Strateginė Rusijos GP etapo apžvalga

Strateginė Rusijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Gegužės 05 d. 06:55, Ferrari
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Rusijos GP etapo rezultatams...
Lenktynių Sočyje metu kai kurios komandos išbandė kelis įdomius strateginius sprendimus, bet visi numatomi rezultatai buvo nubraukti jau pirmajame rate, kuriame trys stiprūs sportininkai prarado galimybę uždirbti taškų.
Jie galiausiai atiteko vidurinės grupės pilotams. „Williams“ bei „Ferrari“ Sočyje pademonstravo gana neblogus rezultatus, tačiau jie galėjo pasiekti ir kur kas daugiau. Pabandysime išsiaiškinti, kaip taikytos strategijos atsiliepė lenktynių Rusijoje eigai.
Viltys prieš startą
Sočio autodrome yra keletas faktorių, turinčių didelę įtaką čia taikomoms strategijoms. Visų pirma, tai labai lygus asfaltas, ant kurio padangų dėvėjimasis yra itin mažas. Ilgas ratas su daugybe vidutinio greitumo posūkių ir labai didelės degalų sąnaudos.
Variantas su trimis įmanomais padangų mišiniais šiemet pirmuose 3 etapuose suveikė, tačiau Sočyje „Pirelli“ pakeitė požiūrį – pirmą kartą trečiuoju mišiniu buvo ne pačios minkščiausios padangos, o pačios kiečiausios – vidutinio mišinio. Jei čia būtų atvežtos ultraminkštosios padangos, lenktynės būtų kur kas įdomesnės ir tikriausiai būtų praėjusios mažiausiai su 2 sustojimais, o dabar didžioji dalis lenktynininkų padangas keitėsi tik vieną kartą.
Sočyje labai nedidelė apkrova priekiniams ratams, o štai galinių būklę reikia nuolat stebėti norint, kad jos išlaikytų bent 36 ratus. Tai apsunkino užduotį debiutantams – tokios situacijoje labai svarbi yra patirtis. Lenktynes iš spalio perkėlė į gegužės pradžią, bet darbui su padangomis tai įtakos beveik neturėjo, nors lenktynių dieną buvo šilčiau nei ankstesniais metais.
„Ferrari“ prarado galimybę, o „Williams“ ja nepasinaudojo
Sočio trasa nėra labai tinkama „Ferrari“ bolidams. 2015 metais jie greičiu nusileido „Mercedes“ ir net „Williams“. O prieš 2016 m. Rusijos etapą „Ferrari“ patobulino aerodinamiką bei jėgainę, tam išnaudodama keletą tobulinimo taškų – vadinamųjų žetonų. Ir net po to jie nusileidžia „Mercedes“ apie 0,5 sek. kiekviename rate – tai šiuo metu stipriai demoralizuoja italų ekipą. Tačiau Rusijoje „Ferrari“ pakako greičio, jog ji aplenktų „Williams“, bet jie neturėjo jokių šansų pasipriešinti L. Hamiltonui, kuris startavo tik iš 10 pozicijos dėl problemų kvalifikacijoje.
S. Vetteliui varžybos užsibaigė dar pirmajame rate po dvigubo susidūrimo su D. Kvyatu, o K. Raikkonenas suklydo kvalifikacijoje ir startavo už V. Botto, su kuriuo jam teko vėliau kovoti, o tai neleido pilnai atskleisti „Ferrari“ mašinos potencialo. Galiausiai Hamiltonas atsikovojo skirtumą ir po sustojimo nesunkiai Kimį aplenkė.
4 ir 5 vietos – neblogas rezultatas „Williams“, jis visiškai atitinka jų mašinos greitį – ši komanda nusileido tik kelias dešimtąsias „raudonųjų“ ekipai kiekviename rate, o po starto iš 2 vietos Bottas galėjo užlipti ant podiumo.
„Williams“ strategai Sočyje viską padarė teisingai. Jie labai anksti pakvietė Valtteri į boksus, kai tik prasidėjo sustojimų serija. Bet tolimesnė įvykių seka privedė prie to, kad jis sugebėjo finišuoti tik ketvirtas.
Bottas pasikeitė padangas 16 rate, o Hamiltonas, važiavęs iš paskos, vienu ratu vėliau. Lewisas labai puikiai nuvažiavo ratą prieš sustojimą, tačiau padangų keitimo metu „Mercedes“ kažkiek uždelsė ir britas sugrįžo į trasą vėl už Valtteri. Po to sportininkai turėjo stoti į dvikovą dėl pozicijos, o kai Hamiltonas išsiveržė į priekį, suomis užvažiavo ant dangos, padengtos atidirbta guma, o vėliau kovojo su F. Alonso ir prarado keletą sekundžių – dėl to Raikkonenui, kuris padangas keitėsi 20 rate, užteko, kad jis atsidurtų priekyje.
Jei Hamiltono sustojimas būtų įvykęs be uždelsimo, jis būtų sugrįžęs prieš Valtteri, dėl to suomis laisvoje trasoje ir be kovos su Alonso, galėjo laisvai išsaugoti 3 vietą. Ir net jei Raikkonenas jį būtų pavijęs – aplenkti Sočyje yra labai sunku, o abiejų padangos prieš finišą būtų labai panašios.
Klaidinga „Red Bull“ strategija
„Red Bull“ komandos nemalonumai Sočyje buvo plačiai aptariami. Kontaktas tarp Kvyato ir Vettelio privedė prie to, kad buvo apgadintas ir D. Ricciardo bolidas, dėl to abu šios komandos pilotai priverstinai pasuko į boksus dar pirmajame rate. Ekipa nutarė abiem uždėti vidutines padangas – tuo metu tik šis mišinys garantavo, kad jie galėtų finišuoti daugiau visai nesustodami. 2014 m. N. Rosbergas čia naudojo panašią strategiją ir pakilo ant podiumo.
Tačiau vidutinės padangos minkštesnėms nemažai nusileido greičiu, kurias naudojo varžovai. Toks „Red Bull“ sprendimas yra paaiškinamas keliomis priežastimis. Visų pirma, jei jie rinktųsi 2 sustojimų strategiją ir uždėtų minkštąsias padangas, o vėliau pereitų prie superminkštųjų, tai pasielgtų lygiai taip pat, kas važiavo priekyje ir nieko negalėtų atsikovoti. Antra, kad antrasis sustojimas kainuotų apie 24 sek. ir komanda manė, kad ji praras mažiau važiuodama su vidutinėmis padangomis iki pat finišo.
Tačiau nieko neišėjo. Taip, Ricciardo bolidas buvo pažeistas incidento metu pirmajame rate ir mašina labai blogai įsibėgėdavo išvažiuodama iš lėtų posūkių ir jei australui pavykdavo ką nors aplenkti, varžovai nesunkiai susigrąžindavo pozicijas dėl problemų įsibėgėjant. Todėl Ricciardo reikėjo sustoti antrą kartą, o tai iš jo atėmė bet kokį šansą uždirbti nors kelis taškus.
Alonso, Magnussenas ir Grosjeanas pasinaudojo incidentu
Vienas iš teigiamų Rusijos GP rezultatų – pirmieji taškai, kuriuos gavo Alonso, Buttonas ir Magnussenas, taip pat trečiosios rezultatyvios Grosjeano lenktynės debiutuojančioje „Haas“ ekipoje.
Alonso, Grosjeanas ir Magnussenas pasinaudoji incidentu pirmajame rate. Startavę iš 14, 15 ir 17 pozicijų, pirmo rato pabaigoje jie atitinkamai jau buvo 7, 9 ir 8 vietose.
Sainzas pradėjo sustojimų boksuose bangą 11 rate, 14 rate „Renault“ pakeitė padangas Palmeriui, o 16 – Magnussenui. „Haas“ surengė sustojimą Grosjeanui vienu ratu vėliau, bet su uždelsimu, todėl Kevinas pakilo net į 8 vietą, o po to jo mašina pasirodė esanti pakankamai greita, kad jis galėtų kontroliuoti įvykius ir neleisti Grosjeanui priartėti iki jo atakos su DRS atstumu.
Alonso puikiai važiavo visas lenktynes saugodamas poziciją, nežiūrint į tai, kad teko labai smarkiai taupyti degalus. Ir nors keletą ratų pilotai nuvažiavo paskui saugos automobilį, Rusijos trasoje „Honda“ jėgainė dėl didelių degalų sąnaudų lenktynes važiavo „ant ribos“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983