Kanados GP: lenktynės

Kanados GP: lenktynės
logo 2010 Birželio 13 d. 20:43, McLaren
Bene įdomiausiose šio sezono lenktynėse – Kanados GP etape Monrealyje – po permainingos kovos triumfavo „McLaren“ komanda. Lewisas Hamiltonas pelnė antrąją iš eilės pergalę, o Jensonas Buttonas finišavo antroje vietoje.
Dėl lyderio pozicijos ilgą laiką su L. Hamiltonu lenktynėse kovojęs „Ferrari“ pilotas Fernando Alonso galų gale finišo liniją kirto trečioje vietoje. Ispanui šiandien kaip niekada nesisekė – jam net dukart koją pakišo ir poziciją prarasti privertė ratu lenkiami sportininkai.
„Red Bull“ komanda permainingose lenktynėse, kur būtini protingi ir brandūs taktiniai sprendimai, ir vėl pasirodė blankokai. Sebastianas Vettelis, prieš finišą važiavęs itin lėtai ir tausojęs techniką, finišavo ketvirtas, o Markas Webberis – penktas.
Nepastebimai šį kartą važiavęs „Mercedes“ pilotas Nico Rosbergas finišą kirto šeštoje vietoje, o vienu kartu daugiau stojęs „Renault“ lenktynininkas Robertas Kubica tenkinosi septintąja pozicija. Trumpai varžybose pirmavęs Sebastienas Buemi iš „Toro Rosso“ užėmė aštuntąją vietą.
Paskutines dvi vietas pirmajame dešimtuke užėmė „Force India“ lenktynininkai Vitantonio Liuzzi, devintas, ir Adrianas Sutilas, dešimtas. Abu jie paskutiniame varžybų rate aplenkė itin agresyviai savo poziciją gynusį veteraną Michaelį Schumacherį iš „Mercedes“.
Nuo vokiečio nukentėjo buvęs jo komandos draugas Felipe Massa („Ferrari“). Po labai nesėkmingo starto varžybų pabaigoje devintoje vietoje tuomet važiavusį M. Schumacherį pavijęs brazilas kovoje prarado priekinį sparną ir finišą kirto tik penkioliktoje vietoje.
Kitos „Formulės-1“ čempionato lenktynės – Europos GP – bus surengtos po dviejų savaičių, birželio 27 d., Valensijoje, Ispanijoje.
Lenktynių eiga
Varžybų starte lyderių ketvertukas sėkmingai išlaikė savo pozicijas – priekyje po pirmųjų posūkių išsilaikė L. Hamiltonas, S. Vettelis, F. Alonso ir J. Buttonas. Už jų, tuo tarpu, užvirė kelios liūdnai pasibaigusios dvikovos.
Įvažiuodami į pirmąjį posūkį susidūrė ir vienas kito bolidus apgadino F. Massa bei jį mėginęs lenkti V. Liuzzi. Abu lenktynininkai nukrito į rikiuotės uodegą po pirmojo rato buvo priversti apsilankyti boksuose. Ten suko ir taip pat nukentėjęs Pedro de la Rosa iš „Sauber“.
Baigdamas pirmąjį ratą, savo bolidą atsitrenkdamas į čempionų sieną apgadino ir kitas pastarosios komandos atstovas Kamui Kobayashi. Nuvažiavęs kelis šimtus metrų po to, sportininkas sustojo šalikelėje ir pasitraukė iš varžybų.
Jau nuo pat pradžių buvo aišku, kad minkštesnėmis padangomis startavę lenktynininkai ilgai trasoje neištemps. Nuo pirmojo rato M. Webberio spaudimą sunkiai laikė J. Buttonas – britas į boksus keisti padangų pasuko jau penktajame rate. L. Hamiltonas trasoje išsilaikė vos ratu ilgiau. Sustojęs kartu su F. Alonso, britas išvažiuodamas iš boksų prarado poziciją varžovui iš „Ferrari“ komandos.
Kartu tuo metu į boksus pasuko ir dauguma kitų lyderių, išskyrus kietomis padangomis startavusius „Red Bull“ pilotus. Vis dėlto, ir pastarieji greitai – 12-ame ir 13-ame ratuose – turėjo apsilankyti techninio aptarnavimo zonoje. S. Vettelis į trasą grįžo minkštesnėmis, o M. Webberis – kietesnėmis padangomis.
„Red Bull“ pilotams pasukus į boksus, lenktynių lyderiu tapo dar nestojęs S. Buemi. Šveicarą intensyviai spaudė tarpusavyje tuo metu kovoję F. Alonso ir L. Hamiltonas. Pasinaudodamas situacija, britas aplenkė ispaną, o prieš juos važiavęs pilotas nėrė į techninio aptarnavimo zoną.
Lenktynių lyderiu ir vėl tapo L. Hamiltonas, tačiau F. Alonso nuo jo visiškai neatsiliko. Toliau rikiavosi J. Buttonas, S. Vettelis, M. Webberis, R. Kubica ir kiti. Kietesnėmis padangomis startavę pilotai visgi atsidūrė prastesnėje padėtyje nei jų varžovai.
Netrukus atėjo laikas ir antriesiems sportininkų apsilankymams boksuose. Padangas keisti dauguma lyderių susiruošė 25-29 ratuose. Jų tarpusavio pozicijos iš esmės nepasikeitė, tačiau į priekį išsiveržė tuo metu nestojęs dar M. Webberis.
Lyderiu tapęs australas kaip mat ėmė didinti persvarą prieš varžovus. Vienu metu „Red Bull“ piloto pranašumas jau viršijo 10 sekundžių, tačiau atėjo laikas, kai nusidėvėjo ir jo naudojamos padangos. Persvara vis tirpo ir tirpo, kol galų gale 49-ame rate jį, dar nestojusį, aplenkė L. Hamiltonas.
M. Webberis, dar ratą sulaikęs F. Alonso, pagaliau nėrė į techninio aptarnavimo zoną ir paskutinei atkarpai sugrįžo minkštesnėmis padangomis. Kiti lyderiai, jau buvo aišku, nesirengė daugiau stoti iki pat finišo.
Tapęs lyderiu L. Hamiltonas šiek tiek atitrūko nuo F. Alonso, o jį ėmė vytis J. Buttonas. Pasinaudojęs ispano sunkumais lenkiant ratu atsiliekančius pilotus, britas vienoje iš tiesiųjų netikėtai pralindo pro šoną ir išsiveržė į antrąją vietą. Nors „Ferrari“ pilotas vėliau ir neatsiliko, tačiau lyderių pozicijas nebesikeitė iki pat finišo.
Rimtesnė kova užvirė dešimtuko apačioje, kur vis lėčiau ėmė važiuoti tris kartus stojęs ir aštuntoje vietoje buvęs M. Schumacheris. Iš pradžių vokietį sudorojo S. Buemi, o vėliau pavijo ir F. Massa. Nuo brazilo atakos vokietis gynėsi labai agresyviai, todėl nenuostabu, kad po kontakto prieš paskutinį viražą „Ferrari“ bolidas buvo pažeistas, o jo vairuotojas turėjo apsilankyti boksuose.
Agresyvi gynyba M. Schumacheriui vos nepadėjo apsiginti nuo jį pačioje pabaigoje pavijusių „Force India“ pilotų. Vis dėlto, jie nenuleido rankų – V. Liuzzi tiesiog jėga prasiveržė į priekį paskutiniojo rato pradžioje, o A. Sutilas pranoko vokietį dar po kelių posūkių.
Lenktynių pabaigoje itin lėtai pradėjo važiuoti S. Vettelis – komandos palieptas tausoti techniką, vokietis anksčiau perjunginėjo pavaras ir važiavo gerokai atsargiau. Tiesa, už jo važiavęs M. Webberis taip pat sumažino tempą ir finišavo už komandos draugo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983