Sezono rezultatai: „McLaren-Honda“

Sezono rezultatai: „McLaren-Honda“
logo 2015 Gruodžio 22 d. 06:55, McLaren
Tęsiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgsime visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvausiųjų komandų pasiekimus. Antroji publikacija – apie priešpaskutinę vietą užėmusią „McLaren-Honda“ komandą.
„McLaren“ labai daug tikėjosi iš naujos sąjungos su Japonijos „Honda“ koncernu, tačiau visas 2015 sezonas buvo nuolatinės problemos, dėl ko labai nusivylė dauguma šios ekipos sirgalių.
Pasibaigus 2014 metų sezonui, „McLaren“ paruošė tarpinę važiuoklę, norėdama išbandyti ją su naująją „Honda“ jėgaine per bandymus Abu Dabyje, tačiau to padaryti nepavyko – Stoffelis Vandoorne penkis kartus išvažiavo iš boksų, tačiau keturis kartus sesiją tekdavo nutraukti ir jo mašiną evakuoti iš trasos. Kai „McLaren“ mašina su nauja „Honda“ jėgaine per dvi bandymų dienas iš viso nuvažiavo tik vieną trumpą ratą, tapo aišku, kad nauja partnerystė su japonų gamintoju bus labai sunki, bet daugelis galvojo, jog „Honda“ iki žiemos bandymų viską sutvarkys. Mat japonų kompanijos inžinieriai turi didelę patirtį dirbdami su turbininiais varikliais, be to, japoniška jėgainė yra sumontuota ant naujos, specialiai šiam agregatui sukonstruotos važiuoklės.
Pasiruošimas šiam debiutui užtruko ilgiau nei metus. Abi kompanijos siejo labai dideles viltis su naujuoju bolidu, iš pradžių net kalbėta apie prizines vietas jau pirmajame sezone. „McLaren“ atliko masinę restruktūrizaciją, į darbą pakvietė buvusį aerodinamikos skyriaus vadovą Peterį Prodromou ir kitus labai stiprius specialistus, pasirašė kontraktą su „Ferrari“ palikusiu Fernando Alonso. Tiesa, su jo porininku ilgai nepavyko apsispręsti – sutartis su Jensonu Buttonu buvo patvirtinta tik gruodžio 11 d., o Kevinas Magnussenas buvo pervestas į į rezervinio piloto vietą – galiausiai daną ištiko lygiai toks pats likimas kaip ir Sergio Perezą toje pačioje komandoje.
„McLaren“ galvojo ir dabar galvoja, kad tik gamyklinės komandos ir jėgainių gamintojo statusas leidžia kovoti dėl pasaulio čempiono titulo. Komanda nutarė pasiekti maksimumo visose srityse, o Prodromou pasiūlė taikyti naują požiūrį „McLaren“ viduje – konstruojant naują MP4-30 akcentas buvo dėtas ant vidaus detalių kompaktiškumo, nes taip yra įmanoma pasiekti geresnės aerodinamikos reikšmių. MP4-30 buvo paruoštas testams Jereze, tačiau didžiąją dalį laiko pilotai pratupėjo boksuose. Tokia situacija pasikartojo ir per bandymus Barselonoje, o vėliau F. Alonso pateko į labai rimtą avariją.
Vasario 22 d. greitajame „Curva Renault“ posūkio lanke ispano mašina netikėtai sumažino tempą ir metėsi į dešinę ir įsirėžė į betoninį atitvarą. Daugelis nusprendė, kad įvyko kažkoks netikėtas gedimas, gal būt trenkė srovė dėl ERS gedimo ar dėl kokios nors kitos priežasties – F. Alonso prarado sąmonę. Šio incidento traktuoti kitaip buvo neįmanoma, tačiau „McLaren“ visą kaltę suvertė vėjo gūsiui. Bandymų programą komanda užbaigė be Fernando, kuriam gydytojai nerekomendavo dalyvauti pirmame etape – jam sezonas prasidėjo tik Malaizijoje, o Australijoje jį pakeitė Kevinas Magnussenas. Pagal 12 dienų bandymų rezultatus komanda įveikė patį mažiausią atstumą.
Savaitgalis Melburne prasidėjo nuo avarijos per treniruotes, kai K. Magnussenas sudaužė mašiną, o šeštadienį abu pilotai iškrito iš kovos jau per pirmą kvalifikacijos sesiją. Lenktynėse Kevinas negalėjo startuoti – per formavimo ratą iš bolido pasipylė dūmai, o Jensonas Buttonas finišavo 11-tas – paskutinis, nuo lyderio atsilikęs 2 ratais. Problemos su greičiu ir patikimumu buvo akivaizdžios, tačiau „McLaren“ tvirtino, jog jos greitai bus išspręstos.
Iš tikrųjų jau tada komanda suvokė savo milžiniškas problemas. Konstruojant bolidą, buvo padaryta daug klaidų, kurių ištaisyti sezono eigoje buvo neįmanoma, nes daug ką ribojo Techninio reglamento reikalavimai. Kompaktinės bolido komponuotės „size zero“ koncepcijos rėmuose turbokompresorius buvo padarytas per mažas ir jis negalėjo suktis pakankamai greitai, kad sukurtų reikiamą šiluminės energijos kiekį, jog galėtų efektyviai veikti generatorius MGU-H. Kaip ir „Mercedes“, „Honda“ atskyrė kompresorių nuo turbinos, bet sumontavo jį iš abiejų V formos variklio cilindrų bloko pusių.
Japonų inžinieriai tikėjosi, kad jie sugebės įsukti turbiną iki greičio, viršijančio 130 tūkst. aps./min. – tik tada tokia konstrukcija galėtų būti lyginama pagal pagaminamos šiluminės energijos kiekį su tradicinių dydžių hibridinėmis jėgainėmis, bet jau per pirmuosius bandymus mėginant įsukti turbiną iki numatyto greičio visa tai visuomet užsibaigdavo turbinos lūžimu, o elektronika perkaisdavo ir sugesdavo net esant mažesniems sūkiams.
Galiausiai, turbinos apsukas viso sezono metu teko riboti iki saugios reikšmės. Ir jei „Honda“ atsilikimas sezono viduryje pagal vidaus variklio galią buvo maždaug 30 AG, tai ERS sistema varžovams nusileido net 80 AG, o kaupiamos energijos atsargų neužtekdavo iki tiesiųjų pabaigos, naudojant DRS, pabaigos, nes išsijungus ERS sistemai, varžovai „McLaren“ mašinas labai lengvai aplenkdavo dėl didelio greičio skirtumo.
Sezono viduryje „McLaren“ pranešė apie prioritetų keitimą ir šiuos metus pavadino „testiniais“ ruošiantis 2016 m. sezonui. Jie labai aktyviai ant MP4-30 pradėjo bandyti visokiausius naujus sprendimus, o japonų motoristai beveik kiekvieną lenktynių savaitgalį keisdavo daugumą hibridinės jėgainės blokų, parengė net tris vidaus degimo variklio versijas, bet sprendimo su esmine problema – MGH-H efektyvumu negalėjo padaryti, nes tai bus įmanoma tik homologuojant naująją jėgainės versiją prieš kitų metų sezoną.
Vietoje per sezoną leidžiamų penkių jėgainių „Honda“ per šį sezoną jų panaudojo po 12 kiekvienam pilotui ir ši komanda tapo lyderiu pagal baudas, surinktas už jėgos agregatų keitimus – ji gavo 320 starto pozicijų baudą – 165 pozicijas prarado J. Buttonas ir 155 – F. Alonso.
Pačiomis geriausiomis lenktynėmis komandai tapo Vengrijos GP, kur abu pasaulio čempionai finišavo pirmame dešimtuke – 5 ir 9 vietose. Per metus tik penkiuose etapuose „McLaren Honda“ uždirbo taškus, o komanda sezoną užbaigė 9 vietoje Konsruktorių taurės įskaitoje – tai blogiausias rezultatas nuo 1980 metų.
Vienu iš įsimintiniausių epizodų buvo per lenktynes Suzukoje, kur per japonų motoristų namų lenktynes F. Alonso per radijo pokalbius su inžinieriais jų hibridinę jėgainę sulygino su GP2 varikliu, suprasdamas, jog visa tai komandos boksuose girdi „Honda“ koncerno vadovybė, be to, ši replika pateko į TV trasliacijas. Tai parodė, kad ir ekipos pilotų „politinis korektiškumas“ turi ribas.
Dar vienu panašiu įvykiu buvo pilotų ekskursija ant podiumo Brazilijoje, kur Alonso ir Buttonas slapčiomis prasibrovė ant podiumo po labai nesėkmingos kvalifikacijos, kurioje Fernando nesugebėjo nuvažiuoti nė vieno rato, o Jensonas pasiraukė iš kovos jau po pirmos sesijos. Kalbama, kad Ronas Dennisas buvo labai nepatenkintas, o Ericas Boullieras gavo papeikimą už tai, kad nesugeba kontroliuoti komandos sportinininkų.
Be akivaizdžių problemų su mašinomis, komanda prarado ir keletą svarbių rėmėjų – komandos pilotų kombinezonai šiais metais buvo beveik švarūs nuo logotipų, tačiau „McLaren Group“ vadovas R. Dennisas, sugrįžęs prie aktyvios veiklos F-1 komandoje, nemato priežasčių perdėtam pesimizmui. Pasak jo, dabar rengiami kontraktai su naujais rėmėjais, o „Honda“ piniginis indėlis į ekipą yra vertinamas apie 100 mln. eurų, neskaitant to, kiek yra išleidžiama jėgos agregatams.
R. Dennisas: „Nežinau, ar galima šiuos metus pavadinti „baisiais“, bet jie iš tikrųjų buvo labai sunkūs. Mes įdėmiai viską dabar analizuojame ir esame įsitikinę, kad jau kito sezono pradžioje viskas pasikeis. Reikia išsaugoti koncentraciją ir kuo mažiau publikai žadėti, tačiau kartu siekti gerų rezultatų“.
Ši komanda pakankamai anksti patvirtino savo pilotų kontraktus – tiek F. Alonso, tiek ir J. Buttonas kitąmet tęs pasirodymą „McLaren“, tačiau sklando įvairūs gandai, jog kažkas gali įvykti, jei per žiemos bandymus vėl paaiškės, kad jų bolidas bus nekonkurencingas.
Ekipa dabar daro viską, norėdama to išvengti ir pasiekti bet kokios pažangos. F. Alonso kitais metais tikisi kartais pakovoti net dėl vietų ant podiumo. Jei pernai metų rezultatą Melburne laikyti išimtimi, tai užtikrintų podiumų „McLaren“ komanda neturėjo nuo 2012 metų. Beje, šios komandos potencialas niekam nekelia abejonių ir pagal kai kuriuos šalutinius požymius galima stebėti, kad komanda kitais metais bus kur kas pajėgesnė. Taigi, parodys laikas...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983