J. Stewartas: nedaug iki tragedijos trūksta ir „Formulėje-1“

J. Stewartas: nedaug iki tragedijos trūksta ir „Formulėje-1“
logo 2011 Spalio 27 d. 13:57, Red Bull/Getty Images
Triskart pasaulio čempiono Jackie Stewarto nuomone, ir „Formulėje-1“ yra didelių saugumo problemų. Didžiausia jų, škoto nuomone, yra bolidų susikryžiavimas ratais.
Už saugumą visuomet kovojęs buvęs lenktynininkas pareiškė manąs, kad dabartiniai pilotai neįvertina rizikos ir pernelyg dažnai įsivelia į incidentus, kurie kartais baigiasi labai pavojingais bolidų skrydžiais į orą.
Tokios situacijos pavyzdžiu J. Stewartas įvardino „Red Bull“ piloto Marko Webberio 2010 m. Europos GP lenktynėse Valensijoje (Ispanija) patirtą šiurpią avariją. Škotas vylėsi, kad tragedija ir Danielio Wheldono žūtimi prieš savaitę pasibaigusios „IndyCar“ varžybos privers susimastyti ir „Formulės-1“ pasaulio atstovus.

„Didžiausia problema – ratų sukryžiavimas. Galbūt galime rasti ką nors pakankamai tvirto, kas užkirstų galimybę priekiniam kairiam ratui patekti tarp šalia važiuojančio bolido priekinio dešinio ir galinio ratų. Problema slypi čia“, - pažymėjo J. Stewartas.
„Galbūt galime rasti kažką panašaus į naudojamus kartinge nepatyrusiems lenktynininkams, vaikams. Nuoširdžiai kalbant, per paskutinius dvejus metus „Formulėje-1“ matėme daugiau avarijų ir susidūrimų nei bet kada anksčiau.“
„Galvoju ne tik apie Webberio avariją. Matėme daug situacijų, daug susidūrimų. Atrodo, kad lenktynininkai jaučiasi nepaliečiami. Mūsų laikais niekuomet neįsiveldavome į susidūrimus, nes buvo akivaizdu, kuo visa tai gali baigtis. Dabar jie visiškai nenukenčia, todėl mano, kad nieko tokio rizikuoti. Tai gali priversti juos pabusti. Egzistuoja didelė rizika, kad vienam bolidui priartėjus prie kito, o šiam pakeitus kryptį, viskas baigsis mirtimi“, - teigė 1965–1973 m. lenktyniavęs škotas.
„Ratų sukryžiavimo manija „Formulėje-1“ jau pradeda imti viršų. Pernelyg daug pilotų liečiasi ratais ir mano, kad tai nieko tokio, kad tai menkniekis. Tačiau tai yra didelė problema, nes tik keli centimetrai, ir ratų susikryžiavimas virsta krumpliaračiu – vienas ratas eina į vieną pusę, kitas į kitą. Taip kyla tokie incidentai kaip Marko Webberio Valensijoje pernai. Atsitrenkti į lenktynininko galvą užtenka vos vieno nulėkusio rato, kaip nutiko (2009 m. „Formulės-2“ lenktynėse žuvusiam – red. past.) Henry Surteesui“, - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983