Po Ayrtono Sennos ir Rolando Ratzenbergerio žūties San Marino lenktynėse 1994 metais, „Formulės-1“ istorijoje daugiau nebuvo pilotų mirties. Tačiau per tą laiką žuvo du žmonės nuo bolidų ratų smūgių, kurie nulėkė nuo mašinų avarijų metu. Dar ryškesniu pavyzdžiu, kiek pavojingi nutrūkę ratai, galima įvardyti 2009 m. „Formulės-2“ metu žuvusį jaunąjį Henrį Surteesą, kuriam ratas pataikė į galvą.
Jau daugelį metų F-1 čempionato taisyklės reikalauja, kad bolidų ratai prie važiuoklės turi būti tvirtinami apsauginiais lynais. Tačiau labai rimtų avarijų atvejais lynai labai dažnai nepadeda. Be to, lynai nepadeda, jei ratai blogai pritvirtinami sustojimų metu. Tai puikiai įrodė pernykščias įvykis Vokietijos GP metu, kai nepritvirtintas Marco Webberio bolido ratas pataikė į FOM operatorių.
Šiai problemai išspręsti
FIA pabandė prieiti iš kitos pusės. FIA kreipėsi į amerikiečių kompaniją „American Oscar Nelson Group“. Pastarajai kartu su FIA institutu pasiūlyta sukurti sistemą, sugebančią sustabdyti nutrūkusį ratą. Naujoji sistema nelaikys rato ant bolido lynais, o jam nutrūkus, iš rato momentaliai bus išleistas oras, dėl to nutrūkęs ratas jau pirmojo susidūrimo su žeme metu praras savo didžiąją energijos dalį ir smarkiai sulėtės.
Ši sistema bus labai sudėtinga, todėl būtina pasiekti šimtaprocentinį jos patikimumą, nes klaidingas jos suveikimas gali sukelti itin rimtą avariją. Informaciją sistema turėtų gauti per jutiklius, kurie bus sujungti su centriniu valdymo bloku ECU, kuris kontroliuoja, ar visi bolido ratai yra vietoje. Kol kas naujasis projektas yra ankstyvojoje stadijoje – šiuo metu inžinieriai vertina, kaip greitai sustoja ratas, kai iš jo išleidžiamas oras. Jei šie bandymai duos teigiamų rezultatų, amerikiečių kompanija toliau kurs naująją sistemą.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).