J. Allenas apie komandų strategijas Malaizijoje

J. Allenas apie komandų strategijas Malaizijoje
logo 2015 Balandžio 01 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas Jamesas Alllenas pakomentavo lenktynes Sepango trasoje, kurioje pergalę, nepaisant daugelio prognozių, atiteko ne kuriam nors „Mercedes“ komandos pilotui, bet Sebastianui Vetteliui, tai labai nudžiugino „Ferrari“ fanus visame pasaulyje...
J. Allenas: Tai buvo fantastinės lenktynės su netikėta pabaiga – dėl S. Vettelio pergalės situacija F-1 pasaulio čempionate pagyvėjo, juk „Ferrari“ aplenkė „Mercedes“ komandą greičiu – jau daugelį metų mes to nematėme.
Tai buvo ketvirtoji Sebo pergalė Malaizijoje, pirmoji po 2013 metų, o „Ferrari“ pasiekė pergalę po 35 etapų pertraukos. Dar Sebastianui svarbus yra tas faktas, kad jis pateko į „Ferrari“ komandos pilotų garbės alėją, kurie pasiekę pergales prie raudonojo bolido vairo, kaip ir Sebo kūmyras Michaelis Schumacheris.
Šios pergalės pagrindas – S. Vettelio meistriškumas ir jo gudrumas, o taip pat taktinis menas, kurį pademonstravo italų ekipos strategai. Jie gerai padirbėjo per treniruotes ir žinojo, kad „Ferrari“ bolidas sugeba geriau taupyti padangas net ir tokiame pragare kaip Sepangas – trasos temperatūra vienu metu buvo pasiekusi 62 laipsnius.
L. Hamiltonui, atvirkščiai, teko sumokėti už tai, kad penktadienį jis mažai dirbo trasoje dėl techninių mašinos problemų. Jo netenkino bolido balansas ir jis neturėjo tikslios informacijos apie padangų darbo karštoje trasoje ypatumus.
Kai po Marcuso Ericssono apsisukimo trasoje 4 rate išvažiavo saugos automobilis, „Ferrari“ nutarė surizikuoti ir S. Vettelį paliko trasoje, nors dauguma pilotų pasuko į boksus, įskaitant ir buvusį lyderį L. Hamiltoną.

Priežastis, dėl kurios daugelis užvažiavo į boksus, buvo ta, kad prieš lenktynes dauguma komandų planavo visas lenktynes nuvažiuoti su trimis sustojimais, o tai reiškė, jog pirmasis sustojimas turėjo įvykti maždaug 10 rate. Komandų strategai rėmėsi tuo, kad saugos automobilis trasoje išbus 3-4 ratus, išeitų, kad tai jau bus 8 ratas, dėl to tokioje situacijoje nevertėjo laukti dėl kelių ratų sustojimui boksuose atlikti.
Tačiau „Ferrari“ apskaičiavo, kad keli ratai paskui saugos automobilį jiems leidžia pasiekti kitokio tikslo – apsiriboti tik dviem sustojimais. Ir jie buvo teisūs. Kai 7 rate saugos automobilis pasitraukė, S. Vettelis paspaudė ir atsiplėšė nuo L. Hamiltono beveik 10 sek, tuo tarpu kai britų pilotas po savo sustojimo tebuvo 6 pozicijoje, be to – dar su kietesnėmis padangomis.
Tai buvo lemiama lenktynių fazė, kadangi tokį skirtumą vokietis išlaikė iki pat finišo (jis laimėjo 8 sek. skirtumu) ir L. Hamiltonui nepavyko sumažinti atsilikimo norint bent surengti lenkimo ataką.
Iki 2013 metų vasaros „Mercedes“ komanda išties turėdavo daug problemų su bolido balansu ir su padangų darbu, bet vėliau komanda surado sprendimą ir nuo to laiko komanda su panašiomis problemomis nesusidurdavo. Todėl pralaimėjimas „Ferrari“ sukėlė šiokią tokią sumaištį…
Ar pasikartos panašus vaizdas Kinijoje? Mažai tikėtina. Oras Šanchajuje nebus toks karštas ir tai, matyt, leis „Mercedes“ atsikovoti savo pranašumą. Malaizijoje jis drastiškai sumažėjo dėl karščio ir dėl situacijos su padangomis, bet „sidabrinių strėlių“ bolidai kol kas yra 0,8 sek. greitesni už kitas mašinas kiekviename rate.
Beje, įdomu, ar turės panašių problemų „Mercedes“ komanda kituose etapuose, ypač tose, kur vyraus aukštos temperatūros? Komandos dabar turi laiko išsiaiškinti su padangomis, bet „Ferrari“ labai greitai progresuoja modernizuodama mašiną, todėl galima spėti, kad S. Vettelis vėl galės iškovoti pergalę – pavyzdžiui, Singapūre, nes jis yra laikomas labai geru šios trasos specialistu.
Dar viena labai svarbi tema – Maxo Verstappeno, „Toro Rosso“ komandos debiutanto sėkmė, kuris užėmė labai aukštą 7 vietą ir tapo pačiu jauniausiu „Formulės-1“ lenktynininku, iškovojusiu taškus. Įdomu ir tai, kad „Toro Rosso“ aplenkė savo kolegas iš „Red Bull“, nors abiejų komandų boliduose stovi vienodi „Renault“ jėgos agregatai, o Italijos komanda turi kur kas mažiau resursų“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983