Strateginė J. Alleno Japonijos GP apžvalga

Strateginė J. Alleno Japonijos GP apžvalga
logo 2014 Spalio 09 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo lenktynių Suzukos trasoje rezultatus ir strategijų įtaką jiems.
2014 m. Japonijos GP į „Formulės-1“ istoriją įeis dėl žiaurios Jules Bianchi avarijos, dėl ko lenktynės buvo sustabdytos likus 9 ratams iki jų pabaigos. Iki to lenktynės buvo labai įdomios dėl labai sudėtingų varžybų sąlygų.
Buvo ir labai drąsių veiksmų, pavyzdžiui, Jensono Buttono perėjimas prie tarpinių lietaus padangų iš karto po restarto. Taip pat matėme įdomių strateginių sprendimų, kai „Red Bull“ atsikovojo pozicijas sustojimų boksuose pagalba.
J. Buttono rizika
Po lenktynių sustabdymo dėl pliaupiančio lietaus ir devynių ratų paskui saugos automobilį, buvo priimtas sprendimas restartuoti. Taisyklės įpareigoja pilotus tokias atvejais naudoti tik lietaus padangas, kurių visi norėjo kuo greičiau atsikratyti, kai tik trasos būklė šiek tiek pagerėjo.
J. Buttonas, kuris kvalifikavosi aštuntoje vietoje, yra laikomas tokių sprendimų ekspertu, ir į boksus pasuko paskui saugos automobilį ir užsidėjo tarpines padangas. Lygiai taip pat pasielgė Pastoras Maldonado. Dėl to J. Buttonas iš karto šoktelėjo į trečią vietą, bet toks sprendimas buvo labai rizikingas, kadangi tokias atvejais labai sunku nuspėti, kiek ilgai gali išlaikyti tarpinės padangos, ypač trasoje, kur apkrovos pakankamai didelės. Jensonas važiavo labai geru tempu, galiausiai varžovai irgi perėjo prie tarpinių padangų, bet jam labai padėjo palyginti mažas „Williams“ pilotų greitis su lietaus padangomis.
Problemos ant šlapios dangos „Williams“ komandą kamuoja nuo pat šio sezono pradžios ir tai pasikartojo Suzukoje – pilotai už savęs laikė didelę grupę sportininkų, dėl to J. Buttonui pavyko atkovoti kur kas daugiau pozicijų nei įprastai. Įdomu, kad „Red Bull“ pilotai aplenkė britą lygiai tokiu pat būdu – dėl ankstesnio sustojimo boksuose, be to, Jensonas per ilgai užtruko boksuose, nes buvo keičiamas jo vairas.
S.Vettelio ir D. Ricciardo kova
Pereinant prie tarpinių padangų mes matėme labai įdomią „Red Bull“ pilotų tarpusavio kovą. Danielis Ricciardo važiavo penktas, prieš K. Magnusseną ir S. Vettelį. Inžinieriams patarus, jis norėjo kuo greičiau pereiti prie tarpinių padangų ir padarė tai 11 rate. Sebas nuvažiavo dar vieną ratą su pilnai lietaus padangomis, bet 3 sek. greičiau nei Danielis, tai leido jam aplenkti australą ir K. Magnusseną, praradusi laiką boksuose dėl vairo keitimo.
V. Bottas taip pat ratu anksčiau nei F. Massa perėjo prie tarpinių padangų, bet F. Massai nepavyko išsiveržti į priekį, o štai „Force India“ komandoje toks scenarijus suveikė – N. Hulkenbergas aplenkė S. Perezą dėl vieno papildomo rato su lietaus padangomis, su kuriomis jis buvo 4 sek. greitesnis nei komandos draugas. Tuo momentu nepavyko prasibrauti į priekį ir Lewisui Hamiltonui, nes jis suklydo „Spoon“ posūkyje. Beje, labai didelė persvara „Mercedes“ komandai sudarė galimybę laukti – jie galėjo stebėti priešininkų tempą, perėjusių prie tarpinių padangų. „Mercedes“ pilnai kontroliavo situaciją, nors Nico Rosbergas skundėsi dėl pernelyg didelio bolido vairo pasukamumo, kas galiausiai galėjo privesti prie papildomo sustojimo ir antros vietos praradimo.
Po to D. Ricciardo atliko daug lenkimų. „Red Bull“ bolidai buvo sureguliuoti kur kas didesnei prispaudžiamajai jėgai nei varžovų mašinos, todėl kvalifikacijos metu sausoje trasoje jiems trūko greičio, tačiau lyjant jie buvo kur kas pajėgesni. Jie palenkė abu „Williams“ ir persekiojo J. Buttoną. 25 rate „Red Bull“ mašinos nuvažiavo ratą beveik dviem sekundėmis greičiau nei N. Rosbergas – vokietis turėjo problemų su galinėmis padangomis ir 28 rate jį aplenkė L. Hamiltonas.
Lewisas labai greitai atsiplėšė, bet tada „Red Bull“ suprato, kad N. Rosbergas gali būti pažeidžiamas ir nutarė su juo kovoti. Distancijos viduryje S. Vettelis atsiliko nuo N. Rosbergo net 24 sekundėmis – jos buvo prarastos, kai peletoną už savęs laikė „Williams“ lenktynininkai.
S. Vettelis sustojo trečią kartą 29 rate, iki finišo dar buvo likę 24 ratai – juos buvo galima nuvažiuoti su vienu padangų komplektu, bet Sebas pasuko į boksus dar kartą, kuomet išvažiavo saugos automobilis dėl J. Bianchi avarijos. Beveik iš karto lenktynės buvo sustabdytos.
Kodėl S. Vettelis nutarė keistis padangas 44 rate, likus iki finišo tik 9 ratams? Tada jo padangos buvo išlaikiusios 14 ratų ir jei jaudinosi, kad jei saugos automobilis sulaikys peletoną 4-5 ratus, jos atauš ir jis jų negalės įšildyti. Jis turėjo pakankamą pranašumą, kad apliktų sustojimą ir neprarastų pozicijos J. Buttonui, kuris padangas keitėsi 42 rate. Jis galėjo prarasti tik vieną poziciją, nusileisdamas D. Ricciardo, kuris padangų nesikeitė, bet turėjo šansą aplenkti komandos kolegą ir persekioti N. Rosbergą po restarto. „Red Bull“ mašinos buvo sureguliuotos lietui, kuris sustiprėjo varžybų pabaigoje, o S. Vettelis važiavo greičiau nei Nico, kol jo padangos dar nebuvo susidėvėjusios – pas N. Rosbergą jos perkaito jau po 6-7 ratų.
Dar vienas faktas, kurį verta prisiminti – „Williams“ užtikrintumas. Nežiūrint į prarastą tempą ant šlapios dangos, jie pasirinko labai ilgą atkarpą su tarpinėmis padangomis. Iš pradžių jie buvo užleidę poziciją N. Hulkenbergui, bet išvengė problemų artėjant finišui, nes N. Hulkenbergas dar kartą turėjo sukti į boksus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983