N. Chesteris: “Lotus E23”tapo labiau nuspėjamu

N. Chesteris: “Lotus E23”tapo labiau nuspėjamu
logo 2015 Kovo 08 d. 06:55, LAT Photographic
„Lotus“ komanda šiemet perėjo prie „Mercedes“ jėgos agregatų. Šios komandos technikos direktorius Nickas Chesteris kalba apie artėjantį sezoną su nemažu optimizmu.
- Ką galite papasakoti apie „Lotus“ komandos pasiruošimą pirmajam etapui Australijoje?
- Mes puoselėjame labai atsargų optimizmą. Mūsu bolidas atrodo pakankamai solidžiai, mes naudosime tokią pat jėgainę kaip ir pasaulio čempionė „Mercedes“, todėl mes žinome šio jėgos agregato potencialą. Mes turime dideles galimybes gerai pradėti šį sezoną.
- Ar žiemos bandymų metu pavyko išsiaiškinti visus „E23 Hybrid“ bolido ypatumus?
- Esame įsitikinę, kad padarėme didelį žingsnį į priekį lyginant su 2014 metais, daugiausiai dėl naujos jėgainės. Ji turi puikias technines charakteristikas, ji yra pakankamai patikima – per visus bandymus mes panaudojome tik vieną vienintelę jėgainę. Mūsų važiuoklė taip pat tapo žingsniu į priekį, kadangi pilotai kur kas efektyviau gali išnaudoti bolido potencialą, mašiną tapo kur kas lengviau valdyti, ypač važiuojant ekstremaliais režimais – E23 trasoje atrodo kur kas labiau nuspėjama. Dabar yra sukurta labai gera bazė tolesnei mūsų bolido modernizacijai.
- Kokiems aspektams buvo skiriama daugiausiai dėmesio konstruojant naująją važiuoklę?
- Per testus mes labai nuodugniai analizavome E23 pakabos geometriją ir jos įtaką bendram bolido balansui įveikiant lėtus posūkius. Mes taip pat stengėmės pasiekti, jog mašinos elgesys nebūtų toks „nervingas“, kad pilotams būtų paprasčiau ją valdyti.
- Kokie uždaviniai laukia komandos šį sezoną, kaip vertinate savo galimybes lyginant su varžovais?
- Suprantama, kad mes norime reguliariai kovoto dėl taškų čempionate. Reikia pripažinti, kad visiems bus labai sunku kovoti su „Mercedes“, kadangi praėjusiame sezone ši komanda labai smarkiai lenkė visus kitus ir vargu ar ji prarado buvusį greitį, bet šansus mes turime ir, manau, kad neblogus. Kova šiemet turėtų būti aštresnė ir mes tikimės joje sudalyvauti. Sezono metu bolido tobulinimo darbai nesustos, todėl ir čia mes tikimės pažangos, nes vis daugiau suprasime apie „Mercedes“ jėgainių privalumus.
- Kokie yra jūsų E23 bolido skirtumai šiemet?
- Pagrindinis skirtumas yra tas, kad mes perėjome prie kito jėgos agregato, priekinė važiuoklės dalis iš esmės peržiūrėta, galinė dalis irgi tapo kitokia. Galima pasakyti, kad pakeitimų sulaukė beveik visos bolidų dalys. Jei kalbėti apie jėgainę, tai ji tapo kompaktiškesnė ir efektyvesnė, o tokia komponuotė turi daug pliusų, pavyzdžiui, kur kas lengviau surasti pačią optimaliausią aušinimo sistemos konfigūraciją. O tai savo ruožtu leidžia pasiekti optimaliausios galinės bolido dalies sandaros, tai teigiamai atsiliepia aerodinamikai. Priekinė mašinos dalis tapo visai kitokia, kaip to ir reikalauja naujas techninis reglamentas, o oro srautas, kuris formuojasi šioje dalyje, suprantama, turi įtakos ir visam kitam.
- Kiek mašina, kurią mes pamatysime Melburne, skirsis nuo tos E23 versijos, kurią jūs išbandėte Barselonoje?
- Bus keletas skirtumų, bet ne tokių esminių. Pagal bandymų rezultatus dabar gaminame keletą naujų detalių, nes išanalizavę surinktą informaciją, pamatėme, kokių prioritetų reikia laikytis gerinant aerodinaminį pasipriešinimą. Tikimės, kad pradedant Malaizijos etapu, mūsų bolidas nuolat gaus techninius atnaujinimus.
- Per paskutinę bandymų dieną Pastoro Maldonado bolide iškilo problemų su stabdžiais. Ar jau išsiaiškinote priežastis?
- Priežastis pasirodė labai paprasta, ją išaiškinti buvo lengva. Vieno iš vožtuvų užterštumas atsiliepė visos sistemos darbui. Po to, kai paaiškėjo priežastis, mes ėmėmės veiksmų, kad tai daugiau nepasikartotų.
- Kaip apskirtai vertinate pasiruošimą šiam sezonui?
- Mes esame pasiruošę naujam sezonui kur kas geriau nei pernai. Bolidas veikia patikimai, perėjimas prie naujos jėgainės įvyko labai sklandžiai. Sezono pradžia labai dažnai būna susijusi su sunkumais ir kol kas labai sunku pasakyti, kaip mes atrodysime lyginant su varžovais, bet jau po kelių pirmųjų etapų vaizdas bus aiškesnis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983