M. Kaltenborn: mažesnius visuomet skriaudžia

M. Kaltenborn: mažesnius visuomet skriaudžia
logo 2014 Spalio 24 d. 06:55, Sauber
Šių metų sezonas „Sauber“ komandai yra pats blogiausias per visą jos istoriją: likus trims lenktynėms iki čempionato pabaigos ši komanda neturi nė vieno taško. Tuo trapu šveicarų komandos vadovė Monisha Kaltenborn neabejoja, kad ateityje reikalai pagerės.
- Ar galite šį sezoną pavadinti pačiu sunkiausiu per visą jūsų vadovavimo laikotarpį?
- Aš jį pavadinčiau pačiu blogiausiu. Pažiūrėkite į pozicijas, kurias mes užimame – mes neturime nė vieno taško. „Sauber“ ir anksčiau turėjo laikotarpių, kuomet mes būdavome paskutinėje arba priešpaskutinėje Konstruktorių įskaitos vietose, bet aš turiu pripažinti, kad dabar mes negalime nieko rimto padaryti: taškų nėra, o tai susiję su situacija, kai mes negalime nieko padaryti ir paveikti aplinkybių. Taigi aš sutinku, kad mums tai pats blogiausias sezonas.
- O gal dėl to kalti silpni pilotai?
- Prieš pradedant kaltinti pilotus, reikia objektyviai įvertinti bolido greitį ir jo efektyvumą, o aš tuo labai nepatenkinta. Yra daug priežasčių – važiuoklė ir jėgos agregatas ir tai, kaip visi šie komponentai dirba kartu. Taip pat galiu pripažinti, kad komandos darbuotojai taip pat klydo. Bet aš negaliu kaltinti nė vieno atskiro darbuotojo, kadangi mes esame viena komanda. Kai kada klydo tie, kurie dirba mūsų bazėje Šveicarijoje, kai kada – lenktynininkai, bet nuo jų toli gražu ne viskas priklauso. Šiemet mes negalime kaltinti pilotų, kadangi pirmiau komanda turi išgauti daugiau iš bolido visais atžvilgiais. O apie pilotų sudėtį kitiems metams kol kas nekalbėsiu, bet tikiuosi, kad ją mes paskelbsime dar iki sezono pabaigos.
- Ką jūs kaip komandos vadovė galite padaryti, kad kolektyvas patikėtų, jog kiti metai bus kur kas geresni?
- Pirmiausia noriu priminti, kad per daugelį metų mūsų komanda mažai pasikeitė. Nenoriu pasakyti, kad ji išliko lygiai tokia pati kaip ir prieš 40 metų, bet ir šiandien komandoje išliko labai daug žmonių, kurie buvo joje tais laikais, kai „Sauber“ debiutavo „Formulės-1“ čempionate 1993 metais. Jie labai daug ką matė, buvo pergalių ir nesėkmių liudininkais, todėl gerai prisimena, kad mes užsiimame labai sudėtingu reikalu, ypač turint galvoje, kad mūsų komanda yra privati. Aš paprasčiausiai noriu jiems suteikti viltį ir noriu parodyti, kad ir kokie prasti rezultatai bebūtų, mes esame pajėgūs gerinti situaciją. Ji po truputį jau pradeda gerėti ir tai yra vienintelis būdas, norint išsaugoti vieningą kolektyvą.
- Kiek svarbu „Sauber“ yra pakilti į 9 vietą Konstruktorių įskaitoje, jei kalbame apie 2015 m. sezoną? Kokios bus pasekmės, jei jums to nepavyktų padaryti?
- Visų pirma svarbu kalbėti apie psichologinį nusiteikimą: jei mes to pasieksime, tai bus mažiau nevilties, kuri dabar vyrauja tarp darbuotojų. Antra vertus, tai pagerintų mūsų finansinę padėtį, juk kalba eina apie milijonus, o tai yra dideli pinigai. Apskritai kalbant, tai būtų labai pozityvus signalas komandai, kuris leistų mums judėti į priekį.
- Ar jūsų nestebina, kad praėjo didžioji dalis sezono, o jūs neturite taškų. Kai „Marussia“ iškovojo pirmuosius taškus Monake, jūs, matyt, galvojote; „Nieko baisaus, mes juos vis vien aplenksime“?
- Mes supratome, kad bus nelengva, net aš nesitikėjau, kad bus taip sunku. Mes turėjome keletą šansų, bet dėl įvairių priežasčių jų išnaudoti nepavyko. Net ir po Monako mes padarėme klaidų, ne vieną jų. Bet man atrodo, kas paskutinėse lenktynėse mes jau atrodėme geriau nei sezono pradžioje. Dabar mes negalime pažadėti, kad sugebėsime iškovoti taškus vien savo pajėgomis. Daugiausiai, ką mes galime dabar, turint galvoje mūsų mašinų pajėgumą, tai stoti į GP startą, stengtis nedaryti klaidų ir jei atsirastų galimybė, būtinai pasinaudoti ja.
- Jei sugrįšime prie ekonominių pasekmių, tai jūs ne kartą atvirai pasisakėte apie „Sauber“ komandos prastą situaciją ir, jūsų nuomone, neteisingą „Formulės-1“ vystymosi kryptį. Ar jums neatrodo, kad stambios komandos, Bernie Ecclestone‘as ir FIA nelabai nori įsiklausyti į mažesniųjų F-1 dalyvių pageidavimus?
- Neabejoju, kad jie stengiasi įsiklausyti į mūsų pageidavimus, bet dabar nepakanka įsiklausyti, o būtina ką nors konkretaus padaryti. Mano nuomone, svarbiausia, ko dabar labiausiai trūksta, tai kažkokio bendro pagrindo. Anksčiau paveikslas būdavo visai kitoks. Dar visai neseniai mes buvome gamykline komanda ir kartu su kitomis komandomis įdėmiai sekėme, kad nebūtų pažeisti mažųjų
F-1 dalyvių interesai, nes jie turi kur kas kuklesnes galimybes. Tuo tarpu šiandien mes atsidūrėme kitame vaidmenyje. Bet dar iki bendradarbiavimo su BMW laikų mūsų komanda buvo tarp vidutiniokų, kartu išlikdama privačia komanda, taigi, mes esame pabuvoję pačiose įvairiausiose situacijose. Lyginant su tais laikais, mažiesiems dabar nėra net mažiausios galimybės pasiekti kokio nors susitarimo, kuris būtų naudingas autsaideriams. Nemanau, kad šiuo metu įmanomi tokio pobūdžio pareiškimai: „jei negalite dalyvauti „Formulės-1“ čempionate ir neturite tam pinigų, tai geriau ir nedarykite to“. Juk visi F-1 čempionato dalyviai, nesvarbu, kokioje peletono vietoje jie važiuoja, į šias varžybas įdeda labai daug pinigų, norėdami gauti teisę dalyvauti tokio aukšto rango sportinių automobilių lenktynėse.
Ir nereikia nuolat vadovautis argumentais, jog per pastaruosius 20-30 metų labai daug komandų paliko „Formulę-1“, dėl to šiandieninė situacija niekuo nesiskiria nuo buvusios. Tuomet buvo visai kitokia aplinka. Tuo metu čempionate daugiausiai dalyvaudavo privačios komandos, žmonės ateidavo vien tam, kad norėdavo dalyvauti lenktynėse, tam pakakdavo mažų lėšų, todėl toks lyginimas dabar yra neetiškas. Šiandien, kai B. Ecclestone‘as „Formulę-1“ išvedė į tokį aukštą lygį, mes irgi privalome išlikti tame pačiame aukštame lygyje, o tam jau reikia milžiniškų pinigų. Todėl mes privalome išnagrinėti kitų sporto šakų patirtį, palyginti mūsų galimybes su kitomis patirtimis ir surasti teisingus sprendimus. F-1 privalo išsaugoti visas dabartines komandas, mums visiems reikalinga tokia įvairovė, nes būtent ji daro šiuolaikinę „Formulę-1“ tokia, kokia ji dabar yra.
- Kiek, jūsų nuomone, komandų dabar yra geroje finansinėje būklėje?
- Nemanau, kad daug...
- Kai kurios komandos yra pasirengusios kalbėti apie šias problemas, bet kai kurios linkusios tylėti, nors jūs ir tiesiai sakote, kad situacija yra labai bloga. Bet eilinis F-1 sirgalius mato, kad tradiciškai sekmadieniais įvyksta lenktynės ir galvoja, kad viskas čia yra tvarkoje?
- Nemanau, kad viskas tvarkoje. Galvoju, kad daugelis sirgalių, kurie labiau įsigilinę į situaciją, supranta, kad daug kas mūsų čempionate nėra tvarkoje. Blogai, kad laukiama dramatiškų įvykių, kol pradedama apie tai kalbėti. Kokia yra komandos finansinė padėtis, labai sunku nuspręsti, net jei kalbame apie gamyklines komandas. Dar neseniai „Sauber“ irgi turėjo tokį statusą ir finansinę paramą mes gaudavome iš BMW automobilių gamybos koncerno. Bet lenktynės koncernui toli gražu buvo ne pagrindinis verslas, todėl dalyvavimą „Formulės-1“ lenktynėse jiems reikėdavo kažkaip įtraukti į savo finansinių išlaidų planus. Todėl niekas lengva ranka neišrašinėdavo čekių ir nesakydavo: „išleiskite tiek pinigų, keik jums patinka“. Visos mūsų išlaidos negalėdavo viršyti paskirto biudžeto ir mes privalėdavome jo laikytis, o jei reikėdavo papildomų pinigų, reikėdavo aiškiai pagrįsti, kam jie bus panaudoti. Ir nebūdavo jokių garantijų, kad mes šiuo pinigus gausime. Todėl tuo metu mes labai daug kuo mes būdavome priklausomi nuo automobilių koncernų, bet jūs atsimenate, kas atsitiko, kai mes panorome išeiti iš „Formulės-1“. Aš galvoju, kad reikia būti labai atsargiam vertinant kiekvienos komandos finansinę padėtį...
- Kiek šiame kontekste realistiškai atrodo perspektyva komandoms startui F-1 varžybose paruošti po tris bolidus?
- Sunku pasakyti, kiek ši mintis turi perspektyvų ir kiek ji yra reali. Visų pirma, niekas neturi išsamios informacijos apie visų komandų būklę. Mano galva, šiuo metu prioritetas turėtų būti kitoks: būtina išsaugoti tas komandas, kurios dabar yra „Formulėje-1“. Svarbu išsaugoti dabartinę įvairovę ir visi privalome veikti labai atsargiai prieš norėdami keisti sistemą. Labai dažnai kalbama apie trečiojo bolido galimybę, tai nėra nieko naujo „Formulei-1“, bet mes atsiduriame situacijoje, kuomet suprantame, kiek tai būtų sudėtinga užduotis. Kaip nuspręsti, kokios komandos turės teisę paruošti tris bolidus? Regis, tai būtų paprasčiausia problema, bet kur kas svarbiau būtų kitkas: kaip dirbti su tuo trečiuoju bolidu? Kokią tai įtaką turės taškų skaičiavimui? Kas sės prie trečiojo bolido vairo? Kaip trečia mašina atrodys trasoje, ar ji netrukdys kitiems pilotams, specialiai stabdydama lenkimus? Įsivaizduokite, jei modeliuotumėme situaciją kokia yra šiemet. Kaip viskas atrodys, kai komanda, ryškiai dominuojanti čempionate, per lenktynes turės tris mašinas? Turint galvoje, jog dabar beveik viską lemia jėgainės pajėgumas, tai likusias tris vietas užims ta komanda, kuri naudoja tą patį jėgos agregatą – taigi, pirmosios šešios vietos jau užimtos... Jei jūs esate silpnesnis, tai jūsų vietos lieka tik peletono uodegoje. Kaip į tai reaguos sirgaliai? Todėl reikia būti labai atsargiam prieš priimant tokius sprendimus.
- Kiek esate įsitikinusi, kad kitais metais „Sauber“ tikrai stos į čempionato startą esant dabartinėms aplinkybėms?

- Mes manome, kad kitais metais tikrai tęsime dalyvavimą „Formulės-1“ lenktynėse ir mūsų sportinė forma bus kur kas geresnė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983