„Formulės-1“ užkulisiuose aktyviai yra svarstomas būsimas jėgos agregatų formatas, kurį pasaulio čempionato organizatoriai gali įvesti nuo 2021 metų, po to reglamentas jiems neturėtų keistis mažiausiai penkerius metus.
Iki gegužės 31 dienos gamintojai galėjo teikti savo pasiūlymus. Šis laikas jau pasibaigė, todėl dabar būsimos jėgainės turi jau kur kas konkretesnius bruožus.
Visi jėgos agregatų gamintojai laikosi nuomonės, kad būsimojo vidaus degimo variklio architektūra turi pasilikti tokia, kokia ir buvo – V6 1,6 litro darbo tūrio su turboįpūtimu. Tačiau vietoje vienos didelės turbinos siūloma montuoti dvi mažesnes, kurios leistų jėgainei pasiekti 1000 AG.
Kai dėl rekuperacijos sistemos, tai čia svarstymai dar nesibaigė. Beveik visi gamintojai sutaria dėl to, kad MGU-H sistemos reikėtų atsisakyti – tai pati sudėtingiausia ir brangiausia dabartinio jėgos agregato detalė, daug kuo atsakinga už tai, kad jėgainės tapo kur kas tylesnės. Kartu MGU-K (faktiškai buvusią KERS) planuojama padaryti kur kas galingesne, kad sistema efektyviai padėtų lenkimams.
Kaip tai padaryti – kol kas klausimas. „Mercedes“ siūlo ant priekinės ašies montuoti antrąją KERS, tačiau tai padidintų bolido svorį, o gamintojai ir lenktynių organizatoriai nori jį sumažinti. Dabar „Formulės-1“ mašinos sveria 728 kg – daugiau nei bet kada anksčiau.
Dar viena nesutarimų sritis – jėgainių reglamento laisvė. „Red Bull“ pasisako už tai, kad būtų standartizuotos KERS, baterijos ir turbinos. Už tai komandą kritikuoja dėl to, kad ji bando įvesti vieningą motorą. „Red Bull“ patarėjas Helmutas Marko su tuo nesutinka: „Žmonės mus neteisingai suprato, - pareiškė jis. – Mes norime, kad „Formulės-1“ motorai būtų prieinami ir nepriklausomiems gamintojams bei kainuotų ne daugiau kaip 25 mln. eurų“.
Šiuo klausimu „Formulė-1“ kol kas stovi kryžkelėje. Kitas FIA, lenktynių organizatorių bei jėgainių gamintojų susitikimas yra numatytas liepą kur bus svarstomi visi pateikti pasiūlymai. Galutinį sprendimą planuojama priimti iki šių metų pabaigos.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1174 |
2. | Tadux15 | 1155 |
3. | Giriby | 1151 |
4. | mantioras | 1151 |
5. | Modetas99 | 1140 |