J. Alleno strateginė Kanados GP apžvalga

J. Alleno strateginė Kanados GP apžvalga
logo 2014 Birželio 12 d. 07:30, Caterham
Britų komentatorius Jamesas Allenas savo tinklapyje apžvelgė praėjusį Kanados GP etapą.
Šiais metais Kanados GP galima buvo žiūrėti kaip rimtą trilerį – buvo ir dramos, ir džiugesio, o nuo ekrano negalėjai atsitraukti iki pat finišo, nes ir pabaiga buvo nenuspėjama.
Lenktynes laimėjo Danielis Ricciardo ir tai buvo pirmosios lenktynės 2014 metais, kuriose nugalėjo ne „Mercedes“ komandos pilotas. Tačiau ant aukščiausio podiumo laiptelio galėjo atsistoti ir bet kuris iš keturių žemesnės vietas užėmusių pilotų, bet iš esmės jų vietas sąlygojo geros taktikos pasirinkimas. Abu „Mercedes“ bolidai patyrė gedimus., tačiau Nico Rosbergas pasielgė labai apdairiai – taupė tiek variklį, tiek degalus, tiek ir stabdžius, dėl to jam pavyko nusigauti iki pat finišo.
Lūkesčiai prieš startą
Dar prieš startą buvo aišku, kad trasa Monrealyje bus labai negailestinga degalų sąnaudoms, bet po dviejų „Marussia“ bolidų avarijos ir saugos automobilio pasirodymo, degalų problema automatiškai išsisprendė.
Skaičiavimai parodė, kad renkantis vieno ar dviejų sustojimų taktiką, skirtumas buvo labai nedidelis, tačiau dviejų sustojimų taktika buvo racionalesnė tuo atveju, jei tektų važiuoti savo tempu ir neužstringant už lėtesnių varžovų, o taip atsitiko tik su pirmaujančiais abiem „Mercedes“ pilotais.
Kita vertus, vieno sustojimo taktika buvo kur kas rizikingesnė. Tai ypač lietė „Mercedes“ bolidus, kadangi kova tarp N. Rosbergo ir L. Hamiltono nusimatė itin aštri, todėl jų padangos turėjo greičiau nei kitų nusidėvėti, dėl to realiausia jiems buvo stoti po du kartus. Mat vieno sustojimo atveju šių pilotų padangų resurso lenktynių pabaigoje visai neliktų.
„Pirelli“ specialistai prieš startą spėjo, kad dauguma komandų rinksis vieną sustojimą, bet prieš pat startą trasos dangos temperatūra pakilo daugiau kaip iki 50 laipsnių, todėl dauguma komandų nusprendė stoti du kartus, išskyrus „Force India“. Ši komanda tam rengėsi iš anksto, dėl to ir bolidus reguliavo vienam sustojimui.
Minkštosios padangos Kanadoje dirbo kur kas geriau nei superminkštosios, nes jų resursas buvo kur kas didesnis: jei norėta važiuoti vienu sustojimu, su superminkštosiomis padangomis reikėjo nuvažiuoti nemažiau kaip 20 ratų, o jei planuota stoti du kartus, pirmas sustojimas planuotas kažkur 12 rate.
Kita vertus, komandoms reikėjo skaičiuoti, kad minkštosios padangos kur kas ilgiau šyla, kol pasiekia darbinę temperatūrą –tam mažiausiai reikėjo vieno rato. Turint galvoje, kad atstumai tarp kovojančių pilotų buvo labai nedideli, buvo labai lengva prarasti ne vieną poziciją.
„Red Bull“ taikė labai agresyvią taktiką
Pirmąją Danielio Ricciardo pergalę įvertino visi – po lenktynių visi pilotai jį pasveikino. Nesavanaudiškai pasielgė net ir Sebastianas Vettelis, nors ir jis turėjo šansą nugalėti, bet blogai apskaičiuota taktika tai sutrukdė jam padaryti. Sebas startavo iš 3-čios pozicijos, o D. Ricciardo – tik iš 6-tos. Pirmajame varžybų etape ši padėtis išliko. Septynis ratus pilotai važiavo paskui saugos automobilį, tai daugelį strategų privertė suklusti ir gerokai prailginti tarpą iki pirmo sustojimo. Bet „Red Bull“ pasirinko agresyvią taktiką ir D. Ricciardo į boksus pakvietė jau 13-tame rate, maždaug tuo pat metu, jei saugos automobilio ir nebūtų buvę. Komanda taip pasielgė, galvodama, kad likusią distancijos dalį (57 ratus) galima suskaldyti į dvi lygias dalis ir važiuoti su minkštosiomis padangomis ir tokiu būdu taktiškai aplenkti abu „Williams“ pilotus – Valtterį Bottą ir Felipę Massą.
V. Bottas stojo vienu ratu vėliau nei D. Ricciardo. O štai F. Massai pasisekė mažiau: jis važiavo už V. Botto ir toliau sekę įvykiai atsiliepė jo rezultatui. Jei jis būtų stojęs 14-tame rate, visai tikėtina, kad jis būtų išvažiavęs prieš komandos kolegą, bet kadangi W. Bottas važiavo priekyje, komanda jam taikė palankesnę taktiką. Galiausiai F. Massa pasuko į boksus 15-tame rate, į priekį praleidęs D. Ricciardo, o dėl sumaišties keičiant ratą, sugaišo papildomai 4,5 sek., todėl jį dar aplenkė Jeanas-Ericas Vergne'as ir Fernando Alonso. Jei to nebūtų įvykę, F. Massa galėjo kovoti dėl pergalės, nes jis pirmame etape važiavo prieš D. Ricciardo ir skirtingai nuo V. Botto, brazilo lenktynių tempas buvo pakankamai aukštas.
Agresyvi „Red Bull“ taktika smarkiai paveikė „Williams“ komandą. Jei ši ekipa būtų taip pat pasielgusi kaip „Red Bull“ ir F. Massą į boksus pakvietę 12 ar 13 rate, galėjo pasirodyti geriau. Bet pasirodęs saugos automobilis „Williams“ strategams leido galvoti apie pirmojo sustojimo nukėlimą, be to, komanda abejojo, ar apsimoka stoti pirmiau už kitas komandas. Tuo tarpu „Red Bull“ dėl to neabejojo ir jų pilotas laimėjo lenktynes.
Bet yra ir argumentas, ginantis „Williams“ veiksmus. Lenktynių pradžioje nebuvo aišku, kad F. Massa bus kur kas greitesnis už V. Bottą. Tačiau jei komanda jį būtų anksčiau pakvietusi į boksus, brazilas būtų išvažiavęs prieš D. Ricciardo ir abu „Williams“ pilotai galėjo kovoti dėl prizinių vietų. Beje, vėliau suomis turėjo sulėtinti tempą, nes perkaito jo elektros variklis- generatorius, todėl užėmė tik 7 vietą.
Antrojo sustojimo metu „Red Bull“ komanda apsisprendė, kuris iš pilotų gali kovoti dėl pergalės. Po pirmojo sustojimo boksuose S. Vettelis prarado daug laiko važiuodamas paskui N. Huklebergą, kuris pasirinko vieno sustojimo taktiką ir privalėjo saugoti padangas. Taip pat, skirtingai nei „Force India“, S. Vetteliui labai trūko greičio tiesiosiose. Dėl to Sebas atsidūrė už V. Botto ir D. Ricciardo.
Lenktynių 34 rate N. Hulkenbergas vis dar buvo trasoje, todėl S. Vettelis paprašė komandos keisti taktiką, kuri leistų jam aplenkti „Force India“ pilotą. Po to „Red Bull“ padarė taktinę klaidą, pakvietusi vokietį į boksus 36-tame, nes jis, išvažiavęs į trasą, atsidūrė tikroje bolidų košėje.
D. Ricciardo buvo boksuose vienu ratu vėliau ir jam pavyko išvažiuoti paskui S. Perezą, kuris rinkosi vieno sustojimo taktiką. Ir tai buvo lemiamas momentas, leidęs australui iškovoti pergalę. Po to, kai lenktynes paliko L. Hamiltonas, S.Perezas ir N. Rosbergas buvo priversti sumažinti tempą dėl problemų su bolidais, dėl to D. Ricciardo turėjo galimybę juos aplenkti ir finišuoti pirmas.
„Force India“ apsprendė lenktynių baigtį
„Force India“ komanda nuo pat pradžių planavo vieno sustojimo taktiką ir tai apsprendė galutinę pilotų rikiuotę. Mat N. Hulkenbergas prilaikė už savęs S. Vettelį, o tai leido D. Ricciardo jį pavyti.
„Force India“ dar per penktadienio treniruotes pamatė, kad jų bolidai labai greiti trasoje lenktynių režime, o štai per kvalifikaciją jiems daug trūksta. Todėl bolidai buvo sureguliuoti būtent lenktynėms, jiems buvo sumažinta prispaudžiamoji jėga, o tai sumažino jų vairo pasukamumą. Tokiu būdu galima šiek tiek pataupyti galines padangas, o tai, savo ruožtu, leido su vienu padangų komplektu nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Po kvalifikacijos N. Hulkenbergas buvo 11-tas, o S. Perezas – 13-tas, bet „Force India“ bolidai buvo labai greiti tiesiosiose, o Kanados trasa buvo palanki lenkimams.
S. Perezas, kaip ir „Mercedes“, „Red Bull“ pilotai ir F. Massa, turėjo šansą nugalėti. Jis, galima sakyti, pilnai pasinaudojo „Mercedes“ techninėmis problemomis, atsidūręs už techninių problemų turinčio N. Rosbergo ir turėjo šansą atakuoti, tačiau pačiam S. Perezui iškilo techninių problemų su vienu iš jutiklių, kuris reguliavo stabdžių efektyvumą. Jei to nebūtų įvykę, S. Perezas DRS pagalba nesunkiai būtų aplenkęs N. Rosbergą.
S. Perezas neturėjo problemų su padangomis, o su superminkštosiomis jam pavyko įveikti net 34 ratus. Meksikiečiui su tvirtesnėmis minkštosiomis padangomis beliko įveikti 36 ratus ir jo šansai laimėti, jei ne stabdžių gedimas, buvo labai dideli. N. Hulkenbergas buvo pasirinkęs gynybinę taktiką, dėl to jo padangos dėvėjosi kur kas greičiau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983