Specialistai: „ančiasnapio“ nosis bus visuose F-1 boliduose

Specialistai: „ančiasnapio“ nosis bus visuose F-1 boliduose
logo 2012 Sausio 25 d. 19:32, Caterham
„Formulės-1“ technikos apžvalgininkų nuomone, daug diskusijų sukėlusi laiptuota „Caterham“ bolido nosis, primenanti ančiasnapį, bus ne išimtis, o įprastas visų šių metų automobilių elementas.
Tai lems nauja „Formulės-1“ taisyklė, kuria reikalaujama bolido nosį nuleisti 7 cm žemiau nei anksčiau, taip siekiant išvengti tragiškai galinčių pasibaigti avarijų, kai aukštas vieno automobilio priekis taranuoja kitame sėdinčio sportininko galvą.
Nepaisant to, toliau nuo priekio esanti bolido dalis – pavadinkime ją kakta – galės likti ankstesnio aukščio. Kadangi komandos yra suinteresuotos visą automobilio priekio konstrukciją pakelti kiek įmanoma aukščiau ir taip suteikti daugiau erdvės po ja keliaujančiam oro srautui, „ančiasnapio“ formos nosys, panašu, šiemet bus neišvengiamos.
„Caterham“ bolido nosis atrodo gana kvailai. Nepaisant to, šia kryptimi eis visi. Kai prieš pora mėnesių pirmą kartą pamačiau 2012-ųjų F-1 bolidą, pamaniau: „O, Dieve, tikiuosi, kad jie ne visi taip atrodys!“ Tačiau, atrodo, būtent taip ir bus“, - pripažino BBC konsultantas „Formulės-1“ technikos klausimas Gary Andersonas.
„Taisyklėse jie galėjo sumažinti ir kaktos aukštį, tačiau kai kurios komandos tam pasipriešino. Galiojant dabartiniam reglamentui, visi nori kuo aukščiau pakelti važiuoklės apačią, kad nuo priekinio sparno einantis oro srautas turėtų kuo mažiau kliūčių ir bolido dugno priekį pasiektų išlaikydamas kuo daugiau energijos“, - kalbėjo buvęs „Jordan“ ir „Stewart/Jaguar“ ekipų technikos vadovas.
„Bolido nosies viršuje esančios akys (iškilimai kraštuose – red. past.) yra skirtos tam, kad kaktos aukštis ir plotis atitiktų taisykles. Vertikalus aukštis (profilis) turi būti tiesus, o viršus ir apačia (kaktos vidus) gali būti iškreipti – čia gali būti įdubimas arba kalniukas“, - dėstė specialistas.
Panašią nuomonę dar prieš „Caterham“ bolido premjerą išsakė ir kitas „Formulės-1“ technikos srities specialistas Craigas Scarborough.
„Sritis priekyje kaktos turės būti žemesnė nei 55 cm. Nepaisant to, monokokas ir toliau galės likti 62,5 cm aukštyje. Todėl, siekdamos išlaikyti aerodinaminę naudą, komandos išlaikys aukštus bolidų priekius ir suplos nosį iki maksimalios 55 cm aukščio ribos“, - praėjusios savaitės pabaigoje rašė šis apžvalgininkas.
„Matysime ančiasnapio formos nosis, plačias ir plokščias, kad erdvė po deformuojama struktūra būtų švari geresnei oro tėkmei. Nuolydis bolido kraštuose vis dar leidžiamas, todėl matysime šį 7,5 cm (aukščio) slenkstį viršutinėje dalyje“, - pažymėjo jis.
Jau kitą savaitę savo naujuosius „Formulės-1“ bolidus pristatys „McLaren“ – vasario 1 d. – ir „Ferrari“ – vasario 3 d. – komandos. Tuomet ir turėtų galutinai paaiškėti, ar „ančiasnapio“ formos bolidų nosys šiemet bus išimtis, ar taisyklė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983