M. Hughes: ką B. Ecclestone planuoja veikti toliau?

M. Hughes: ką B. Ecclestone planuoja veikti toliau?
logo 2017 Sausio 21 d. 06:55, Red Bull/Getty Images
Amerikiečių korporacijai „Liberty Media“ norint gauti pilną „Formulės-1“ pasaulio čempionato kontrolę, reikėjo pašalinti kai kurias kliūtis. Jau buvo skelbta, kad FIA automobilių sporto Pasaulinė taryba jau „palaimino“ „amžiaus sandorį“ – tai buvo paskutinis, formaliai labai svarbus barjeras, kuris dabar jau įveiktas. Britų ekspertas Markas Hughesas komentuoja susidariusią situaciją ir svarsto, kaip įvykiai gali vystytis toliau.
FIA Pasaulinė taryba pritarė tam, kad „Liberty Media“ taptų „Formulės-1“ savininke. Tai buvo trečias iš trijų barjerų, kurį reikėjo įveikti „Liberty“. Pernai rugsėjį ji nupirko pirmą dalį pasaulio čempionato akcijų ir paskelbė, kad nori visiškai perimti visą F-1 kontrolę.
Pirmoji kliūtis buvo gauti skirtingų antimonopolinių organų pritarimą, antroji – akumuliuoti milžiniškus pinigus (1,1 mlrd. JAV dolerių už pirmą 19,1 proc akcijų dalį, o vėliau surinkti investuotojų konsorciumo lėšas, o tai dar 1,55 mlrd. dolerių). Tokiu būdu „CVC Capital Partners“ dalis nuo 138 mln. akcijų sumažėjo iki 76 mln akcijų. Likusią dalį „Liberty Media“ išmokės vertybiniais popieriais po naujos akcijų emisijos.
Trečiu barjeru buvo FIA palaiminimas. Dabar visi formalumai jau už nugaros ir čempionatas iš esmės keičia savininkus. Tačiau atviru lieka klausimas – kokį vaidmenį „Formulėje-1“ išsaugos Bernie Ecclestone ir ar apskritai jį išsaugos?
Po to, kai sandoris bus oficialiai užbaigtas, Chase Carey, naujas „Formulės-1“ direktorių tarybos pirmininkas, paskirtas „Liberty Media“, faktiškai bus atsakingas už visus komercinius pasaulio čempionato reikalus – praktiškai tai tas pats, kuo per pastaruosius keturis dešimtmečius užsiiminėjo Ecclestone. Nors komercinės teisės per tą laiką ėjo iš rankų į rankas, būtent Bernie buvo tuo žmogumi, kuris vadovavo visam šiam procesui, o visi buvę savininkai būdavo patenkinti, kad kažkas sau prisiima šį darbą.
Bet „Liberty Media“ turi kiek kitokį požiūrį, bent jau iš dalies – kai kurie jų žmonės mato kiek kitokią „Formulę-1“. Oficialiai yra laikoma, kad amerikiečių korporacija su B. Ecclestone dar bendradarbiaus trejus metus. Tačiau realiai viskas gali būti visai kitaip. Ne Bernie stilius yra vaidinti antraeilius vaidmenis, o jei tarp eilučių skaityti tai, ką jis sako dažnuose interviu: jis būtų linkęs, kad šis sandoris neįvyktų ir F-1 akcijos pasiliktų CVC fondo rankose.
Tačiau CVC vadovai neįžvelgė jokios F-1 vystymo perspektyvos, jie nežinojo, kokia kryptimi turi vystytis šis sportas, jie tik tenorėjo iš „Formulės-1“ tegauti milžinišką pelną. Bet „Liberty“ nenori vien uždirbinėti pinigų – naujieji savininkai turi viziją, ką reikėtų daryti ir visai neaišku, ar jų norus pageidaus vykdyti pats Ecclestone.
Beveik vienareikšmiška, kad „Liberty“ neskubės atsikratyti Bernie – jei jis sutiks bendradarbiauti, akcininkams tai bus labai vertingas kadras. Tačiau kartu amerikiečiai nesutinka, kad jis būtų visų procesų viršuje ir „Liberty“ jau dabar leidžia tai suprasti. Tada iškyla dar vienas klausimas: jei Bernie išeis, ar jis, išeidamas, paskui savo nepaliks, vaizdžiai tariant, uždelsto veikimo minų?
Viena iš tokių „minų“ galėtų būti situacija su 1 proc. „Delta Topco“, motininės „Formulės-1“ bendrovės, kuri priklauso FIA , akcijų monetizacija, kurias nominalia verte federacija nupirko 2013 metais. Bet jei šią dalį parduoti dabar, tai federacija gautų šių akcijų rinkos kainą. Apie tai neseniai rašė žurnalas „The Economist“, bet tai buvo tik gandų perpasakojimas, kurie sklandė dar iki to, kol antimonopoliniai organai atliko sandorio ekspertizę, kuriai dabar jau niekas įtakos padaryti negali.
Europos Komisija dar iki šiol nepasinaudojo savo įgaliojimais, kad atliktų sandorio ekspertizę. Dabar bet kokie tyrimai, susiję su F-1 akcijų pirkimu, kurie gali iššaukti interesų konfliktą, yra galimi tik po to, kai akcijų pirkimo sandoris bus galutinai užbaigtas. Bet tai jau niekaip nepalies naujųjų savininkų, nes FIA jau gavo savo dalį dar iki to, kol CVC pradėjo derybas su potencialiais pirkėjais. Juo labiau, kad FIA dalyvavimas sandoryje niekam nebuvo jokia naujiena.
Kur kas svarbesnis momentas yra kitas: kokiu būdu straipsnis prestižiniame verslo leidinyje išėjo kaip tik tuo momentu, kai jis galėjo atnešti žalos šiam sandoriui? Ar tai buvo paprasčiausiais sutapimas, ar visi tik buvo suorganizuotas Bernie struktūrų? Atsakymas į šį klausimą taip pat leidžia suprasti, ką B. Ecclestone rengiasi daryti toliau...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983