Kinijos GP etapo strateginė apžvalga

Kinijos GP etapo strateginė apžvalga
logo 2015 Balandžio 15 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas Jamesas Allenas, išanalizavo strategijų įtaką Kinijos GP rezultatams.
Lenktynių strategija vėl tapo viena iš pagrindinių temų praėjusį sekmadienį, o po finišo visi ėmėsi aktyviai diskutuoti apie konfliktą tarp abiejų „Mercedes“ komandos pilotų – Nico Rosbergo ir Lewiso Hamiltono dėl to, kad Lewisas neva per lėtai važiavo antrąją atkarpą ir dėl to vokietis galėjo prarasti antrąją vietą. „Ferrari“ ir Sebastiano Vettelio konkurencingumas šiame etape išties buvo problema Nico, bet visai ne dėl tos priežasties, kurią jis įvardijo po lenktynių.
Pernai „Mercedes“ turėjo labai rimtą greičio persvarą prieš visus varžovus, todėl šios komandos strategai visuomet turėdavo savotišką laisvę – galėdavo eksperimentuoti su sustojimų skaičiumi ir padangų sudėtimis trasoje ir stengėsi savo pilotui, važiavusiam antram, prieš finišą duoti galimybę aplenkti savo kolegą. Kai kuriais atvejais tai sudirbdavo – Bahreine, Ispanijoje, JAV ir Brazilijoje.
Šiais metais „Ferrari“ prisikasė kur kas arčiau, jei turėtumėme galvoje ilgas ratų serijas, bet problema Nico buvo visai ne tame, kad antroje atkarpoje Lewisas važiavo per lėtai, stengdamasis kiek įmanoma pataupyti minkštąsias padangas.
S. Vettelis negalėjo aplenkti N. Rosbergo vien dėl ankstesnio sustojimo boksuose, kaip to bijojo Nico, kadangi vėsokame Šanchajuje skirtingai nei Malaizijoje, „Ferrari“ turėjo problemų įšildant kietesnių padangų komplektą.
N. Rosbergo problema buvo tame, kad „Mercedes“ neturi ankstesnės laisvės pasirenkant strategiją – Vettelis beveik nenusileido greičiu ir jeigu vienas iš dviejų skirtingų variantų būtų nesuveikę, tada „Mercedes“ galėjo neturėti pergalingo dublio, o gal net ir pergalės.
Esmė tame, kas jei vienas iš pilotų gauna kitą padangų komplektą antroje atkarpoje tuo metu, kai varžovas iš kitos komandos atsilieka 8-10 sek., ir visai kita situacija, kai varžovas atsilieka vos 1,6 sek.
„Mercedes“ pilotų dvikovos akcentai dėl to nukrypo į kvalifikaciją ir lenktynių pradžią – būtent dėl to šeštadienį Nico buvo labai nusivylęs dėl to, kad Lewisui nusileido viso labo keturias šimtąsias sekundės. O Lewisas starto metu savo bolidą specialiai pastatė įstrižai, kad išvengtų Nico galimybės atakuoti jį pirmajame posūkyje.
Po finišo Rosbergas pasakojo, kad jis tikėjosi atakuoti Lewisą paskutinėje atkarpoje – kaip ir pernai, kuomet jie dažnai naudodavo skirtingų mišinių padangas, bet Šanchajuje tai būtų nesuveikę – ir visai ne dėl lėto Hamiltono tempo antrame ruože.
Šiais metais mes matome, o lenktynės Kinijoje tai buvo geru pavyzdžiu, kad aplenkti varžovą, jei jūs naudojate tokią pačią taktiką ir neturite ryškaus padangų pranašumo, yra labai sunku. Bolidai negali važiuoti vienas paskui kitą ir rizikuoti „nužudyti“ padangas dėl jų perkaitimo – reikia važiuoti laikantis atitinkamo atstumo, o 2015 m. „Pirelli“ padangos yra tokios, kad dėl jų kokybės skirtumo per porą ratų aplenkti priešininko yra neįmanoma.
Geras pavyzdys – Kimio Raikkoneno lenktynės. Suomis startavo už abiejų „Williams“ pilotų, bet aplenkė juos abu pirmajame rate ir važiavo paskui S. Vettelį su tokiomis pačiomis minkštosiomis padangoms. Jis bandė aplenkti savo kolegą nuvažiavęs dviem ratais daugiau pirmoje atkarpoje ir keturiais ratais daugiau – antroje. Pernai to galbūt būtų ir užtekę, bet Šanchajuje tai nesuveikė.
Lenkti Šanchajuje galima ilgojoje tiesiojoje, bet dėl to svarbu labai gerai įsibėgėti 13 posūkyje, o tai įmanoma padaryti tik dėl greitesnių arba gerokai naujesnių padangų. Raikkonenas po lenktynių sakė, kad saugos automobilis lenktynių pabaigoje sutrukdė jam surengti ataką prieš S. Vettelį, bet Sebastianas buvo pakankamai greitas ir išsaugojo poziciją. Norint užvirti kovą, Kimiui reikėjo arba minkštesnių padangų arba kokiais 8 ratais naujesnių, ir tik tada jis galėjo stoti į kovą su Sebu.
„Pirelli“ nuomone, minkštosios padangos pasižymi tuo, kad ateina momentas, kuomet jos labai smarkiai praranda savo efektyvumą. „Mercedes“ tai suprato per treniruotes penktadienį, kai Hamiltonas nuvažiavo 12 ratų su minkštosiomis padangomis, o po to tempas sumažėjo net po kelias sekundes kiekviename rate. Tada buvo suprasta, kad „Mercedes“ gali turėti problemų su minkštosiomis padangomis, kurios galėjo būti didesnės nei „Ferrari“ komandoje.
Per lenktynes pilotams reikėjo labai tvarkingai dirbti su padangomis, kad būtų galima pirmojoje atkarpoje su minkštosiomis padangomis nuvažiuoti 14 ratų, o antroje – net 16 ratų, o tada trečias ruožas su vidutinėmis padangomis nebūtų toks rizikingas – apie 25 ratai.
Po 8 ratų, įvertinosios savo pozicijas ir padangų būklę, komandos pradėjo priiminėti sprendimus. Buvo aišku, kad vidutinės padangos yra gerokai lėtesnės, bet kai Raikkonenas aplenkė abu „Williams“, pastarieji nutarė pakeisti strategiją ir naudoti vidutines padangas antroje ir trečioje atkarpose, kadangi jų pilotai kovojo dėl pozicijų tik tarpusavyje ir toks variantas jiems suteikė didelę veiksmų laisvę saugos automobilio išvažiavimo atveju lenktynių viduryje.
Tai byloja apie tai, kad komandos kol kas nemoka užtikrintai dirbti su padangomis – visi jie veikia tik verčiami aplinkybių. Jei „Mercedes“ turėtų kur kas ryškesnę persvarą prieš „Ferrari“, jie būtų pasirinkę kitą variantą (minkštosios-vidutinės-vidutinės) kaip ir „Williams“, arba pilotams taikytų skirtingas strategijas, kad pastarieji turėtų progą susikauti lenktynių pabaigoje. Dėl to lenktynėms Šanchajuje ir trūko grožio.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983