J. Allenas apie “Red Bull” grasinimus pasitraukti iš “Formulės-1“

J. Allenas apie “Red Bull” grasinimus pasitraukti iš “Formulės-1“
logo 2015 Kovo 17 d. 06:55, Getty Images
Britų F-1 žurnalistas Jamesas Allenas pakomentavo Melburne padarytą Helmuto Marko pareiškimą, kad „Red Bull“ komanda gali pasitraukti iš „Formulės-1“ pasaulio čempionato.
J. Allenas: Kai naujas sezonas kam nors prasideda labai dideliu nusivylimu lenktynėse, kaip tai atsitiko „Red Bull“ ir „Renault“ Australijoje, emocinę nesėkmę patyrusių žmonių reakcija dažniausiai būna perdėta. Tačiau „Red Bull“ komandos konsultanto H. Marko pareiškimą apie galimą šios komandos pasitraukimą iš „Formulės-1“ pasaulio verta apsvarstyti kiek plačiau.
Energinių gėrimų gamintoja „Red Bull“ išlaiko dvi komandas, kuriose dirba apie 1200 žmonių ir kartu padeda „Renault“ automobilių gamintojui atstovauti jos interesus F-1 pasaulio čempionate. Jų išėjimas būtų labai didelis nuostolis, ypač tokioje situacijoje, kada ne tiek daug komandų sugeba sudurti galą su galu.
Pirmąjį šių metų lenktynių etapą lydėjo keletas labai nemalonių momentų. Vienas jų – „Sauber“ ir G. van der Garde teisminis ginčas nuvylė daugelį, daugelis komandos vadovų man sakė, kad jie yra pašiurpę „Sauber“ ir jos vadovės Monishos Kaltenborn veiksmais, kurie duoda kvailą šlovę visai „Formulei-1“, kai komanda pasirašo sutartis su trimis pilotais, kurie visi dosniai sumoka už savo dalyvavimą, puikiai žinodama, kad komandoje yra tik du bolidai ir dvi vietos.
Tuo tarpu „Manor Marussia“ atvažiavo į Melburną su dviem bolidais ir dviem pilotais, bet be programinės įrangos, kad bolidai galėtų būti aptarnauti ir sugebėtų važiuoti. Šios mašinos taip ir prastovėjo tris paras boksuose, o po to kartu su kitais buvo išvežtos į Malaiziją.

Galiausiai Melburne dalyvių skaičius sumažėjo iki 18-kos, o netrukus ir iki 17-kos, nes Valtteri Bottas susižeidė nugarą, o dar du pilotus mes praradome pakeliui link starto linijos.
Etapo Australijoje organizatoriams į trasą pavyko privilioti apie 100 tūkst. sirgalių lenktynių dieną ir apie 300 tūkst. per visą lenktynių savaitgalį, tam buvo labai intensyviai dirbama: išnaudojama 15 proc. nuolaida bilietams ir „Ricciardo“ efektas, kuris pernai laimėjo net tris etapus.
Bet organizatoriai liko nusivylę – starte labai trūko mašinų, o ir pačios lenktynės nebuvo vaizdingos. Galiausiai „Formulės-1“ bendruomenei, sugrįžusiai į Europą, teks rimtai pagalvoti apie tai, kaip reikėtų pergrupuoti jėgas, kol visa komandų įranga skrenda į Malaiziją. „Formulė-1“ kaip ir kita vieša veikla mūsų dienomis yra aktyviai aptarinėjama socialiniuose tinkluose, o žmogiškoji natūra yra tokia, jog neigiamų komentarų kur kas daugiau nei teigiamų.
Verta atkreipti dėmesį, kad šis sportas nesugeba nieko priešpastatyti, todėl neigiama informacija lengvai suranda gerbėjų visame pasaulyje, užgoždama bet kokius teigiamus atsiliepimus – labai gaila dėl „Mercedes“. Verta sulyginti efektą, kuris buvo gautas dėl dviejų skirtingų tezių – „Mercedes“ pilotų replikų dėl „neįtikėtinų bolidų, kuriuos sukūrė komanda“ su efektu, kurį davė daktaro Marko pareiškimas dėl galimo „Red Bull“ komandos pasitraukimo iš „Formulės-1“. Būtent šis pranešimas šiandien dominuoja pasaulio masinės informavimo priemonėse.
Sekmadienio vakarą H. Marko pasakė: „Vasarą mes vėl išnagrinėsime situaciją, kaip tai darome kiekvienais metais, pasversime visus „už“ ir „prieš“. Jie mes būsime nepatenkinti, kalba gali būti apie išėjimą. Yra rizika, kad Dietrichas Mateschitzas nusivils „Formule-1“.
„Red Bull“ yra nepatenkinti tuo, kad kai jie laimėdavo 2010-2013 metų sezonuose, FIA uždrausdavo sprendimus, kurie neva jiems padėdavo – dvigubus apipučiamus difuzorius, o dabar nėra jokių technologinių apribojimų ir dėl to viena „Mercedes“ skina pergales.
Ne paslaptis, kad „Mercedes“ šiemet dar daug „pridėjo“ lyginant su pernai metais, bet su išvadomis dar reikėtų palaukti – lenktynės Malaizijoje ir Bahreine leis tiksliau apibūdinti esamą padėtį.
„Red Bull“ ir „Renault“ santykiai šiandien yra pablogėję, kadangi jaučiasi, jog prancūzų koncernas situaciją ne gerina, bet norėdamas sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“, per žiemą ją pablogino. Verta prisiminti šio savaitgalio nesėkmes – Variklio gedimą Ricciardo bolide, Kvyato ir Verstappeno problemas…
„Red Bull“ komanda buvo pirmoji, kuri pasirašė dvišalę sutartį su Bernie Ecclestone, kas privedė prie komandų asociacijos FOTA žlugimo. Antroji buvo „Ferrari“. Galiausiai kolektyvinės sutarties su FOM idėja buvo sužlugdyta.
Būtent šios dvi komandos – „Red Bull“ ir „Ferrari“ priėmė B. Ecclestone pasiūlymą ir garantavo savo dalyvavimą F-1 čempionate iki 2020 metų. Kiti nenoriai pritarė, supratę, kad be garsiausios čempionato komandos bei veikiančio pasaulio čempiono jų pozicijos derybose su FOM yra labai silpnos.
Dėl šių lojalumo garantijų „Ferrari“, kuri čempionate dalyvauja nuo 1950 metų, kiekvienais metais gauna 100 mln. dolerių bonusą iš F-1 prizinio fondo. Šie pinigai skiriami iš bendro prizinio katilo dar prieš tai, kai suma pradedama dalinti geriausių rezultatų pasiekusioms komandoms. „Red Bull“ gauna po 70 mln. dolerių per sezoną, nors lenktyniauja tik kiek daugiau nei 10 metų. Šie dvišaliai kontraktai yra konfidencialūs, jų detalės niekam nėra žinomos, tačiau dažnai kalbama apie tai, kad jame yra punktas apie „Red Bull“ pasitraukimą iš F-1 čempionato, jei iš jo pasitrauks tik pats B. Ecclestone.
Iš pirmo žvilgsnio, komanda yra garantavusi savo dalyvavimą iki 2020 metų, dėl to kasmet gauna didelius bonusus, skirtingai nuo mažų komandų, kurios negali duoti tokių garantijų.
Kai daktaras Marko pasakė, jog „jie vasarą išstudijuos situaciją“, jis kalbėjo apie tradicinę vasaros detalią analizę, kurią „Red Bull“ atlieka, norėdama įvertinti investicijų į F-1 atsiperkamumą – televizijos auditoriją, išlaidas, potencialių klientų aktyvumą socialiniuose tinkluose, minučių skaičių per tiesiogines TV transliacijas.
Šaltiniai, artimi „Red Bull“ teigia, kad paskutinė tokia analizė pernai privertė D. Mateschitzą labiau kritiškai pažvelgti į „Formulę-1“, o dabartiniai nusivylimai, susiję su prasta „Renault“ jėgaine, dar labiau padidino abejones.
„Red Bull“ korporacija dalyvauja nemažai skirtingų varžybų, kurių nemažą dalį pati ir valdo, pati gali kurti taisykles, bet „Formulėje-1“ tokios galimybės jie neturi. „Ferrari“ taip pat keletą metų yra grasinusi palikti „Formulės-1“ čempionatą, bet visuomet buvo itin lojali, pripažindama, kad jų kompanijos likimas daug kuo priklauso ir nuo „Formulės-1“.
O pats D. Mateschitzas yra aistringas F-1 gerbėjas, kuris iš jos nori rinkodarinio efekto, kuris pastaruoju metu smarkiai mažėja. Todėl jo labai mėgstamas sportas dabar tebeneša tik nuostolius...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983