FIA tęsia karą prieš lanksčius sparnus

FIA tęsia karą prieš lanksčius sparnus
logo 2010 Rugpjūčio 26 d. 22:29, Red Bull/Getty Images
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) į karą prieš lanksčius priekinius sparnus stoja pasitelkdama dar didesnį ginklų arsenalą – po dviejų savaičių vyksiančiose Italijos GP lenktynėse bolidų aerodinamiką ketinama tikrinti dar griežčiau.
Organizacijos specialistai techniką atidžiau apžiūrės jau ir šį savaitgalį Belgijoje. Kaip buvo skelbta anksčiau, priekinių sparnų lankstumas bus tikrinamas naudojant didesnį – 100 kg vietoje 50 kg – svorį, tuo pačiu leidžiant dvigubai didesnį elemento linkimą žemyn. Taip siekiama įsitikinti, kad sparnų lankstumas nedidėja greičiau nei auga jį veikiant jėga.
Reaguodama į naujausius įtarimus, kad „Ferrari“ ir „Red Bull“ priekiniai sparnai važiuojant dideliu greičiu atsiduria taip arti žemės ne dėl savo, o dėl bolido dugno lankstumo, FIA nuo Italijos GP etapo didesnį dėmesį skirs ir šios itin svarbios automobilio dalies tikrinimui.
Britų „Autosport“ teigimu, itin atidžiai bus mėginamas priekinis dugno kraštas, vadinamas arbatos padėkliuku. Komandos esą net nežino, kaip bus atliekamas patikrinimas – jos buvo informuotos tik apie tai, kad bus mėginama zona, esanti 380 mm už priekinių ratų centro linijos ir 100 mm spinduliu aplink bolido centro liniją.
Didelis dėmesys bus skiriamas ir dugno plokštei. Nuo Italijos GP etapo ji galės būti sudaryta iš nedaugiau kaip dviejų elementų, vietoje kelių dabar kai kurių komandų atveju. Be to, maksimalus vienos plokštės dalies ilgis galės siekti vieną metrą. Pabaigai, turės būti sutvirtinti visi dugno sujungimai, guoliai bei bet kokie kiti judantys elementai.
Galimas sparnų lankstumas ir jų prigludimas prie žemės sukurtų bolido prisiurbimo prie kelio dangos efektą, kas suteiktų didžiausią naudą dideliu greičiu įveikiamuose posūkiuose, kur „Ferrari“ ir „Red Bull“ automobiliai pastaruoju metu turėjo patį didžiausią pranašumą prieš pastebimai keliuose paskutiniuose etapuose atsilikusią „McLaren“.
Komentuodama pastaruosius FIA veiksmus, „Red Bull“ komandos atstovai patikino į Belgijos GP lenktynes atsivežę visiškai nepakeistus priekinius sparnus bei pabrėžė nesitikintys didelių pokyčių dėl nuo Italijos GP įsigaliosiančios naujosios dugnų tikrinimo tvarkos.
Tiesa, „Formulės-1“ čempionato lyderiai kartu pridūrė, kad tiek Spa-Francorchamps trasa šį savaitgalį, tiek Monzos po dviejų savaičių yra nepalankios jų bolidui, todėl nereikėtų nustebti, jei jie šiuose žieduose nebus tokie greiti kaip anksčiau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983