J. Sawardas: „Renault“ varikliai yra patys brangiausi

J. Sawardas: „Renault“ varikliai yra patys brangiausi
logo 2014 Birželio 26 d. 08:50, Getty Images
Britų žurnalistas Joe Sawardas savo tinklalapyje svarsto apie „Formulės-1“ variklių rinką, jų pasirinkimo galimybes ir pakeitimus, kurie numatomi 2015 m. sezone.
„Kadangi jau žinoma, kad „McLaren“ nuo kitų metų pereina prie „Honda“ variklių, „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ jau dabar turi galimybę sudaryti naują sutartį su kitu klientu. Tai gera žinia „Mercedes“, kadangi bus galima uždirbti nemažai pinigų su labai mažomis sąnaudomis, be didelių papildomų investicijų. Kol kas ši kompanija variklius žada tiekti trims komandoms – „Mercedes AMG“, „Williams“ ir „Force India“. Kartu jau pats laikas spręsti klausimą dėl ketvirtojo kliento, mat šiuo metu darbas su kitų metų bolidais jau įsibėgėja ir kuo greičiau bus apsispręsta dėl variklių, tuo geriau.
Galimi klientai – „Lotus“, „Sauber“ arba „Caterham“. „Marussia“, kiek galima suprasti, turi ilgalaikę sutartį su „Ferrari“, o likusios komandos skleidžia gandus, kad būtų nieko prieš pereiti prie „Mercedes“ variklių. Kita vertus, ne paslaptis, kad visi realūs „Mercedes“ klientai šiuo metu skundžiasi finansinėmis problemomis. Ekspertai kartu pripažįsta, kad „Mercedes“ varikliai šiuo metu yra ne tik patys efektyviausi, bet labiausiai prienami pagal kainą. Tai irgi itin svarbi aplinkybė.
Užkulisiuose kalbama, kad šiuo metu pačios brangiausios yra „Renault“ jėgainės. Tai yra logiška, kadangi Prancūzijoje viskas kainuoja brangiau nei Jungtinėje Karalystėje ar Italijoje, mat ten patys griežčiausi darbo ir socialinių išmokų įstatymai. Teko girdėti, kad vien tik „Renault“ vidaus degimo variklis kainuoja 28,5 mln. eurų. Dar reikia pridėti transmisijos išlaidas, už kurią „Red Bull Technology“ prašo 9 mln. eurų. Prie viso dar teks mokėti už tepimo medžiagas, tiekiamas „Total“ kompanijos – dar 2 mln. eurų. Net ir be skaičiuotuvo aišku, kad už kontraktą su „Renault“ teks pakloti beveik 40 mln. eurų.
„Ferrari“ pasiūlymas „Formulės 1“ komandoms šiame „antireitinge“ užima antrąją vietą: itališki jėgos agregatai atseitų ne mažiau kaip 30 mln. eurų, įskaitant transmisiją, aptarnavimą ir pan. Variantas, kurį siūlo „Mercedes“, F-1 komandai kainuotų 24,4 mln. eurų. Beje, į šią sumą jau įskaičiuotos „Petronas“ tiekiamos tepimo medžiagos. Tiesa, yra viena sąlyga, kad sutartį pasirašiusi komanda privalėtų per penktadienių treniruotes leistų važiuoti tiekėjų siūlomiems jauniems lenktynininkams – taigi visa kontrakto su „Mercedes“ suma būtų apie 26 mln. eurų.
Taigi, komandos šiuo metu turi galimybę rinktis: arba „Ferrari“ už 30 mln., arba „Renault“ už 40 mln., arba „Mercedes“ už 26 mln. eurų.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983