J. Allenas apie galimas strategijas Singapūro GP

J. Allenas apie galimas strategijas Singapūro GP
logo 2014 Rugsėjo 18 d. 06:55, Daimler
Prieš 14-tą 2014 metų F-1 čempionato etapą britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų strategijas Singapūro trasoje.
Lenktynės Singapūre būna visuomet įdomios, nes čia labai tikėtini netikėtumai. Tai pačios ilgiausios lenktynės visame kalendoriuje – jos trunka beveik dvi valandas, yra vienos iš reikliausių stabdžiams, čia 100 proc. tikimybė, kad pasirodys saugos automobilis, čia labai ilgi sustojimai boksuose, naudojami patys minkščiausi padangų mišiniai, dėl ko niekada pilotams nepavyksta nuvažiuoti distancijos su vienu sustojimu boksuose.

Strategijos faktorius čia vaidina didelį vaidmenį, o dar turint galvoje įsigaliosiantį draudimą radijo ryšiui tarp pilotų ir komandos, jis taps dar labiau svarbus. Informacijos apsikeitimas dėl strateginių sprendimų yra leidžiamas, bet pilotams vieniems reikės spręsti problemas, susijusias su padangomis ir stabdžiais, patiems kontroliuoti starto procedūrą, o tai atvirais palieka daugelį klausimų.
Degalų sąnaudos Singapūre būna labai didelės – ant leidžiamo limito ribos, todėl pilotams teks savarankiškai kontroliuoti lenktynių tempą ir taupyti degalus. Šiose lenktynėse labai svarbus yra startas, kadangi lenkti trasoje yra labai sudėtinga. Startas iš „pole“ pozicijos ir sėkmingas pirmojo posūkio įveikimas yra labai rimta paraiška pergalei. Galima atsikovoti poziciją dėl ankstesnio sustojimo boksuose, pasinaudojant efektyvesniu padangų darbu ir taip įsiveržiant į priekį, kai kiti pilotai važiuos į boksus. Pernai tuo puikiai pasinaudojo Kimis Raikkonenas, tokiu būdu siekdamas podiumo vietos. Lenktynės „Marina-Bay“ autodrome yra vienos iš sudėtingiausių pilotams ir mašinoms. Jos tęsiasi apie dvi valandas prie labai aukštos temperatūros ir drėgmės, su nuolatiniu stabdymu ir posūkiais – tai tikras F-1 maratonas.
Trasos ypatumai
Marina-Bay. 61 ratas po 5,073 km= 309,316 km. 23 posūkiai. Aerodinamika reguliuojama didelei prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 305 km/h su DRS ir 290 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai važiuoja 45,5 proc. rato. Stabdymo laikas – 21 proc. rato, 16 stabdymo zonų. Stabdžių dėvėjimasis – labai didelis. Laikas, reikalingas sustojimui boksuose atlikti – 29 sek.
Jėgų išsidėstymas
Singapūro GP yra 14 šių metų čempionato etapas. Sebastianas Vettelis laimėjo tris pastarąsias lenktynes šioje trasoje. Šiais metais vokietis kol kas nėra nugalėjęs, bet jo komandos kolega Danielis Ricciardo jau yra iškovojęs tris pergales ir įrodė, kad „Red Bull“ bolidas yra labai greitas ir sugeba mesti iššūkį pirmaujančiai „Mercedes“ komandai tam tikromis aplinkybėmis. Singapūre „Red Bull“ gali sulaukti dar vieno šanso. Vettelis Singapūre laimėjo tris, Alonso – du kartus (su „Renault“ 2008 m. ir su „Ferrari“ 2010 m.), o Hamiltonas laimėjo 2009 m., o 2012 m. startavo iš „pole“ pozicijos.
Oro prognozė
Singapūro GP metu visuomet būna labai karšta – apie 30 laipsnių ir labai didelis drėgnumas. Įdomu tai, kad per šešerias čia vykusias lenktynes nė karto nelijo. Lydavo kitu metu, bet ne per lenktynes.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ šiam savaitgaliui parinko du pačius minkščiausius padangų mišinius – minkštąsias ir superminkštąsias. Tokios padangos buvo naudojamos jau keturis kartus – Monake, Kanadoje, Austrijoje ir Vokietijoje.
Ratas Singapūre yra pakankamai ilgas, todėl labai įdėmiai reikia sekti padangų būklę – apkrova joms, pavyzdžiui, yra 15 proc. didesnė nei Monako trasoje. Tai reiškia, kad jos laikys mažiau distancijos nei Monake, kur buvo galima nuvažiuoti lenktynes su vienu sustojimu. Vadinasi, Singapūre reikės stoti du kartus, o padangų pasirinkimo taktika bus labai svarbi. Pernai „Pirelli“ buvo parinkusi vidutines ir minkštąsias padangas, skirtumas tarp jų greičio buvo labai didelis, todėl mes nematėme atvirkštinių strategijų variantų su startu kietesnėmis padangomis. Šiemet daugiausiai bus startuojama su minkštosiomis padangomis ir stengiamasi nuvažiuoti kuo ilgesnę atkarpą. Pernai tokia strategija padėjo, pavyzdžiui, „Force India“ komandai.
Bus labai svarbu produktyviai nuvažiuoti antrąją treniruotę – vakaro metu trasos temperatūros bus kur kas žemesnės, nei per pirmąją ar trečiąją treniruotes, tai leis optimaliausiai pasirinkti padangas.
Sustojimų skaičius ir laikas
Praėjusį kartą, kai buvo naudojamos superminkštosios ir minkštosios padangos, komandos buvo nustebusios, kad reikia net trijų sustojimų, bet lenktynėse du kartus buvo pasirodęs saugos automobilis, todėl užteko dviejų sustojimų boksuose. Pernai, kai buvo naudojamos vidutinės padangos, komandos lengvai nuvažiavo su dviem sustojimais. Tikėtina, kad panašiai bus ir šiais metais. Pirminiai skaičiavimai rodo, kad sustojimai bus atliekami 18 ir 40 ratuose.
Saugos automobilio tikimybė
Kadangi trasa yra apsupta sienomis ir maršalams labai sunku pašalinti bolidų nuolaužas, saugos automobilio pasirodymo tikimybė yra 100 proc. Kiekvienais metais Singapūre saugos automobilis pasirodo bet kartą ir vidutiniškai išbūna po šešis ratus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983