Y. Arai: tikuosi, kad mes sugebėsime laimėti bent vienas lenktynes 2015 metais

Y. Arai: tikuosi, kad mes sugebėsime laimėti  bent  vienas lenktynes 2015 metais
logo 2015 Vasario 27 d. 06:55, Toyota
Antroji žiemos bandymų sesija „McLaren Honda“ komandai buvo pakankamai sunki. Problemos su jėgos agregatu ir Fernando Alonso avarija paskutinę testų dieną atvedė prie to, kad komanda nesugebėjo pilnai įvykdyti numatytos programos. Tačiau „Honda“ lenktyninių programų vadovas Yasuhisa Arai dėl to nepraranda optimizmo.
- Kiek stipriai jus paveikė problemos su MGU-K generatoriumi?
- Šios problemos buvo susijusios su konkrečios vienos detalės patikimumu, o ne su pačia generatoriaus konstrukcija. Mūsų jėgainė į korpusą yra labai ankštai įterpta, tai mes padarėme dėl didesnio bolido aerodinaminio efektyvumo. Kai kurių detalių izoliacinės medžiagos pasirodė ne tiek geros, kiek tikėjomės. Dėl to ir iškilo problema. Vėliau mes sumontavome naują detalę ir problemos išnyko.
- Ar jūs esate patenkinti naujos detalės darbu?
- Tai dar nėra galutinė versija, tai kol kas yra laikinas sprendimas. Mes pabandysime geriau suprasti, kas atsitiko ir patikimumą padidinsime iki lenktynių Australijoje.
- Ar problemos su patikimumu yra vienos iš pačių svarbiausių etapų kuriant naująją jėgainę?
- Taip, kiekvieną dieną mes sužinome pakankamai daug naujo. Kai mes išsprendžiame vieną problema, atsiranda kita, Visam tam reikia labai daug laiko.
- „McLaren“ lenktynių direktorius Ericas Boullier sakė, kad kol kas jūsų komandai pavyko padaryti tik pusę darbų, kas buvo užplanuota. Ar sutinkate su tuo?
- Jei kalbėti apie naująjį bolidą apskritai, tai aš sutinku su Ericu, bet darbas su jėgos agregatu jau beveik užbaigtas ir kitą savaitę mes jį homologuosime. Mums dar reikės nemažai padirbėti su degalų įpurškimo sistema, uždegimu ir slėgiu turbinoje. Mes dabar analizuojame gautus duomenis ir netrukus suprasime, kas jau padaryta iki galo, o kas dar ne.
- Ar komanda sugebės visiškai pilnai pasiruošti etapui Australijoje?
- Mes dedame labai daug pastangų ir labai tikiuosi, kad visos problemos iki Melburno etapo bus pašalintos. Tačiau neatmestina, kad sezono metu mes iš esmės pakeisime jėgainės konstrukciją, remdamiesi vėliau surinktais duomenimis.
- Ar jums būtų lengviau, jei su naująja „Honda“ jėgaine per testus dirbtų ne vien „McLaren“, bet ir antra komanda?
- Mes nesame gavę jokių pasiūlymų iš kitų komandų ir kol kas niekas nenori tapti antra komanda su „Honda“ motorais. Gali būti, jog tai yra susiję su tuo, kad mūsų jėgos agregatas yra laikomas „tamsiu arkliuku“. Jie nežino mūsų galimybių, bet mes jau parodėme, ką sugebame.
- Ar galite įsivaizduoti, kad nuo 2016 metų jūs tieksite jėgaines jau ne vienai komandai?
- Jei kas nors į mus kreipsis, mes būtinai tai apsvarstysime. Tai labai sudėtingas klausimas, kadangi kol kas aš neįsivaizduoju, kaip mes sezono eigoje galėsime aptarnauti „McLaren“ ir kartu ruošti dar vieną jėgainę kitai komandai. O kol kas mes esame susikoncentravę dirbti tik su vienu partneriu.
- Kiek dideliu potencialu pasižymi jūsų jėgos agregatas lyginant su „Mercedes“?
- Mūsų tikslas yra labai aiškus, jis toks pats kaip ir „Ferrari“ bei „Renault“ variklių gamintojų – kuo greičiau pavyti „Mercedes“.
- Kiek realūs yra kitų gamintojų planai „Mercedes“ pavyti dar šiame sezone?
- Kitos komandos jau turi metų patirtį dirbdamos su hibridinėmis turbininėmis jėgainėmis. Gali būti, kad dėl to jos turi šiokį tokį pranašumą prieš mus, bet mes tai nesunkiai pašalinsime. Mes esame pasiruošę per visą sezoną kovoti kaip lygūs su lygiais.
- Kiek planuojate savo jėgainę tobulinti sezono metu?
- Aš nežinau, kiek sąlyginių balų mes galėsime sezono metu išnaudoti variklio tobulinimui. Tai daug kuo priklauso ir nuo kitų gamintojų. Jei jie neišnaudos visų jiems leidžiamų balų, mums gali irgi nelikti nieko. Mes planuojame savo tobulinimo programą nepriklausomai nuo balų ir norime progresuoti kiekvieną dieną ir kiekvieną savaitę.
- Išeitų, kad papildomi balai taps jums bonusais?
- Taip. Nuo varžovų priklauso, kokius elementus mes galėsime modernizuoti.
- Kokios yra pačios stipriausios „Honda“ jėgainės pusės?
- Visi jos elementai. Mes turime labai gerus santykius su „McLaren“ ir produktyviai su jais bendradarbiaujame. Pasiekti to nebuvo paprasta, bet mums tai pavyko. Bendradarbiavimo lygis yra pati stipriausia mūsų pusė.
- Kur dar galima pasitempti?
- Mums nepakanka brandumo, o iki pirmų lenktynių beliko kelios savaitės norint įgauti daugiau patirties.
- Ar sugebėsite Melburne planus įvykdyti 100 proc.?
- Mes visada galvojame kaip kiekvieną dieną pasiekti 100 proc. rezultatą, bet nuolat mums kas nors sutrukdo.
- Kada pilnai atsiskleis jūsų jėgos agregato galimybės?
- Tai labai sunkus klausimas, kadangi per kiekvienas lenktynes mes stengsimės padaryti viską, kas mums priklauso ar net daugiau, tačiau nenaudojant sąlyginių balų. Kadangi mums teks progresuoti ieškant optimaliausių nustatymų, o jie skirtinguose etapuose bus kitokie. Mes visada stengsimės pasiekti maksimumą, bet komandos užduotys skirtinguose etapuose bus kitokios.
- Ar šiemet „Honda“ gali laimėti bent vieną etapą?
- Aš tuo tikrai tikiu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983