2026 m. vizija: daugiau dėmesio hibridinei daliai

2026 m. vizija: daugiau dėmesio hibridinei daliai
logo 2021 Lapkričio 03 d. 10:26, F-1

2022 metais įsigalioja naujas „Formulės-1“ techninis reglamentas. Publika kol kas nėra mačiusi „gyvų“ naujųjų automobilių, o štai pasaulio čempionato vadovybė ir FIA jau galvoja apie 2026 m. reglamentą.

Ko kas žinoma tiek, kad tuomet „Formulėje-1“ turėtų atsirasti naujos jėgainės, iš kurių bus pašalintas MGU-H blokas, o hibridinės dalies galingumas išaugs dvigubai.

Tačiau FIA technikos direktorius Patas Symondsas mano, kad to neužteks.

„Kur kas ekologiškesni turi tapti ne tik varikliai, bet ir patys F-1 bolidai. Vienintelis būdas to pasiekti – padaryti juos mažesniais, lengvesniais ir kur kas efektyvesniais, - interviu „Auto Motor und Sport“ sakė P. Symondsas. - Planuojama, kad bendras jėgos agregato galingumas turėtų siekti apie 950 AG“.

Turint galvoje tai, kad hibridinė jėgainės dalis taps sunkesnė, taupyti teks ties kitomis mašinos dalimis. Symondsas siūlė sumažinti vidaus degimo variklį iki „V“ formos 4 cilindrų, tačiau šios minties nepalaikė komandos. Šią technologiją palaikė netinkama serijinių automobilių gamybai. Be to, tai duotų pranašumą būsimiems F-1 naujokams iš „Porsche“, kurie V4 variklius naudoja Le Mano lenktynėse.

Todėl taupyti svorį teks perdirbant važiuoklę. Laukiama, kad 2026 metais bolidai turės kur kas trumpesnę ratų bazę nei dabartinės mašinos. Taip pat būtų galima sutaupyti mažinant degalų baką. Tai leistų padidinti elektros energijos svarbą būsimuose automobiliuose.

Dabar degalų bake turi sutilpti mažiausiai 110 kg benzino. Symondsas norėjo degalų baką sumažinti iki 65 kg, bet pasirodo, kad tai padaryti neįmanoma. Jei pilotas turėtų tik tokį degalų kiekį ir jo jam užtektų iki finišo, energijos rekuperacija turėtų vykti ne tik nuo galinės ašies, bet ir nuo priekinės. Tačiau diegti 4x4 sistemą komandos atsisakė, kadangi tai prieštarautų F-1 esmei ir didintų mašinos svorį. Vadinasi, elektros energijai gauti vis tiek reikės deginti benziną, o tai neleis bako sumažinti taip drastiškai.

Taip pat svorį ir bolido išmatavimus bus galima sumažinti dėl naujos pavarų dėžės. Vietoje dabar naudojamų 8 laipsnių pavarų dėžės bus siūloma naudoti transmisiją su 5 pavaromis. Taip pat sumažinti galėtų būti ir stabdžiai, kurių funkcijas iš dalies galėtų perimti motoras ir aktyvi aerodinamika.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794