėme.
Tai, kad čempionate „Red Bull“ užtikrintai užima antrąją vietą, kalba apie šios komandos jėgą ir didelį jų bolido efektyvumą, bet „Mercedes“ kaip variklių tiekėjas šiais metais yra stipresnis ir tai reikia pripažinti.
Pamąstymas apie J. Bianchi
Man jau nemažai metų. Aš pergyvenau Ayrtono Sennos mirtį 1994 m. Imoloje, kuomet įvykiai „Formulėje-1“ vystėsi pagal kur kas blogesnį scenarijų nei per avariją Suzukoje su Jules Bianchi. Kai aš rašau šias eilutes, Jules yra kritinėje būklėje, yra Japonijos ligoninės reanimacijoje. Visi susivienijo, norėdami palaikyti sužeistą pilotą , jo šeimą ir „Marussia“ komandą.
FIA pasielgė labai teisingai, surengusi spaudos konferenciją Rusijos GP metu, kur buvo paviešinta visa informacija, susijusi su avarija Suzukos trasoje. Nemanau, kad ką nors reikėtų kaltinti dėl šios avarijos, nors emocijų ir šoko mišinys gimdo pačias įvairiausias ginčytinas nuomones.
Keturis kartus pasaulio čempionas Alainas Prostas atvirai pasisakė, kad traktorius trasoje atsirado būtent tuo metu, kai į jį galėjo bet kas atsitrenkti. Tai yra suprantama, bet per pastaruosius 20 metų sudaužyti bolidai iš trasos yra pašalinami būtent tokiu būdu, kad Marinas Brundle vos neatsitrenkė į traktorių būtent Suzukoje tame pačiame posūkyje, bet tada jis rimtai sužeidė maršalą. Prisiminkime, kad vienas maršalas žuvo pernai Kanadoje, šalindamas sugadintą mašiną.
Permainos yra neišvengiamos ir FIA padarys viską, kad rizika butų sumažinta iki minimumo avarijų zonose, sulėtinant bolidus iki tam tikro vienodo greičio arba dažniau bus naudojamas saugos automobilis. Galima paklausti, kodėl to nebuvo padaryta anksčiau? Bet būtina atsiminti, kad visi, kurie dalyvauja „Formulės-1“ lenktynėse, kiekvienas prisiima tam tikrą riziką – tai yra ne šachmatai, o jų darbo dalis.

F. Alonso įvarė save į kampą
Aš nežinau visų situacijos detalių, kuri atvedė prie to, kad F. Alonso nusprendė palikti „Ferrari“ komandą, kurioje, matyt, jį pakeis Sebastianas Vettelis. Oficialių šių faktų patvirtinimo dar nebuvo, bet viskas atrodo būtent taip, kad F. Alonso atsilaisvino nuo vieno kontrakto visiškai neturėdamas kitos sutarties, nors su juo kontraktą labai nori pasirašyti „McLaren“.
Kas bus su F. Alonso? Negi jis praleis kitą sezoną? O gal lenktyniaus kitose serijose? O gal pasirašys sutartį su „McLaren“? Sakoma, kad jis labiausiai nori 2016 m. lenktyniauti „Mercedes“ komandoje, bet ne panašu, kad ten tada bus laisva vieta.
Interviu BBC televizijai Sočyje L. Hamiltonas kalbėjo apie savo karjeros ciklus. Jis praėjo keletą ciklų „McLaren“ komandoje, o dabar juo norėtų pereiti „Mercedes“ ekipoje. Kol kas reikia susilaikyti nuo prognozių, bet, man atrodo, kad iš karto pasibaigus sezonui mes išgirsime, kad „Mercedes“ partęsia sutartį su Lewisu.
N. Rosbergas turi kontraktą iki 2016 m. pabaigos, taigi F. Alonso belieka viena išeitis – eitį į „McLaren“. Aš skaičiau jo komentarus, kad pareiškimas šiuo klausimu bus padarytas labai greitai, bet atrodo, kad jis teturi tik du variantus – arba eiti į „McLaren“, arba praleisti kitą sezoną.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983