2023 metų „Formulės-1“ sezonas: reglamento pakeitimai

2023 metų „Formulės-1“ sezonas: reglamento pakeitimai
logo 2023 Vasario 24 d. 08:03, FIA

Likus savaitei iki „Formulės-1“ sezono starto FIA puslapyje paskelbtas atnaujintas F-1 Sportinis reglamentas.

Pagrindiniai pakeitimai susiję su tuo, kaip turi būti skaičiuojamas lenktynių laikas, eksperimentinis kvalifikacijos formatas, DRS naudojimas sprintuose, starto pozicijos, privalomi komandų darbuotojų susitikimai su sirgaliais ir potencialūs taisyklių pakeitimai 2024 metais. Be šių pataisų, yra ir nemažai nežymių reglamento punktų pataisymų.

Lenktynių trukmė

Tais atvejais kai pasiektas maksimalus sprinto lenktynių (viena valanda) ir GP lenktynių (dvi valandos) laikas, signalas apie lenktynių pabaigą bus parodytas rato pabaigoje laikui pasibaigus, išskyrus tą atvejį, kai lyderis suspės užbaigti visą lenktynių distanciją.

Naujas peržiūrėto kvalifikacijos formato pavadinimas

Pernai „Formulėje-1“ buvo pritarta panaudoti peržiūrėtą kvalifikacijos formatą dviejuose etapuose 2023 metais. Dabar šis formatas pervadintas į „alternatyvus padangų paskirstymas“. Pats formatas liko nepakeistas: per kvalifikacijas dviejuose pasirinktuose GP etapuose pilotai privalo būtinai panaudoti kietąsias padangas pirmoje sesijoje, vieną komplektą vidutinių antroje sesijoje ir vieną minkštųjų padangų komplektą trečioje kvalifikacijos sesijoje.

Taškų skaičiavimas

Pernai metų lenktynėse Suzukoje, kur sprendėsi pasaulio čempiono vardo likimas, dauguma buvo suklaidinta, kai paaiškėjo, kad nauja mažesnių taškų skaičiavimo taisyklė per sutrumpintas lenktynes parašyta gana neaiškiai. Galiausiai sportininkai gavo pilnus taškus, nors nugalėtojas Maxas Verstappenas nuvažiavo tik 52 proc. suplanuotos distancijos.

Reglamento ginčytins punktas dabar yra perrašytas. Ankstesnėje versijoje buvo sakoma, kad mažesni taškai skaičiuojami, jei „lenktynės yra stabdomos atitinkamai pagal 57 paragrafą ir negali būti atnaujintos“. Naujoje versijoje mažesni taškai bus skaičiuojami su sąlyga, „jei lenktynių distancija nuo starto signalo iki signalo apie sesijos pabaigą yra mažesnė nei suplanuota lenktynių distancija“. Analogiška taisyklė bus taikoma ir sprintuose.

Papildant šį punktą, FIA numate, kad apdovanojimų ceremonija neįvyks, jei nebus priskaityti taškai. Tai atsitiks, jei lyderis nuvažiuos mažiau kaip du ratus, kaip tai buvo per Belgijos GP 2021 metais. Tuo tarpu TV interviu su pirmu trejetuku bus rengiama.

Lenktyninkai daugiau susitiks su sirgaliais

Atnaujintame reglamente numatyta daugiau lenktynininkų privalomų sesijų su žiūrovais. 2023 m. šeši atrinkti pilotai susitiks su žiūrovais ketvirtadienį, dar dešimt – penktadienį ne vėliau kaip pusantros valandos iki pirmos treniruotės. Tuo pačiu metu su sirgaliais susitiks trys komandų vadovai, kuriuos atrinks FIA spaudos delegatas.

Komandos privalės rodyti naujienas

Pernai F-1 atsirado taisyklė, įpareigojanti komandas rodyti savo naujienas spaudai. Tačiau kai kas šią nuostatą bandė apeiti, atveždami naujienas viename egzemplioriuje, Atnaujintame reglamente sakoma, kad jei naujiena ir yra tik viename egzemplioriuje, ją taip pat reikia demonstruoti.

Ypatingos DRS taisyklės sprinte

Per sprinto lenktynes šeštadieniais pilotai DRS aktyvuoti gali ratu anksčiau nei per GP lenktynes sekmadienį. Jei eksperimentas bus pripažintas sėkmingu, tai 2024 m. atnaujinta taisyklė bus naudojama ir pagrindinėse lenktynėse.

Neteisinga starto pozicija

Bus laikoma, kad sportininkas neteisingai užėmė starto poziciją, jei „starto signalo metu jo priekinių padangų kontaktas su danga yra už linijos ribų iš priekio ir iš šonų“.

Startas iš serviso juostos po lenktynių stabdymo

Kai pilotai sugrįžta į serviso zoną sustabdžius lenktynes, lenktynininkas, pažeidęs bolidų išsidėstymo tvarką, po lenktynių atnaujinimo turi sugrįžti į serviso juostą, pervažiuoti per ją ir sugrįžti į sprintą arba lenktynes tik po to, kai paskutinis bolidas pervažiuos išvažiavimo iš serviso zonos vietą po restarto.

Žiemos pertrauka

Papildant privalomų rugpjūčio atostogų nuostatą, kai komandos privalo nutraukti darbus ir uždaryti bazes, įvedamos ir privalomos žiemos atostogos. Jos prasidės gruodžio 24 dieną ir truks devynias kalendorines dienas paeiliui.

Balsavimas dėl padangų šildytuvų uždraudimo

Reglamente yra visa eilė straipsnių, kuriuose aprašomas padangų šildytuvų uždraudimas 2024 metais. Tais atvejais, kai FIA ir padangų tiekėjas nuspręs, kad atsisakius naudoti šildytuvus, padangos atitiks saugumo reikalavimus, ne vėliau kaip 2023 m. liepos 31 d., bus surengtas balsavimas dėl šildytuvų draudimo.

Norint, kad draudimas įsigaliotų 2024 metais, pakanka, kad penkios iš dešimties komandų balsuotų už reglamento pakeitimus.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983