F. Tostas: mes išleidžiame per daug pinigų

F. Tostas: mes išleidžiame per daug pinigų
logo 2016 Gruodžio 26 d. 06:50, Toro Rosso/Getty Images
Interviu „Tiroler Tageszeitung“ „Toro Rosso“ komandos vadovas Francas Tostas kalbėjo apie situaciją „Mercedes“ komandoje po Nico Rosbero išėjimo.
- Ar ne keista, kad „Mercedes“ , šiemet laimėjusi čempiono titulą, turi skubiai ieškoti piloto į Nico Rosbergo vietą?
- Jie atsidūrė labai sunkioje padėtyje. Ši komanda dominuoja jau keletą metų, netikėtai pasitraukė pasaulio čempionas ir jiems iškilo problemų. Be to, tai įvyko labai vėlai – visi „top“ pilotai turi sutartis su kitomis komandomis.
- Ar jūs duotumėte šansą jaunajam Pascaliui Werhrleinui?
- Pascalis yra puikus rezervinis pilotas, bet čempionų komandoje iš lenktynininko laukia daugiau nei kurioje nors kitoje komandoje. Kada nors Pascalis kovos dėl pergalių, bet dabar tam kol kas labai anksti. Aš visada sakiau, kad pilotui reikia 3 metų, kad priprastų prie „Formulės-1“. Žinoma, kad Hamiltono-Wehrleino pora būtų pats paprasčiausias variantas komandai. Bet jie kovos dėl Konstruktorių taurės įskaitos, o čia pastatyti labai dideli pinigai. Iki šiol neišpręstas kadrų klausimas turi įtakos nestabilumui ekipos viduje.
- Ką jūs manote apie Rosbergo spendimą pasitraukti iškovojus pasaulio čempiono titulą?
- Nico Rosbergui 31 metai, jis iškovojo titulą, jo sveikata yra puiki, bet jis nutarė pasitraukti. Jo
sprendimas yra vertas pagarbos. Aš gerai pažįstu Nico ir manau, kad jis viską gerai apsvarstė.
- Ko jūs laukiate iš kito sezono?
- Viskas prasidės nuo nulio. Mašinos atrodys visiškai kitaip. Mes vėl gausime „Renault“ jėgos agregatus ir galėsime labiau išnaudot mūsų ryšį su „Red Bull“. Aš manau, kad mes kovosime peletono viduryje.
- Technikos direktorius Jamesas Key ilgai dirbo su naujuoju bolidu?
- Šis darbas prasidėjo 2015 m. lapkritį. Akivaizdu, kuo daugiau laiko skiriate darbui su mašina, tuo geresnis rezultatas. Beje, tai galioja tik tuo atveju, jei veiklos kryptis yra pasirinkta teisingai.
- Aš jūs laukiate, kad „Mercedes“ 2017 m. jau nebedominuos čempionate?
- Mes visi to tikimės – kitaip daugeliui pradingtų noras ką nors daryti. Aš labai tikiu „Red Bull“ bei „Ferrari“ pažanga. Žiūrovai nori matyti skirtingus nugalėtojus, avarijas, bet ne rimtų pasekmių. Aš iš savo draugų dažnai girdžiu: „Anksčiau avarijos bent starte būdavo“. Mums taip pat reikia atsisakyti kai kurių baudų.
- Kodėl?
- Lenktynininkai turi kovoti vienas su kitu. Mums nereikia taisyklių, apibrėžiančių kovą dėl pozicijos. Jei jūs visomis jėgomis kovojate dėl pozicijos, tai ir taip rizikuojate, nes galite sudaužyti bolidą. Duokime pilotams pilną laisvę, jei jie susidurs, tai tegul taip ir būna. Tai žaidimo dalis, šou dalis.
- Maxas Verstappenas puikiai pasirodė šiais metais. Ar jūs laukėte iš jo tokių rezultatų, kai jis iš „Toro Rosso“ perėjo į „Red Bull“?
- Žinoma, kitaip „Red Bull“ nebūtų jam pasiūliusi kontraktą. Mus daug kritikavo už tai, kad mes 17-metį paauglį pasodinome prie „Formulės-1“. Bet tai yra nesąmonė. Anksčiau reikėjo turėti vairuotojo pažymėjimą, norint lenktyniauti „Formulėje Ford“. Tuo metu visi rikiavo savo karjerą nuo 20-ties metų, bet juos vis tiek laikė jaunais pilotais. Maxui tik 17 metų, bet jis jau 11 metų dalyvavo lenktynėse.
- Vadinasi, jūsų nenustebino jo rezultatai?
- Man buvo aišku, kad Verstappneas moka kontroliuoti savo bolidą. Mes nežinojome tik vieno: kaip jam pavyks susitvarkyti su visu kitu. Reikia bendrauti su žurnalistais, dirbti ne su vienu, o su 5 inžinieriais, dalyvauti reklaminėse kompanijoje. Jauni pilotai turi mokėti gerai paskirstyti laiką, kitaip jie sekmadieniais prie vairo sės pavargę. Maxo dvikovos pastoviai visus laikė įtampoje. Būtent to reikia žiūrovui. Kartas nuo karto aš savęs klausiau: o kam trasoje reikalingi kiti pilotai – gal tik dėl skaičiaus?
- Ar Verstappenas jums neprimena jauno Vettelio?
- Kai Sebasiantas tik pradėjo lenktyniauti „Toro Rosso“, kiekvienose lenktynėse pirmame rate jis nusilauždavo priekinį sparną ir važiuodavo į boksus. Jaunas pilotas vairuoti turi būtent taip. Aš visa tai vadinu avarijų periodu, per kurį pilotas tui praeiti.
- Nuo ko reikia pradėti ieškoti F-1 kompromiso tarp šou ir sporto?
- Jei jūs norite padaryti šou gražesniu tai pradžiai reikia sulyginti visų variklius. Jei 2017 m. „Mercedes“ vėl pirmaus, tai jiems FIA turi įšaldyti jėgaines, kad kiti galėtų sumažinti atsilikimą. Dabar mes neturime pilotų čempionato, mes turime variklių čempionatą. Supraskite mane teisingai, bet prie „Mercedes“ vairo Alonso ir Vettelis taip pat taptų čempionais.
- Bet juk vienos komandos techninis pranašumas egzistavo ir anksčiau...
- Taip, bet lenktynių lygis išaugo, šou tapo kokybiškesniu. Ir prie to reikia adaptuotis.
- „Formulėje-1“ nuolat kalbama apie išlaidas. Kaip jūs žiūrite į šią situaciją?
- Išlaidas reikia mažinti. Negali to būti, kad komandos išleistų po 450 mln. eurų per metus. Automobilių gamintojai amžinai tokių išlaidų negalės pakęsti. Mes išleidžiame per daug pinigų.
- Kokie būtų jūsų siūlymai?
- Pavyzdžiui, viena komanda turėtų 150 mln. išlaidų ir jas kontroliuotų FIA. Stambios komandos tam prieštarauja, sako, kad kontroliuoti to neįmanoma, bet jie klysta. Aš žinau, kiek kainuoja kiekvienas „Toro Rosso“ varžtas. Kai kas sako, kad negalima sukontroliuoti mašinos modernizacijos proceso. Bet tai irgi netiesa. Jei kas nors atsisakys pateikti finansinius duomenis, FIA nesunkiai gali apskaičiuoti detalių kainas, gavę jas iš kitų komandų.
- Kas dar turi įvykti?
- Reikia sumažinti bilietų kainas. Mums reikia, kad į lenktynes ateitų šeimomis, mes turime pritraukti daugiau vaikų. Jei dabar bilietas kainuoja 300 eurų, tai jei kas nors į lenktynes pasiims žmoną ir du vaikus, mokėti 1200 eurų yra per daug. Be to, organizatoriai turi nuveikti kur kas daugiau. Pavyzdžiui, koncertai kiekviename etape turėtų būti beveik būtini. Pavyzdžiui, į koncertą Ostine susirinko 80 tūkst. žmonių, tarp kurių buvo daug vaikų.
- Ar visos šios idėjos gali būti realizuojamos atsiradus naujam čempionato šeimininkui – „Liberty Media“...
- Sprendžiant iš visko, tai turėtų būti daug žadantis projektas, bet reikės pažiūrėti, kaip jis vystysis. Mat Europoje ir JAV yra skirtingas požiūris į automobilių sportą – amerikiečiai į pirmą vietą stato šou, o mes – technologijas. Bet nueiti į vieną ar kitą kraštutinumą būtų blogai „Formulei-1“.
- Ką jus manote apie Prancūzijos etapo sugrįžimą į kalendorių 2018 metais?
- Aš manau, kad mums yra reikalingos kitos kryptys. Europoje yra ir taip per daug etapų. Mes turime lenktyniauti Pietų Afrikoje, mums reikia daugiau etapų JAV, mes turime važiuoti į Argentiną, Indija taip pat yra įdomi rinka. „Formulė-1“ yra globalus sportas, tokias auditorijas surenka tik Pasaulio futbolo čempionatas ir Olimpinės žaidynės. O F-1 etapas vyksta kas dvi savaites, bet mes turime nuolat tuo rūpintis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983