Strateginė Singapūro GP etapo apžvalga

Strateginė Singapūro GP etapo apžvalga
logo 2015 Rugsėjo 25 d. 06:55, Red Bull/Getty Images
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Singapūro etapo rezultatams.
2015 metų sezono lenktynės Singapūro gatvėmis įsiminė savo unikalumu – pirmą kartą pastaraisiais metais iki šiol dominavusioms „Mercedes“ mašinoms akivaizdžiai trūko greičio, todėl čia dominavo „Ferrari“ bei „Red Bull“, kurie galiausiai užėmė visas vietas ant podiumo. Be to, lenktynės išsiskyrė į trasą netikėtai išėjusiu sirgaliumi, o tai antrą kartą į trasą sugrąžino saugos automobilį, kuris turėjo nemažos įtakos lenktynių rezultatams.
Pabandysime išanalizuoti šiuos faktorius ir pasvarstysime apie tai, ar galėjo Danielis Ricciardo čia nugalėti, jei nebūtų buvę saugos automobilių. Ir ar galėjo „Mercedes“ pilotai „išgelbėti“ lenktynes ir pakilti ant podiumo? Be to, panagrinėsime „Toro Rosso“ pilotų veiksmus, kuriems pavyko kažkiek atsilošti po virtinės nesėkmių.
Viltys prieš lenktynes
„Red Bull“ Singapūro etapą laikė vos ne vienintele galimybe pasiekti pergalę šiame sezone, o „Ferrari“ paruošė nemažai naujovių, kurios labai tiko Sebastiano Vettelio vairavimo stiliui, ne jam labai svarbus yra bolido galo stabilumas. Šis bruožas išskirdavo jo mašiną dar tais laikais, kai čempionate dominavo „Red Bull“ ir kai jis laimėjo 4 čempiono titulus.
Per penktadienio treniruotes paaiškėjo, kad „Mercedes“, nežiūrint į visas komandos pastangas, nepavyksta priversti gerai dirbti superminkštųjų ir minkštųjų padangų – nei greitajame rate, nei lenktynių režimu. Skirtumas lyginant su etapais Spa ir Monzoje buvo tiek didelis, kad tai buvo galima paaiškintu tik padangų darbu. Superminkštosios padangos gerai čia dirbti galėjo tik labai siaurame temperatūrų diapazone – skirtumas negalėjo būti didesnis nei 2 laipsniai. „Mercedes“ nepavyko to pasiekti, o ir kitos komandos su tuo turėjo problemų.
Sebastianas Vettelis geriausiame kvalifikacijos rate tiksliai pataikė į tą diapazoną. Ilgose ratų serijose D. Ricciardo padangos dėvėjosi kiek mažiau nei „Ferrari“, tai davė šansą atkovoti poziciją dėl ankstesnio sustojimo boksuose, bet Sebastianas tai puikiai žinojo ir buvo pasirengęs gintis. Abu pilotai startavo iš pirmosios eilės, o tai žadėjo labai aktyvią kovą dėl pergalės.
Bet visi žinojo, kad visose ankstesnėse varžybose Singapūre pasirodydavo saugos automobilis bent po vieną kartą. Šio nenuspėjamo faktoriaus komandos stengėsi paisyti, kurdamos strategijas lenktynėms. Klausimas buvo tik tas, kada konkrečiai išvažiuos saugos automobilis.
Ar galėjo Ricciardo laimėti lenktynes
Turint galvoje penktadienį surinktą informaciją, „Red Bull“ komandos strategija buvo tame, kad atlikti sustojimus boksuose prieš tai, kada tą padarys „Ferrari“ esant 2 sustojimų taktikai. Todėl jie planavo D. Ricciardo sustojimą atlikti truputį anksčiau, kad galėtų gauti šansą aplenkti S. Vettelį bei iššaukti atsakomuosius „Ferrari“ veiksmus.
„Red Bull“ planavo Danieliui ilgai vidurinei atkarpai uždėti kietesnes padangas, o pabaigai jam palikti superminkštąsias, kurios leistų atakuoti Sebastianą, kurio padangos tuo metu teoriškai būtų blogesnės.
Su minkštosiomis padangomis „Ferrari“ buvo kiek greitesnė, todėl Ricciardo negalėjo kopijuoti Vettelio strategijos – australui kažkaip reikėjo kompensuoti šį skirtumą.

„Red Bull“ sukurtas planas buvo sugriautas dviejų saugos automobilių, kurie pasirodydavo kaip tik tuo metu, kai reikėdavo atlikti sustojimus. Padangų keitimas saugos automobilio fazėje yra perpus trumpesnis nei įprasta, kuomet peletonas važiuoja didžiausiu greičiu. Tuo būtinai reikia pasinaudoti norint nepralaimėti, todėl tiek Ricciardo, tiek ir Vettelis padangas du kartus keitėsi kaip tik tada.
Antrą kartą saugos automobilis išvažiavo, kai į trasą išėjo žmogus. Tai atsitiko tris kartus per pastaruosius 15 metų ir visas tas lenktynes, aplinkybėms sutapus, laimėjo „Ferrari“ komanda.
Pasirodę saugos automobiliai atėmė iš Ricciardo šansą laimėti strategijų dėka. Pirmosios atkarpos pabaigoje jis pademonstravo, kad jo padangos buvo labai geros būklės, geresnės nei pas Sebastianą – kitoje situacijoje jis galėjo realizuoti komandos planą.
Ar galėjo Ricciardo aplenkti Vettelį paskutinėje atkarpoje? Kova buvo artima, bet lenkimas – mažai tikėtinas. Vettelis demonstravo gerą tempą viso savaitgalio metu, todėl Ricciardo būtų reikėję labai didelio padangų kokybės skirtumo.
Ko galėjo tikėtis „Mercedes“?
Iš pirmo žvilgsnio, Singapūre „Mercedes“ negalėjo kovoti dėl pergalės ir net dėl vietos ant podiumo. Bet buvo vienas momentas, kada atrodė, jog tai yra įmanoma – kai antroje atkarpoje jie pasirinko minkštąsias padangas vietoje superminkštųjų, kurias rinkosi „Ferrari“ ir „Red Bull“.
Kuo ilgiau Vettelis už savęs laikė visą peletoną, tuo geriau atrodė „Mercedes“ strategija, bet L. Hamiltonui tada prasidėjo problemos su jėgainės galingumu, o tada Sebastianas pradėjo forsuoti tempą. Komanda stengėsi padėti Lewisui, o N. Rosbergas pradaro 3 ar 4 sekundes, kol sugebėjo aplenkti komandos kolegą. Po to Rosbergui beliko tik stebėti, kad jo nepavytų D. Kvyatas, jau net negalvojant apie podiumą.
Verstappenas ir Sainzas

„Toro Rosso“ lenktynininkai atsilošė po kelių nesėkmių ir uždirbo taškus. Maxas Verstappenas nesugebėjo pajudėti iš vietos apšilimo rate ir turėjo startuoti iš boksų ir pralaimėjo visiems vieną ratą pačioje pradžioje, o Carlosas Sainzas turėjo problemų su pavarų dėže, dėl to jis pirmoje atkarpoje prarado net 6 pozicijas, po to dar buvo uždelsimas keičiant padangas ir dar vienas neplanuotas sustojimas.
Šie pilotai planavo taikyti tokias pat strategijas, apie kurią iš pradžių galvojo ir Ricciardo – su kietesnėmis padangomis varžybų viduryje. Pirmasis saugos automobilis leido Verstappenui atsikovoti prarastą ratą, po to jis atliko keletą efektyvių lenkimų, ypač išskiriant šį lenktynininką kaip čempionato debiutantą. Be to, tai leido ir Sainzui sugrįžti į kovą.
„Toro Rosso“ pilotai veržėsi per peletoną ir perėjo prie superminkštųjų padangų paskutinei atkarpai, bet skirtingu metu – Sainzas padangas keitėsi 28 rate, o Verstappenas – 36 rate, kai antrą kartą išvažiavo saugos automobilis. Tuo tarpu Maxas gavo panaudotas padangas, o Carlosas – naujas. Jie nesunkiai aplenkė „Lotus“ pilotus, kurie buvo stoję labai anksti ir pabaigai buvo užsidėję minkštąsias padangas. Kitas taikinys buvo Sergio Perezas iš „Force India“ .
Sainzas manė, kad jis yra greitesnis ir kadangi jis ankstesnėse lenktynėse turėjo ne kartą praleisti į priekį Verstappeną, komandos paprašė, kad kolega jį praleistų. Komanda sutiko, bet Maxas atsisakė.
Tikėtina, kad šis pavyzdys ateityje Carlosui taip pat leis atsisakyti vykdyti komandos nurodymus, tačiau „Toro Rosso“ aktyviai taiko komandinę taktiką, norėdami padidinti abiejų pilotų šansus, panašiai kaip ir „Red Bull“. Pavyzdžiui, Ricciardo Spa etape labai anksti pasikeitė padangas, o tai privertė Perezą atsakyti tuo pačiu, o tai vėliau leido D. Kvyatui aplenkti Sergio, kurio padangos pabaigoje buvo visai nusidėvėjusios ir užimti 6 vietą.
„Toro Rosso“ būtinai apsvarstys minėtą įvykį ir klausimą išspręs – komanda taps tik silpnesnė, jei abu pilotai nebendradarbiaus įgyvendinant komandines strategijas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983