2008 metų „Formulės-1“ sportinis reglamentas

2008 metų „Formulės-1“ sportinis reglamentas
logo 2006 Kovo 22 d. 19:14, Ferrari
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) šiandien paskelbė Pasaulio autosporto tarybos (WMSC) patvirtintą 2008 metų „Formulės-1“ sportinį reglamentą. Juo trims metams bus sustabdytas variklių tobulinimas, apriboti bandymai, uždraustas atsarginių bolidų naudojimas ir įvesta daug kitų naujovių.
Varikliai
Visi varikliai, kurie bus naudojami 2008–2010 metais, prieš tai turės būti homologuoti FIA. Varikliai homologavimui turės būti pristatyti iki šių metų liepos 1 dienos. Vėliau varikliai homologavimui galės būti pateikiami tik esant FIA ir visų „Formulės-1“ komandų sutikimui.
Vienas lenktynininkas ir toliau turės naudoti vieną variklį dviejų iš eilės lenktynių savaitgalių metu. Tačiau nuo 2008 metų už priešlaikinį variklio keitimą sportininkas bus baudžiamas ne, kaip dabar, starto 10-ia pozicijų žemiau iškovotos kvalifikacijoje bauda, o turės važiuoti turėdamas papildomus 15 kilogramų balasto. Bauda ir toliau nebus taikoma lenktynininkams, keičiantiems variklį po lenktynių, kuriose jie nepasiekė finišo.
Pavarų dėžės
Vienas lenktynininkas vieną pavarų dėžę nuo 2008 metų privalės naudoti net keturis lenktynių savaitgalius iš eilės. Už kiekvieną priešlaikinį pavarų dėžės keitimą sportininko bolidui bus pridedami 15 kilogramų balasto. Bauda nebus taikoma lenktynininkams, keičiantiems pavarų dėžę po lenktynių, kuriose jie nepasiekė finišo.
Padangos
FIA paskelbs konkursą, kurį laimėjęs padangų gamintojas užsitikrins išskirtinę teisę tiekti padangas „Formulės-1“ komandoms 2008–2010 metais. Kiekvienoms lenktynėms gamintojas turės pateikti 2 tipų sausam orui skirtas padangas, 1 tipo lietui skirtas padangas ir 1 tipo stipriam lietui skirtas padangas.
Sportiniame reglamente nebeliko straipsnių, reglamentuojančių padangų griovelius, iš ko galima spręsti, jog nuo 2008 metų „Formulė-1“ grįš prie padangų be protektoriaus („slick“ tipo) naudojimo. Be to, panašu, kad bus uždrausti ir visų rūšių padangų šildymo priemonės.
Atsarginiai bolidai
„Formulės-1“ komandoms nuo 2008 metų lenktynių savaitgalį bus galima turėti tik du bolidus, taip uždraudžiant atsarginių bolidų naudojimą.
Bandymai
Nuo 2008 metų viena „Formulės-1“ komanda negalės bandymuose nuvažiuoti daugiau nei 30 000 kilometrų per vienerius kalendorinius metus. Palyginimui, 2005 metais daugiausiai bandymų atlikusi „Ferrari“ komanda nuvažiavo 74 375 kilometrus.
Šiuo metu pačios ekipos tarpusavyje yra susitarusios riboti bandymus iki 36 dienų sezono metu arba 72 dienų, jei visi bandymai atliekami šalyje, kurioje yra įsikūrusi komanda.
Saugos automobilio fazė
Į trasą lenktynių teisėjams išleidus saugos automobilį, lenktynininkams bus draudžiama važiuoti į techninio aptarnavimo zoną. Pažeidusiems šį draudimą bus skiriama 10 sekundžių sustojimo boksuose bauda.
Visą 2008 metų „Formulės-1“ čempionato sportinio reglamento tekstą galite rasti paspaudę čia (PDF formato byla).


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983