Sezono rezultatai: „Lotus F1 Team“

Sezono rezultatai: „Lotus F1 Team“
logo 2015 Gruodžio 26 d. 13:10, LAT Photographic
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusių komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie 6 vietą užėmusią „Lotus“ komandą.
„Lotus“ yra viena iš komandų, kuri sugebėjo pasiekti aukštų rezultatų net ir kriziniais metais. 2015 metų sezonas šiais komandai buvo pats sudėtingiausiais per pastaruosius metus, bet „Lotus“ deramai jį užbaigė.
Tarpusezoniu komanda labai rimtai padirbėjo su mašina, įvertino praėjusio sezono patirtį ir adaptavo savo E23 prie naujų „Mercedes“ jėgainių. Už pirmalaikį kontrakto nutraukimą su „Renault“ teko nemažai susimokėti, nors ir taip komandos finansinė padėtis buvo sudėtinga. Beje, prieš sezono pradžią komanda sakė, kad piniginių problemų neturi ir su geriausiais pasaulio čempionato varikliais net žadėjo kovoti su „Williams“ dėl trečios ar ketvirtos vietų Konstruktorių įskaitoje.
Ekipos sudėtis liko ta pati – Romainas Grosjeanas buvo ir toliau atsakingas už rezultatus, Pastoras Maldonado finansavo komandą, o Jolyonas Palmeris toliau tęsė lipimą karjeros laiptais, tapęs trečiuoju komandos pilotu su pakankamai plačia darbo trasoje programa.
Per žiemos bandymus nebuvo apseita be patikimumo problemų – komanda buvo tik 7 pagal įveiktą atstumą, nors pilotai tris kartus užėmė aukščiausią protokolo vietą. Kvalifikacijoje Melburne abu pilotai pateko į dešimtuką, bet per lenktynes abu pasitraukė iš lenktynių jau pirmame rate dėl avarijos ir gedimo.
Antrasis etapas „Lotus“ taip pat neatnešė taškų, o vėliau Romainas pradėjo stabiliai finišuoti taškų zonoje, o „sausa“ Pastoro sesija tęsėsi net tris mėnesius – pirmuosius taškus jis uždirbo tik vasarą Kanadoje. Įdomu tai, kad Maldonado šiemet gavo taškus daugiau varžybų nei pernai, bet jų skaičius buvo mažesnis nei praėjusiais metais ir apskritai per Pastoro karjerą.
Jau balandžio mėnesį pasigirdo gandai apie tai, kad „Renault“ koncernas pagedauja sugrįžti į F-1 kaip gamyklinė komanda, o variantas nupirkti „Lotus“ ekipą buvo vienas iš realiausių – komandos savininkas Gerardas Lopezas keletą metų ieškojo pirkėjo, o komandos specialistai bazėje Enstone dar prisimena laikus, kai komanda vadinosi „Renault F1 Team“.
Pagrindine problema buvo didelės „Lotus“ skolos ir sudėtinga akcininkų struktūra – derybos tai prasidėdavo, tai vėl nutrūkdavo, o situacija su kiekviena savaite tapdavo vis sudėtingesnė. Einamosios išlaidos „Formulėje-1“ yra labai didelės, tačiau naujas potencialus investuotojas jų nenori prisiimti, o senasis savininkas taip pat mokėti nenori. Daugelis vidurinės F-1 grupės komandų tobulino savo mašinas, o „Lotus“ tam biudžeto visai neturėjo – jie ir toliau lenktyniavo su lygiai tokiu pačiu bolidu kaip ir Melburne.
Vengrijoje „Pirelli“ atsisakė šiai komandai duoti padangas dėl skolų – šį klausimą pavyko išspręsti prieš prasidedant lenktynių savaitgaliui, o pirmasis etapas po vasaros pertraukos prasidėjo nuo skandalo iš buvusio rezervinio piloto Charles Pico pusės, kai pastarasis apkaltino komandą neįvykdžius sutarties sąlygų – neleido jam prie bolido vairo atidirbti numatytą kiekį dienų ir tokios galimybės ekipa jam nesuteikė. „Lotus“ pakvipo mašinų areštu po etapo pabaigos, bet klausimą pavyko išspręsti, o Belgijos GP tokioje krizinėje situacijoje tapo geriausiu etapu „Lotus“ visame sezone.
Spa R. Grosjeanas buvo nubaustas už pavarų dėžės keitimą, jis startavo iš karto už P. Maldonado, o finiše buvo trečias – paskui abu „Mercedes“ pilotus. Pilotas su „Lotus“ kombinezonu ant podiumo užlipo dešimtą kartą.
A. Permane: „Šis sezonas – labai sudėtingas mūsų komandai, blogiausias iš finansinės pusės. Praktiškai viskam teko smarkiai taupyti, turėjome sunkumų su atsarginėmis detalėmis, kiekvieną savaitę dėjome milžiniškas pastangas, kad galėtumėme mašinas paruošti kitoms lenktynėms. Todėl stebėtina, kad mus pavyko užlipti ant podiumo. Įsivaizduokite, mes teturime tik tris pavarų pavarų dėžes. Dauguma komandų, kaip ir mes anksčiau, per per sezoną perka po 6 pavarų dėžes, o mes šiemet jų turime tik tris“.
Vėliau tapo dar sunkiau. Rugpjūčio pabaigoje Bernie Ecclestone išskyrė daugiau kaip 1,5 mln. svarų „Lotus“ ekipos darbuotojams algoms, o rugsėjo mėnesį britų mokesčių tarnyba apkaltino komandą mokesčių nemokėjimu, o tai pradėjo grėsti bankroto procedūra. Išgelbėjo konfidencialus laiškas, kurį parašė „Renault“ juristai ir klausimo svarstymas buvo atidėtas.
Suzukoje komanda negavo raktų nuo savo patalpų, nes nesumokėjo už nuomą praėjusiais metais – B. Ecclestone vėl padėjo, įsakęs pamaitinti komandos mechanikus F-1 verslo klube. Komanda su dideliais sunkumais užbaigė sezoną, bet visi šie finansiniai sunkumai beveik neturėjo jokios įtakos rezultatams ir bendrai komandos sportinei dvasiai – viskas vyko kaip ir anksčiau – mechanikai ruošė bolidus startams, pilotai važiavo į trasą ir deramai kovojo su varžovais.
Jau pasibaigus sezonui, gruodžio 4 d., „Renault“ oficialiai patvirtino, kad perka „Lotus“ komandą ir sugrąžina gamyklinę „Renault“ ekipą. Padėjo ir Bernie, kuris pripažino šios komandos istorinį statusą ir tam tikrą išmoką už tai iš FOM biudžeto. 2010 metais „Genii Capital“ fondas ir G. Lopezas išpirko kontrolinį komandos akcijų paketą iš „Renault“, o 2015 m. „Renault“ iš Lopezo komandą nupirko atgal. Taigi, ratas užsidarė.

Rudenį R. Grosjeanas pranešė, kad išeina į naująją „Haas“ komandą, o Lopezas prieš parduodamas komandą, suspėjo pasirašyti sutartis su P. Maldonado Ir J. Palmeriu 2016 m. sezonui. Kol kas neaišku, ar „Renault“ galutinai patvirtins šiuos kontraktus – visos naujojo projekto detalės bus paskelbtos tik vasarį. Kiti šaliniai sako, kad prancūzai jau patvirtino abu kontraktus. „Renault-Nissan“ prezidentas Carlosas Ghosnas komandai davė tris metus, kad ekipa sugrįžtų į kovą dėl pasaulio čempionų titulo. Naujos komandos valdybos pirmininku paskirtas Jerome Stollas, o ekipos vykdomuoju direktoriumi Cyrilas Abiteboulas.
Juodas kaspinas keičiamas baltu. Enstono komanda, pergyvenusi visą krūvą sukrėtimų, gavo naują šansą – šįkart, tikėtina, jau su solidžiu biudžetu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983