Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“

Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“
logo 2016 Gruodžio 23 d. 06:50, Red Bull/Getty Images
2016 m. sezonas „Red Bull“ komandai buvo laba emocionalus. Komanda vėl pradėjo nugalėti, įžiebė „jaunąją žvaigždę“ ir užbaigė sezoną antroje vietoje, nusileisdama tik „Mercedes“ komandai.
Ekipa šiemet surinko 468 taškus, o 2015 m. – tik 187 taškus. Danielis Ricciardo gavo 256 taškus (3 vieta), o Maxas Verstappneas (5 vieta).
Pernai metų sezonas buvo pats blogiausias per pastaruosius metus, pirmą kartą po 2008 m. komanda nepateko į Konstruktorių taurės prizininkų trejetą ir tikėjosi reabilituotis. Po griežtos kritikos „Renault“ variklių specialistų atžvilgiu, be variklių „Red Bull“ vis tik neliko, nors tokia tikimybė ir buvo. Prancūziškos jėgainės pasiliko, tik jos buvo pervadintos „TAG Heuer“ vardu.
Atnaujintą bolido išdažymą komanda pristatė specialiame renginyje Londone, o realus RB12 bolidas po savaitės pradėjo realius bandymus – pirmą kartą apsieta be rimtų problemų, nors kiekvieną dieną komanda prarasdavo kažkiek laiko gedimams šalinti.
Kvalifikacija Australijoje neleido sakyti apie komandos pasiektą pažangą – Daniilas Kvyatas pateko į kamštį ir nepateko į antrą kvalifikacijos dalį, Ricciardo pateko į dešimtuką, tačiau tebuvo tik aštuntas. Lenktynėse Kvyatas dėl problemų su elektronika negalėjo startuoti – antrus metus paeiliui Melburne, o Ricciardo namų lenktynes užbaigė 4 vietoje, nusileidęs nugalėtojui 24 sekundes.
Etapui Bahreine komanda rengėsi su perdėtu atsargumui ir tai pasiteisino: abu pilotai finišavo – Ricciardo vėl buvo ketvirtas, o Kvyatas dėl problemų su bolidu per kvalfikaciją, startavęs iš 15 vietos, lenktynes užbaigė 7 vietoje.

Pats sėkmingiausiais šiai pilotų porai buo etapas Kinijoje, parodęs realų ekipos bolido greitį – kvalifikacijoje Riccciardo nusileido tik Rosbergui, startavo antras ir iš karto po staro pirmavo nuo pirmo rato, bet po padangos sprogimo buvo priverstas pasukti į boksus, o Kvyatas pakilo ant podiumo, finišavęs 3 vietoje ir buvo pripažintas „dienos lenktynininku“ pagal sirgalių apklausą.
Komanda buvo patenkinta tokiu rezultatu, bet „Formulėje-1“ dažnai nuo sėkmės iki kracho dažnai tetrukna vos keletą savaičių.
Savaitgalis Sočyje „Red Bull“ komandai buvo pats nesėkmingiausias. Abu pilotai pateko į kvalifikacijos finalą, o per lenktynes pirmame rate Kvyatas du kartus susidūrė su S. Vetteliu. Nukentėjo ir Kvyato bolidas, todėl jie abu nuvažiavo į boksus remontuotis ir iškrito iš kovos dėl taškų.
Po lenktynių Kvyatas įvykius starte pavadino aplinkybių sutapimu, bet jo klaida iš kovos pašalino tris pilotus, kurie pretendavo į aukštus rezultatus. Dėl to Kvyatas buvo smarkiai kritikuotas pačio Vettelio ir „Ferrari“ komandos vadovybės.
Helmutas Marko: „Tai buvo jo namų lenktynės, jis norėjo gerai pasirodyti prieš Rusijos žiūrovus. Po šio incidento Vetelis paprašė mūsų pasikalbėti su Kvyatu ir tam buvo pagrindo. Jei ne incidentas pirmame rate, mes galėjome uždirbti taškus dviem mašinomis. Gaila, bet Kvyatas sugadino lenktynes ne tik Vetteliui, bet ir Ricciardo“.
Kitomis dienomis po šio etapo sklandė gandai, kokio sprendimo imsis „Red Bull“ vadovybė, bet H. Marko kaip dažnai buvo visai nenuspėjamas.
Praėjus 4 diemos po finišo Rusijoje „Red Bull“ pranešė apie pilotų pakeitimus – Maxas Verstappenas buvo pervestas į „Red Bull“, o Daniilas Kvyats buvo nusiųstas į „Toro Rosso“ ekipą. Ekspertai kritikavo Marko, sakydami, kad jis daro didelę klaidą – juk prieš dvi savaites Kvyatas komandai buvo atnešęs pirmąjį podiumą, o Marko pasakė, kad tai „turi sumažinti spaudimą ruso atžvilgiu“.
Barselonoje, pirmą kartą atsisėdęs prie RB12 vairo, Verstappenas iš karto pateko į kvalifikacijos finalą, parodęs 4 laiką, nusileidęs tik „Mercedes“ pilotams ir komandos draugui. O lenktynėse jis iškovojo sensacingą pergalę ir buvo pripažintas „dienos lenktynininku“, kai ir daugelyje kitų etapų – iš viso 8 kartus per sezoną.
Tądien aplinkybės susiklostė jo naudai – abu „Mercedes“ bolidai pasitraukė pirmame rate po tarpusavio susidūrimo, o Ricciardo sprogo padanga, todėl savos šanso jaunasis Verstappenas nepraleido. Kritikai nutilo, matydami, kaip gimsta nauja žvaigždė.
Monake įtvirtinti sėkmės nepavyko – keletą kartų jis pateko į smulkias avarijas su ne visai gerai pažįstamu bolidu, pasitraukė iš distancijos ir apgailestavo, kad komanda iš Ricciardo pati atėmė pergalę.
Ricciardo laimėjo Monako kvalifikaciją, iškovodamas pirmąjį „pole“ karjeroje, pirmavo šlapioje trasoje, o kai trasai padžiuvus, jis užvažiavo į boksus keistis „slick“ tipo padangų, komanda buvo nepasiruošusi. Reikėjo keletą sekundžių laukti, kol mechanikai atnešė padangas – todėl į trasą jis sugrįžo paskui Hamiltoną. Danielio atakas Lewisas atmušė ir laimėjo šias lenktynes, o Ricciardo turėjo tenkintis antrąja vieta.
Atrodė, kad antroji vieta Monake turėjo būti pretekstu nusivylimui, nes ant apdovanojimų pakylos nuolat besišypsantis australas buvo tamsesnis už debesį. Komandoje šią klaidą paaiškino komunikacijos klaida tarp komandinio tiltelio ir boksų, kurie Monake yra skirtingose vietose. Kai inžineirus pakvietė Ricciardo į boksus, mechanikai nežinojo, kad rengiamas sustojimas.
Pripratęs prie mašinos, Maxas nuvažavo seriją rezultatyvių lenktynių, bet Danielis nė kiek nenusileido ir visada išnaudodavo savo šansą. Austrijoje ir Didžiojoje Britanijoje Maxas užlipo ant podiumo o Vengrijoje, Vokietijoje ir Belgijoje – Danielis.
Sėkmingas važiuoklės tobulinimas, motoristų progresas ir aštri pilotų tarpusavio konkurencija leido „Red Bull“ perlaužti situaciją savo naudai kovoje dėl antros Konstruktorių taurės vietos kovoje su „Ferrari“. Vasaros atostogų komanda išėjo jau užimdama antrą vietą, kurios daugiau niekam neužleido.
Pats sėkmingiausias „Red Bull“ komandai buvo lenktynės Malaizijoje, kuri jie iškovojo pergalingą dublį. Ir vėl neapseita be varžovų pagalbos – Hamiltonui sudegė variklis, o Rosbergą apsuko starto metu. Verstappenas iki pat galo persekiojo Riacciardo, bet Danielis išpešė pergalę, finiše Maxą aplenkdamas dviem sekundėmis.
Įsimenantis buvo ir etapas Brazilijoje. Lyjant lietui Verstappenas lenkė vieną varžovą paskui kitą – tai buvo vienos gražiausių sezono lenktynių.
Uždirbę 12 podiumo vietų per antros sezono dalies 12 etapų, kitais metais „Red Bull“ pasistengs žengti dar vieną žingsnį besikeičiant reglamentui. Adrianas Newey retai kada praleidžia šansą pasiekti maksimumo tokioje situacijoje, todėl komanda su optimizmu laukia kito sezono pradžios.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983