Strateginė Bahreino GP etapo apžvalga

Strateginė Bahreino GP etapo apžvalga
logo 2016 Balandžio 08 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas ir F-1 ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtakas Bahreinio lenktynių rezultatams.
Per du prieš tai buvusius sezonus Sakhiro trasoje mes matėme ryškius lenkimus ir taktines komandų improvizacijas, kurios buvo staigiai keičiamos priklausomai nuo padėties trasoje – lygiai panašų vaizdą mes matėme ir 2016 m. sezono etape Bahreine.
Ir nors dar prieš prasidedant lenktynėms dėl techninių problemų iš varžybų pasitraukė vienas iš čempionato didvyrių Sebastianas Vettelis, jo komandos kolega Kimis Raikkonenas buvo gana greitas ir finišavo 2 vietoje, tuo tarpu kai Lewiso Hamiltono šansus kažkiek sumažino eilinis gana nesėkmingas jo startas.
Už prizinio trejetuko ribų vyko atkakli kova dėl pozicijų ir čia strategija suvaidino lemiamą vaidmenį pasiskirstant vietoms finiše, kurias iškovojo antrosios grupės pilotai. Pabandysime išanalizuoti, kodėl vienoms komandoms viskas susiklostė puikiai, o kitoms – nelabai. O kaip „Haas“ komandai vėl pavyko laimėti aukso puodą.
Viltys prieš startą
Šiais metais etapas Bahreine vyko dviem savaitėmis anksčiau nei pernai, todėl temperatūros buvo kiek mažesnės. Iš tiesų, visą lenktynių savaitgalį vyravo gana vėsus oras. Šis faktorius turėjo didelės įtakos komandų taktikoms ir tai iš esmės lėmė tai, jog buvo pastatyta už superminkštąsias padangas. Vidutinės padangos tokiomis sąlygomis taip pat turėtų normaliai dirbti, tačiau paaiškėjo, kad šioje trasoje su jomis negalima pasiekti didelio greičio.
Per penktadienio treniruotes nė viena iš trijų padangų sudėčių nepaliko idealaus įspūdžio ir kai kurios komandos buvo linkusios į tai, jog vidutinės padangos gali būti neblogu kompromisu – kai tiek jų resursas, tiek ir greitis turėjo būti „proto ribose“. Tačiau per lenktynes paaiškėjo, kad tempas su šiomis padangomis yra pakankamai žemas.
Asfaltas Bahreine visuomet lenktynių savaitgalio metu pasidengia gumos atplaišomis, o tai leidžia naudoti kur kas minkštesnes padangas. Vidutinės padangos buvo 1,5 sek. lėtesnės už minkštąsias ir kai kurios komandos, ypač „Williams“ turėjo už tai sumokėti.
2015 metais, kuomet komandų arsenale buvo tik dviejų sudėčių padangos, optimalia taktika Bahreino lenktynėse daugumai komandų buvo du sustojimai boksuose, tačiau šiemet visi skaičiavimai rodė, kad greičiausiais variantas būtų su trimis sustojimais. Tačiau su tuo buvo susijusi grūsties trasoje rizika.
Lenktynės šiemet buvo neįprastos dar ir todėl, kad dauguma jų dalyvių, tarp kurių buvo ir pirmasis trejetukas, keitė taktiką jau lenktynėms įsibėgėjus. Šiame sezone mes tai pamatysime dar ne vieną kartą, nes tam įtakos turės pasikeitusios taisyklės, leidžiančios naudoti trijų rūšių padangas. Dėl šios aplinkybės varžybos tapo kur kas įdomesnės, kadangi taktinių variantų gali būti kur kas daugiau.
Lyderiai keičia taktiką lenktynių įkarštyje
Lenktynių nugalėtoju tapo Nico Rosbergas, paskui save išlaikęs K. Raikkoneną bei L. Hamiltoną. Faktiškai iniciatyva perėjo jam jau starto metu, kuomet „pole“ pozicijos savininkas ne pačiu geriausiu būdu pajudėjo iš vietos, o po susidūrimo su Valtteri Bottu, nusirito net iki 7 pozicijos. K. Raikkonenas taip pat blogai startavo ir atsidūrė 5 vietoje paskui Danielį Ricciardo.
Tačiau dar iki antrosios distancijos atkarpos Kimis ir Lewisas jau buvo tose pozicijose, kuriose jie ir finišavo.
Rosbergas planavo nuvažiuoti visas lenktynes su 2 sustojimais: pirmo sustojimo metu pereiti prie minkštųjų padangų, o varžybų pabaigą važiuoti su vidutinėmis. Bet stebėdama tai, kaip situacija trasoje keičiasi, „Mercedes“ nutarė pakeisti taktiką. Tai buvo plano, kuriuo „Mercedes“ stengėsi padėti Hamiltonui aplenkti Raikkoneną, išdava.
Pirmo sustojimo metu Lewisui buvo uždėtos vidutinės padangos, norint išlaukti, kad ilgiau išsilaikius trasoje, po antrųjų sustojimų atsidurti prieš Kimio „Ferrari“ bolidą. Tačiau to neįvyko, nes pasaulio čempiono mašina buvo kiek apgadinta po kieto kontakto su V. Bottu pirmame rate ir Lewisas važiavo apie 1 sek. lėčiau nei buvo tikimasi. Ir tada „Mercedes“ pritaikė kitą taktiką: Hamiltonui uždėjo superminkštąsias padangas, nes norėta priartėti prie suomio ir pabandyti jį atakuoti paskutiniuose ratuose.
„Mercedes“ norėjo išprovokuoti „Ferrari“ komandą, kad ši nukopijuotų Lewiso taktiką, tačiau italų ekipa to nepadarė. Tačiau kartu tai reiškė, kad Rosbergui irgi reikės veikti pagal tą pačią taktiką, nes reikėjo apsiginti nuo galimų Kimio atakų. Iš šios trijulės Nico pasikeitė padangas paskutinis, todėl padangos ant jo bolido buvo naujesnės ir todėl lyderiui niekas negrėsė.
Nors Hamiltonas ir sumažino atsilikimą, Kimis galėjo važiuoti pakankamai greitai, kad trečioje atkarpoje išsilaikytų 2 vietoje ir gana anksti tapo aišku, kaip pasiskirstys prizinės vietos. Tai dar kartą patvirtino, jog „Ferrari“ iš tikrųjų sumažino atsilikimą nuo „Mercedes“. O kai Maranelle pagamintos jėgainės gaus naujas turbinas, nuo Ispanijos GP „Ferrari“ pagal greitį turėtų susilyginti su „Mercedes“.
Sėkmė ir vėl „Haas“ ir R. Grosjeano pusėje
Australijoje amerikiečių komandai pasisekė: lenktynės buvo sustabdytos dar iki to, kol Romainas Grosjeanas atliks sustojimą, todėl jis visai neprarado laiko padangoms keistis, dėl to finišavo šeštas. Bahreine „Haas“ veikė labai gudriai ir pasiekė puikaus rezultato, finišavęs 5 vietoje. Tačiau sėkmės faktorius ir vėl čia buvo labai svarbus, kadangi komanda naudojo gana rizikingą taktiką.
Komanda po lenktynių tvirtino, kad jie iš anksto planavo elgtis gana agresyviai ir planavo 3 sustojimus, prioritetą atiduodami superminkštosioms padangoms. Šio plano realizaciją jie pradėjo dar šeštadienį, išsaugoję du naujus komplektus šių padangų, nes sąmoningai atsisakė kovos dėl patekimo į kvalifikacijos finalą, aštuntą vietą užleidžiant Nico Hulkenbergui. Tai leido Grosjeanui startuoti su naujomis superminkštosiomis padangomis ir jis galėjo sustojimus atlikti keliais ratais vėliau nei varžovai, važiavę priekyje jo.
„Haas“ pasisekė, nes dar pirmajame rate Hulkenbergas neišvengė kontakto su kitu bolidu ir nuvažiavo į boksus, todėl Grosjeanas galėjo važiuoti tokiu tempu, kokiu jis norėjo. Jei ne tai, tai „Haas“ ekipai būtų tekę gailėtis, kad jie varžovui užleido vieną starto poziciją.
Aritmetika čia tokia: jūs užleidžiate poziciją tam, kad galėtumėte startuoti su naujomis padangomis, o tai duoda maždaug 2 sek. pranašumą pirmoje atkarpoje lyginant su tais, kas startuoja su naudotomis padangomis. Tačiau pozicijos irgi brangiai kainuoja, kadangi jūs atsiduriate paskui varžovą, kuris jus stengsis laikyti už savęs.
Nors Bahreine „Force India“ bolidai ir buvo lėtesni už „Haas“, Grosjeanas vis tiek būtų užstrigęs paskui Hulkenbergą. Prancūzui būtų tekę lenkti Nico dėl ankstesnio sustojimo, o po to jis neišvengiamai būtų atsidūręs grūstyje, todėl tokią drąsią taktiką būtų be galo sunku įgyvendinti.
Tai yra neįprasta taktika, ypač jei jūsų bolidas yra pakankamai greitas, kaip ir buvo „Haas“ VF-16 atveju. Ši mašina pasirodė greitesnė net nei „Williams“ bei „Toro Rosso“, todėl rizika buvo labai didelė. Gali būti, jog „Haas“ dar prieš prasidedant etapui, nežinojo, kiek greita yra jų mašina, bet po šio etapo jie, be abejo, viską jau suprato.
Svarbiausia, kad amerikiečių komandos taktika suveikė ir mes pamatėme labai drąsų požiūrį, kurį parodė nauja komanda, kuri gana ryškiai debiutavo F-1 pasaulio čempionate. Jei prisiminsime, kad daug kur kas labiau patyrusių komandų šį savaitgalį dirbo kur kas prasčiau, „Haas“ pasiekimą reikia vertinti kaip labai puikų. Sprendžiant iš visko, jų greitas bolidas, sukurtas kartu su „Ferrari“, yra ne vienintelis jų pasiekimas.
„Williams“ priima keistus sprendimus
„Williams“ taktika Bahreine buvo labai keista. Skirtingai nei kitos komandos, po kvalifikacijos ši komanda neturėjo naujų minkštųjų padangų. Kartu buvo aišku, kad „Williams“ savo viltis sies su vidutinio kietumo padangomis, bet tai buvo klaidingas sprendimas: per lenktynes šios padangos buvo 1,5 sek. lėtesnės už minkštąsias.
Felipe Massa labai puikiai startavo ir įsiveržė į 2 vietą, tačiau komanda tuo nepasinaudojo, kadangi didžiąją lenktynių dalį – net 50 ratų brazilas važiavo su vidutinėmis padangomis ir užėmė tik 8 vietą. Kaip tai galėjo atsitikti?
„Red Bull“ labai anksti Danielį Ricciardo pakvietė sustojimui, nes norėjo išprovokuoti varžovus, važiavusius priekyje, kad šie atsakytų į jo veiksmus. „Williams“ reikėjo sureaguoti, o galiausiai tai privedė prie to, kad Massa turėjo važiuoti kur kas ilgesnes atkarpas nei buvo planuota iš anksto. Tačiau jei Ricciardo RB12 leidžia gana gerai tausoti padangas, tai kiti varžovai tuo pasigirti negali.
Danielis perėjo prie minkštųjų padangų jau 6 rate, Massa atliko sustojimą vienu ratu vėliau ir gavo vidutines padangas. Dėl to jis atsidūrė kamštyje paskui P. Vehrleiną, F. Nasrą bei M. Ericssoną. „Williams“ su tokiomis padangomis greičiu nepasižymėjo. Todėl vėliau jį paeiliui dar aplenkė D. Kvyatas, R. Grosjeanas ir M. Verstappenas.
Kadangi Massa naudojo dviejų sustojimų taktiką, trasoje jis atsidūrė prieš Kvyatą ir Verstappeną, kai pastarieji atliko po trečią sustojimą. Tačiau jie finalinę atkarpą važiavo su superminkštosiomis padangomis pasinaudojo greičio skirtumu ir aplenkė Massą, kuris turėjo tenkintis tik 8 vieta. Jo kolegai V. Bottui lenktynės buvo sugadintos dar pirmajame rate po susidūrimo su Hamiltonu, dėl to suomis gavo pravažiavimo per boksus baudą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983