M. Mosley: kaltų dėl avarijos nereikia ieškoti

M. Mosley: kaltų dėl avarijos nereikia ieškoti
logo 2014 Spalio 08 d. 06:55, GEPA pictures/ Bildagentur Kraeling
Savo interviu buvęs FIA prezidentas Maxas Mosley išreiškė savo nuomonę dėl Jules Bianchi avarijos Suzukoje bei FIA veiksmų šioje situacijoje.
- Ar viskas automobilių sporte daroma dėl lenktynininkų saugumo?
- Aš manau, kad taip. Mano nuomone, tai, kas atsitiko Suzukoje yra nesėkmė, nelaimingas atsitikimas, bet aš negaliu nieko dėl jo kaltinti – nei maršalų, nei lenktynių direktoriaus, nei dar ko nors. Viskas iš jų pusės buvo padaryta teisingai.
- Mes matėme, kaip Adriano Sutilo mašina atsitrenkė į barjerą. Kokia yra saugos automobilio pasirodymo trasoje procedūra?
- Pirmas dalykas – tai pasirodo geltonos vėliavos. Tai pirmoji „gynybos zonos“ linija, todėl, kad už avariją patyrusios mašinos gali važiuoti daug kitų pilotų ir teisėjai privalo įspėti apie tai, kad kažkas išlėkė iš trasos. Šiuo atveju gali būti naudojamos paprastos geltonos vėliavos arba dvigubos geltonos vėliavos – tai nusprendžiama pagal situacijos sudėtingumą. Pilotams tai reiškia būti kuo atsargesniems. Dvigubų geltonų vėliavų pasirodymas reiškia, kad privaloma sumažinti greitį ir būti pasiruošusiems visai sustoti – paprastai tai daroma, kai kas nors atsitinka pačios trasos teritorijoje. Saugos automobilis pasirodo tada, jei kliūtys bei pavojus negali būti pašalinti esant dvigubų geltonų vėliavų fazei.
- Ar maršalai privalo gauti lenktynių direktoriaus leidimą išvažiuoti į trasą evakuatoriui?
- Taip, toks leidimas yra privalomas, jį gali išduoti tik lenktynių direktorius. Bet praktiškai ši procedūra yra beveik automatizuota, kadangi kai tik bolidas išlekia iš trasos, jis tampa pavojaus objektu kitiems pilotams. Jei į tokį bolidą įsiręžia kita mašina, pasekmės yra neprognozuojamos. Todėl norima avariją patyrusį bolidą pašalinti kuo greičiau. Dėl to į avarijos vietą atvažiuoja traktorius-kranas, bet prieš tai atsiranda geltonos vėliavos, įspėjančios pilotus apie tai, kad kažkas neįprasto vyksta. Lenktynininkai privalo sulėtėti ir elgtis itin saugiai, nes jei jie išlėks lygiai toje pačioje vietoje, iškils labai rimtas pavojus – visų pirma čia dirbantiems maršalams.
- Atsižvelgiant į orų prognozę, ar galėjo FIA ir lenktynių vadovas spręsti apie varžybų rengimo laiką?
- Jei kas nors būtų norėjęs perkelti lenktynes, apie tai net nebūtų buvę diskusijų. Bet yra labai sudėtinga nukelti startą kitam laikui. Jei jūs pavėlinsite varžybas dviem valandomis, tai nėra jokios garantijos, kad tada irgi nelis. Galima perkelti lenktynes saugumo sumetimais, bet kur garantijos, kad tuomet saugumas bus pakankamas? Manau, kad lenktynių perkėlimas neišsprendžia problemų. Antra vertus, televizijos konkrečiam laikui rezervuoja kosmoso palydovų signalus.
- Kieno žodis yra paskutinis priimant sprendimą dėl lenktynių perkėlimo?
- Paskutinį žodį turi FIA. Viskas, kas yra susiję su „Formulės-1“ varžybų saugumu, yra FIA kompetencija – net tada, kai varžybos neįvyksta dėl oro sąlygų arba startas perkeliamas į kitą dieną. Bet FIA labai nenoriai tai daro, tačiau jei kalba eina apie saugumą – jie padarys viską, ko reikia.
- Pilotai stebėjosi, kodėl J. Bianchi po avarijos į ligoninę buvo vežamas greitosios pagalbos automobiliu, o ne sraigtasparniu. Ką apie tai manote?
- Toks sprendimas buvo priimtas dėl medicininių priežasčių. Jei sraigtasparnis negali pakilti į orą, tai F-1 lenktynės negali būti rengiamos. Bet esant galvos traumai, kelti sužeistąjį į orą būna pavojinga, kadangi aukštyje slėgis sumažėja ir situacija gali tik pablogėti. Tai buvo medikų sprendimas.
- Per pastaruosius 20 metų F-1 bolidų saugumas gerokai išaugo. Ką galima būtų dar padaryti?
- Tai amžinas klausimas, kuris aktualus bus visada. Bet šiuo konkrečiu atveju, nemanau, kad kokia nors papildomas saugumo priemonė būtų pagelbėjusi. Kiek aš žinau, J. Bianchi palindo po traktoriumi, būtent jis buvo pavojaus šaltinis. Dar reikės detaliai išsiaiškinti, kaip tai įvyko, bet šiuolaikinėje „Formulėje-1“, kad panašus įvykis įvyktų, turi sutapti keletas faktorių: mūsų atveju tai sudėtingos oro sąlygos, traktorius ant trasos, o pilotas dėl neaiškių priežasčių nepamatė geltonų vėliavų. Viskas atrodė taip, tarsi jis visai numetė greičio, nors tai padaryti privalėjo. Kodėl? Kas atsitiko? Visa tai dar reikės išsiaiškinti, bet geltonos vėliavos jau buvo ir Jules privalėjo sulėtėti ir nerizikuoti, tačiau, regis, kad to nepadarė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983