J. Alleno strateginė Belgijos GP etapo apžvalga

J. Alleno strateginė Belgijos GP etapo apžvalga
logo 2014 Rugpjūčio 28 d. 06:55, Pirelli
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo lenktynių Spa trasoje rezultatus ir strategijų įtaką jiems.
Belgijos GP daugeliui žiūrovų labiausiai įsimins epizodu, kuriame susidūrė du pirmaujantys pilotai – Nico Rosbergas ir Lewisas Hamiltonas. Bet kartu lenktynėse buvo labai daug įdomių strateginių sprendimų. Taip pat Kimis Raikkonenas pirmą kartą buvo visai arti podiumo nuo to laiko, kai jis važiuoja už „Ferrari“ komandą. Ar galėjo jis finišuoti trejetuke? Visa tai pabandysime išanalizuoti.
Laukimas prieš startą

Po lietingos kvalifikacijos visos komandos turėjo visas naujas „slic“ tipo padangas, todėl visi pilotai galėjo nuvažiuoti kur kas ilgesnį pirmą atstumo atkarpą, nes starto padangų komplektai šeštadienį nebuvo naudojami. Spa trasoje atsitinka ne taip dažnai, kad per dvejas penktadienio treniruotes trasa būtų sausa, todėl komandos susirinko pakankamai daug informacijos apie padangų darbą. Minkštųjų padangų komplektas pasirodė maždaug 1,6 sek. greitesnis nei vidutinio kietumo, todėl optimaliausia atrodė dviejų sustojimų strategija paskutinėje atkarpoje naudojant vidutinio kietumo padangas. Galiausia ne visi naudojo tokią strategiją ir kai kuriais atvejais strategijos pakeitimas atsipirko.
Du „Ferrari“ strategijos variantai
Lietaus kvalifikacijoje „Ferrari“ pilotai atrodė kur kas geriau nei ankstesniu laiku – ketvirtoji starto vieta Fernandui Alonso buvo geriausia kvalifikacija šiais metais. Komanda pasirinko bolido derinimą truputį didesnei prispaudžiamajai jėgai, kad padėjo kvalifikacijoje, bet sutrukdė per pačias lenktynes. F. Alonso užstrigo peletone paskui K. Magnusseną po baudos, kurią jis gavo už mechanikų pavėlavimą starto juostoje. „Ferrari“ labai pasisekė, kad teisėjai apsiribojo pačia mažiausia bauda – jis galėjo gauti starto iš boksų baudą. Po trumpos kovos su D. Ricciardo, Alonso užiminėjo ketvirtą vietą pirmoje atkarpoje ir atlikęs baudą kartu su pirmuoju sustojimu 12 rate, atsidūrė 7 vietoje, už Magnusseno, kurio nesugebėjo aplenkti.
Labai neaišku, kodėl Alonso antrą kartą stojo 25 rate, tik du ratai po Magnusseno sustojimo? Jei komanda norėjo duoti ispanui šansą atakuoti finaliniame etape, ratus reikėjo keisti 2-3 ratais vėliau, o galiausiai Alonso su antromis minkštosiomis padangomis tenuvažiavo tik 13 ratų.
Šioje lenktynių fazėje Magnussenas po antrojo sustojimo važiavo paskui N. Hulkenbergą. „Ferrari“ komanda tikėjosi, kad Kevinas su naujomis padangomis greitai aplenks vokietį, bet to neatsitiko. Dabar jau aišku, kad Alonso komandai reikėjo trasoje palikti dar keletui ratų tam, kad finalinėje atkarpoje su naujesnėmis padangomis Alonso turėtų dviejų dešimtųjų greičio pranašumą ir galėtų atakuoti, kaip tai buvo Botto ir Raikkoneno dvikovoje.
Botto ir Raikkoneno dvikova
Kimui Raikkoenenui labai mažai pritrūko iki podiumo, bet jam išlaikyti V. Bottą už savęs buvo labai sunku, mat „Williams“ turi greičio persvarą. Raikkonenui „Ferrari“ šįkart išrinko labai agresyvią strategiją, pakeitusi padangas jau 8 rate. Tai suveikė – jis atsikovojo keletą pozicijų, kai prieš jį važiavę pilotai ėmė sukti į boksus, o vidurinėje atkarpoje atsidūrė tarp dviejų „Red Bull“ lenktynininkų. Bet yra klausimas dėl antrojo Raikkoneno sustojimo – Kimis į boksus jam pasuko 21 rate ir gavo kietesnių padangų mišinį. Pagal turėtą informaciją, kurią komanda gavo penktadienį, daugumai komandų tai buvo optimaliausias sprendimas vidurinei atkarpai, bet „Ferrari“ per treniruotes su vidutinio kietumo padangomis nenuvažiavo didelio atstumo, todėl nebuvo tikri tokiu pasirinkimu, o sekmadienį išaiškėjo, kad vidutinės padangos efektyvumą praranda kur kas greičiau nei buvo tikėtasi. Tuo pasinaudojo „Williams“, pakeitusi Bottui padangas minkštesnėmis 7 ratais vėliau, o tai leido Bottui, likus 5 ratams iki finišo, aplenkti Raikkoneną.
Kodėl „Ferrari“ keitė Raikkonenui padangas vos po 13-kos ratų vidurinėje lenktynių dalyje? Ar galėjo jis kur kas ilgesnę distanciją važiuoti su antru padangų komplektu, kad daugiau iškovoti su trečiu? Iš tiesų, tai yra mažai tikėtina. Bottas turėjo kur kas greitesnį bolidą ir kur kas efektyvesnę strategiją, todėl „Ferrari“ turėjo mažai šansų pasipriešinti. Jie anksti pakeitė Raikkonenui padangas, tada norėdami išsaugoti pranašumą prieš Rosbergą, kuris tuo metu rovėsi į priekį. Tuo tarpu iš kitų pilotų, važiavusių paskui Raikkoneną, grėsmių jam nebuvo. Bet Rosbergas buvo smarkiai greitesnis, todėl finiše jis ir V. Bottas buvo prieš „Ferrari“ pilotą.
Ricciardo ir Rosbergas kovojo dėl pergalės
Nežiūrint į susidūrimą su Hamiltonu, prarastą laiką keičiant mašinos nosį ir kompromisinės strategijos naudojimą, Rosbergas finiše nusileido Ricciardo visai nedaug. Tai dar kartą parodo „Mercedes“ komandos puikią sportinę formą ir tai, kiek daug ši komanda prarado dėl garsiojo incidento tarp savų pilotų – jie lengvai galėjo iškovoti dublį.
Tuo tarpu Ricciardo realizavo klasikinį strategijos variantą su dviem atkarpomis su minkštosiomis padangomis ir viena – su vidutinėmis ir neturėjo reikalo atsikovoti pozicijų sustojimų boksuose pagalba – jis pasinaudojo scenarijumi, kuris leido maksimaliai greitai nuvažiuoti visas lenktynes. Ricciardo labai anksti aplenkė Alonso ir Vettelį, o „Mercedes“ pilotų susidūrimas leido australui perimti lyderio iniciatyvą – po to jis ėmė kontroliuoti situaciją ir palaikė labai aukštą važiavimo spartą. Su tuo Danielis susitvarkė puikiai. Kalbant apie Rosbergą, tai net po priverstinio bolido nosies keitimo 8 rate (jis užtruko 9 sek.), jis labai lengvai važiavo per visas varžybas su dviem sustojimais ir būtų laimėjęs lenktynes, jei ne jo pačio klaidos. Pirma Rosbergo klaida buvo priekinės kairės padangos blokavimas 17 rate „Bus stop“. Atsirado smarki vibracija, dėl to 19 rate jis privalėjo keistis padangas. Komanda, kaip pasirodė, tam nebuvo tinkamai pasiruošusi, per paniką jam uždėjusi vidutinių padangų komplektą. Dėl to reikėjo pereiti prie 3 sustojimų, kadangi su šiuo komplektu jis tikrai negalėtų nuvažiuoti 25 ratų. Nico negalėjo parodyti savo greičio pranašumo su minkštesnėmis padangomis ir prarado kažkiek laiko, praleisdamas į priekį J. Buttoną, kurį buvo aplenkęs, pažeisdamas taisykles.
Rosbergas trečią kartą sustojo 34 rate ir gavo minkštesnes padangas. Jis tikėjosi pavyti Ricciardo, kurio padangos pačioje pabaigoje buvo smarkiai susidėvėjusios. Bet Nico jau buvo praradęs laiką kovoje su V. Bottu, taip pat vokietis buvo nedaug išlėkęs iš trasos. Galiausiai jis finišavo nuo Ricciardo atsilikdamas vos 3 sek. – atakai jam pritrūko maždaug dviejų ratų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983