N. Chesteris: bolidas gimė labai sunkiai

N. Chesteris:  bolidas gimė labai sunkiai
logo 2014 Rugpjūčio 20 d. 06:55, Getty Images
Prieš metus tokiu metu „Lotus F1“ komanda buvo ketvirta Konstruktorių įskaitoje, o dabar teužima tik aštuntą vietą. Interviu oficialiam čempionato tinklalapiui „Lotus“ komandos technikos direktorius Nickas Chesteris pasakoja, kad komanda šiais metais stengsis nedaryti grubių klaidų.
- Šio sezono pradžia buvo labai sunki „Lotus“ komandai. Ar labai daug praradote, kai nedalyvavote pirmuosiuose testuose Jereze?
- Manau, kad mes būtume išvengę kai kurių bolido patikimumo problemų. Kai kurias iš jų mes aptikome per antrus ir trečius testus – tas problemas buvo galima išspręsti pirmųjų testų metu, jei mes būtume ten dalyvavę. Mes praradome laiko, o tai apsunkino užduotį. Dabar problemos jau išspręstos, bet jų sprendimo procese praradome daug laiko, kurį buvo galima skirti mašinos tobulinimui.
- Pirmąsias sezono lenktynes jūsų komanda laikė savotišku testų tęsiniu. Kokių rimtų pasiekimų pavyko pasiekti per tą laiką?
- Mes pasitempėme visomis prasmėmis. Sezono pradžioje mums buvo sunkumų dėl to, kad labai vėlai buvo paruoštas bolidas ir dėl jo patikimumo problemų. Dėl to mes į Melburną atvažiavome labai prastos formos. Per pirmuosius keturis etapus mes daug ko išmokome – ne tik kaip dirbti su nauja važiuokle, bet ir su jėgos agregatu, išmokome optimizuoti jo darbo režimus, todėl jau Barselonoje mūsų mašina atrodė neblogai. Lenktynėmis, kurios vyko po to, mes nepatenkinti. Mes tikėjomės gerai pasirodyti Monake, bet to neįvyko – lėtuose posūkiuose iškilo problemų, tokių pat, kaip ir Monrealyje bei Spielberge.
- Ar visa esmė jėgos agregate?
- Ne tik, nors problemų su juo buvo. Lyginant su V8 varikliais, kai visų komandų motorai būdavo labai panašūs, jų galia skyrėsi daugiausiai 20 AG. Dabar galios skirtumai kur kas didesni – tai akivaizdu ir pagal rezultatus. Šiais metais jėgainė tapo esminiu faktoriumi, o štai anksčiau viskas priklausydavo nuo bolido aerodinaminių savybių. Situacija iš esmės pasikeitė, skirtumas tarp blogiausių ir geriausių bolidų ir dabar aiškinamas aerodinamikos efektyvumu, o štai vidutinių komandų grupėje viską lemia jėgainės charakteristikos.
- Kiek sunku yra adaptuotis prie naujojo F-1 reglamento? Pavyzdžiui, reikėjo išspręsti daugelio sistemų aušinimo problemas, bet dažnai tai prieštarauja efektyvios aerodinamikos supratimui?
- Naujuosius jėgos agregatus yra labai sunku aušinti, kiekvienoje trasoje tenka iš naujo reguliuoti optimalias temperatūras. Mes patobulinome radiatorių, daug ko naujo išmokome, bet šis procesas dar tęsiasi – prie naujų jėgainių reikia visai kitokio priėjimo nei prie V8 motorų. Dirbdami su aušinimo sistema, mes stengiamės kartu padidinti ir bolido prispaudžiamąją jėgą, bet čia reikalingas kompromisas. Mes negalime kompensuoti uždrausto išpučiamojo difuzoriaus ir užtikrinti gerą prispaudžiamąją galią, kokia būdavo ankstesniais metais. Todėl reikia ieškoti smulkių dalykų, kurie nors truputį padidintų prispaudimą, šis procesas yra nuolatinis.
- Ar difuzoriaus uždraudimas smarkiai pakeitė bolido balansą?
- Taip. Daugelis komandų šiais metais skundžiasi pakankamai blogu varančiųjų ratų sukibimu su trasa, taip pat per dideliu sukimo momentu, o tai kaip tik ir yra susiję su difuzoriumi. Dabar bolido galinė dalis kur kas blogiau prispausta prie trasos, todėl ir vairuoti bolidą yra sunkiau.
- Ar jūs patenkintas „brake-by-wire“ sistemos darbu?
- Mes labai rimtai su ja dirbome. Iš pradžių buvo kai kurių problemų – sistema buvo patikima, bet ją reikėjo tinkamai sureguliuoti, ypač suderinant su jėgos agregatu. Po Melburno ji veikė pakankamai patikimai. Yra kai kurių sričių, kur reikėtų tobulinimų, bet tai liečia visas komandas. O šiaip ši sistema veikia normaliai.
- Jūsų komanda naudoja dvigubą nosį, nors nė viena kita komanda nėra pasirinkusi tokios konfigūracijos. Ar iki šiol manote, kad tokia nosis duoda pranašumą?
- Pernai metų gegužę mes išradome šį sprendimą, laikėme jį labai sėkmingu ir ne kartą bandėme aerodinaminiame vamzdyje. Rizika buvo, bet mes labai anksti pradėjome konsultuotis su FIA, kad turėtume garantijas, ar tai atitiks reglamentą. Po to mes ilgai atlikome dvigubos nosies „chrash“ testus ir pasiekėme reikiamų charakteristikų, tam turėjome pakankamai laiko.
- Kitais metais F-1 reglamentas mažai keisis. Jūs galite pakeisti nosies formą šiais metais, kad geriau pasiruoštumėte 2015 m. sezonui?
- Nėra jokio reikalo keisti nosį. Mes atlikome daug bandymų aerodinaminiame vamzdyje ir įsitikinome, kad tai sumažintų bolido prispaudžiamąją jėgą. Gali būti, kad mes kai kokius eksperimentus išbandysime penktadienio treniruočių metu, norėdami surinkti informaciją kitam sezonui.
- Kiek pasistūmėjote kurdami kitų metų bolidą?
- Visi brėžiniai jau paruošti, bet kai kuriuos mazgus reikia perprojektuoti. Jėgainės aušinimo sistema bus visai kitokia, mes matėme daug kitų komandų sprendimų ir turime surasti patį geriausią variantą, kadangi nuo to priklauso ir važiuoklės konstrukcija. Tai yra esminė užduotis.
- Ar galite pasakyti, kad „Lotus“ problemos šiemet jau baigėsi ir kitais metais klaidos nepasikartos?
- Esu tuo įsitikinęs. Šiais metais pakeitimų buvo be galo daug. Vienų problemų mes laukėme, bet jos pasirodė nepakankamai rimtos, kitos iškilo netikėtai. Mes daug ko išmokome, o sezono pradžioje tikrai mums buvo labai sunku. Galiu pasakyti, kad šių metų bolidą sukurti buvo sunkiausia per visą komandos istoriją.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983