N. Mansellas: čempionai ne visuomet būdavo sąžiningi

logo 2014 Spalio 18 d. 06:55, Atlas
Savo vienintelį čempiono titulą buvęs „Formulės-1“ pilotas Nigelas Mansellas iškovojo 1992 metais, būdams 39 metų, o iki tol tris kartus buvo pasaulio vicečempionas. Pokalbyje su TNS žurnalistais prisiminė senus laikus ir sulygino juos su dabartine F-1.
„Mūsų laikais trasos buvo baisios, išties baisios, – prisimena N. Mansellas. – Kai kuriose iš jų jei tu atsiduri už jos ribų, tai visuomet baigiasi rimta avarija. Būdavo posūkių, kuriuos mes įveikdavome 320 km/h greičiu ir juose nebūdavo išlėkimo zonų. Mes buvome įpratę gauti traumas.
Aš buvau lenktynininku. Skirtumas tarp lenktynininkų, kurie gali tapti didžiais pasaulio čempionais ir paprastų pilotų yra tas, kad geri pilotais nelaukia kol kas nors įvyks, jie tarsi situaciją priderina prie savęs. Sirgaliai labai mėgo mane dėl mano stiliaus – net ir tada, kai aš nebūdavau aukščiausiose pozicijoje, kai aš neturėjau geriausio bolido ir variklio ir kuomet aš buvau „antru numeriu“ komandoje, aš visuomet kovodavau iki galo. Manau, kad žiūrovams tai patiko“.
Savo pirmąją pergalę N. Mansellas iškovojo Brands Hatch (Anglija) trasoje 1985 metais, tada jam buvo jau 32-eji, jis jau šeštą sezoną važiavo „Formulėje-1“. Jo žodžiais tariant, ją pasiekti buvo labai nelengva, bet ji pakeitė jo psichologiją.
„Tų metų bolidai reikalaudavo maksimaliausios koncentracijos, – sako N. Mansellas. – Jie neturėjo jokių vairo stiprintuvų, nebuvo jokios traukos kontrolės ir visų tų gudrių daikčiukų, kuriuos turi dabartinės mašinos. Brands Hatch trasoje mes tiesiosiose įsibėgėdavome iki 305 km/h ir sveikas protas sako, kad tokiu metu nėra kada mąstyti. Bet svarbiausias skiriamasis piloto bruožas tada buvo tas, kad tokiu metu viskas tarsi sulėtėdavo ir tu turėjai laiko apdoroti informaciją ir priimi teisingą sprendimą.
Nuo 305 km/h greičio iki 320 km/h nereikia per daug jaudintis, įeiti į azartą ir tai būdavo puiku – galėdavai kalbėtis su balsu savo galvoje. Kai aš laimėjau, patyriau neapsakomą jausmą, o po to pasijutau visiškai išsunktas. Pirmoji pergalė yra pati svarbiausia pilotui ir kaip man pasakojo golfo žaidėjas Gregas Normanas, „po to, kai tu nugali pirmą kartą, nesunkiai tai gali daryti dar ir dar“.
N. Mansellas ne kartą varžėsi su Ayrtonu Senna. Jis taip pat lenktyniavo vienoje komandoje su Nelsonu Piquet‘u ir Alenu Prostu, kurie tuo momentu jau buvo spėję iškovoti ne po vieną čempiono titulą. Anglo teigimu, jo kolegos toli gražu ne visada elgdavosi sąžiningai...
„Mes su Ayrtonu turėjome ne vienas nuostabias lenktynes, kurios jis būdavo pirmas, o aš antras arba atvirkščiai, – pasakoja N. Mansellas. – Manau, kad būtų teisinga pasakyti, kad aš buvau vienintelis pilotas, kuris jo nebijojo ir man regis, žiūrovams tai buvo aišku – mūsų kova trasoje būdavo visuomet labai aštri.

Vieną kartą jis man tiesiai pasakė, kad aš esu visiškai trenktas, bet ir jis pats būdavo negailestingas situacijose, kuomet turėdavo progą „išmušti“ priešininko bolidą iš trasos – taip jis padarė su manimi Australijoje. Aš irgi buvau lenktynininku, bet to niekada nedarydavau, nors dabar galvoju, jei būčiau labiau negailestingas varžovams, būčiau laimėję daugiau lenktynių ir čempionatų. Kita vertus, jei būčiau taip daręs, tai aš nebūčiau pačiu savimi.
Kai aš buvau N. Piquet‘o ir A. Prosto komandos draugas, jie darydavo viską, norėdami man sutrukdyti. Tai būdavo nemalonu, bet aš suprasdavau, kad jei jau yra laimėję čempiono titulus, jiems bus labai nemalonu, jei juos aplenks „numeris antras“. Aš nuolat jiems keldavau pavojų, nuolat tarsi trukdydavau. Galų gale vieną kartą aš išėjau iš „Ferrari“ labai geromis sąlygomis, o A. Prostą atleido be kompensacijos“.
N. Mansello nuomone, situacija dabartiniame čempionate taip pat kelia klausimą apie „Mercedes“ pilotų lygiateisiškumą ir vienodą jų statusą. Anglas mano, kad pastaroji Nico Rosbergo nesėkmių serija per paskutines lenktynes atrodo įtartinai ir kad komandos vadovybė neturi teisės kištis į abiejų komandos pilotų tarpusavio kovą.
„Lygios sąlygos – tai yra puiku, – pažymi Nigelas. – „Mercedes“ vadovai turi būti labai atsargūs norėdami valdyti situaciją. Paprasčiausiu mygtuko spustelėjimu šiandien galima vieną bolidą padaryti greitesnį už kitą. Su Nico per paskutines lenktynes vykdavo stabėtini dalykai. Negi „Mercedes“ renkasi, kam tapti čempionu: L. Hamiltonas kol kas priekyje, bet N. Rosbergas irgi yra puikus lenktynininkas, todėl jie abu privalo turėti vienodas sąlygas“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983