5 didžiausios Lietuvos viltys 2024 metų Dakare (3)

5 didžiausios Lietuvos viltys 2024 metų Dakare
logo Sausio 04 d. 16:45, A.S.O./J.Delfosse/DPPI

Lietuvos sportininkų demonstruojamas lygis sunkiausiame pasaulio ralyje Dakare per pastaruosius 5 metus taip stipriai išaugo, kad šiuo metu turime ne vieną sportininką pretenduojantį į pergalę bei ne vieną konkuruojanti su ryškiausiomis pasaulio autosporto žvaigždėmis. 

Sausio 5 dieną Saudo Arabijoje startuoja 46-asis Dakaro ralis. Ta proga F-1.lt puslapis pristato penkias didžiausias Lietuvos viltis nutrūktgalviškame keturiolikos dienų greičio bei dykumos maratone.

Rokas Baciuška

Rokas Baciuška yra žmogus, kuris praeitame Dakare buvo per plauką nuo pergalės bendroje motobagių įskaitoje. Jis būtų pirmas toks lietuvis, tačiau nulūžęs kardanas pakišo koją. Dėl tos nesėkmės nusiminti per daug nereikėtų, kadangi tauragiškio vis dar laukia labai šviesi ateitis, o progresas bet kuriuo atveju buvo padarytas (2022 m. – trečia vieta, 2023 m. – antra vieta). Šiais metais Rokas kol kas dar važiuos toje pačioje klasėje su tuo pačiu šturmanu, tad belieka tikėtis, kad pozicijų progresas išliks toliau toks pats. Tiesa, konkurencija motobagių klasėje vis didėja. Goczalu šeimyna (Erykas, Marekas bei Michalas), Mitchellas Guthrie, Austinas Jonesas, Ignacio Casale, Francisco Lopezas Contardo bei Davidas Zille – visi labai rimti konkurentai. Įdomu kaip seksis ir Cristinai Gutierrez, kuri 2025 metais savo jėgas prie „Dacia“ automobilio vairo suvienys su legendiniu Sebastianu Loebu, o kol kas ji varžysis motobagių klasėje.

Vaidotas Žala

Dar vienas Dakaras, kai Vaidotas Žala bandys prasibrauti į pirmąjį dešimtuką. Tikslas yra aiškus, tačiau pats kelias iki šio ralio nebuvo rožėmis klotas. Lietuvis praktiškai tik paskutinę sekundę susirado naują generalinį rėmėją po skyrybų su kitu. Už tai reikia dėkoti įmonei „Arijus“. Radęs naujus partnerius Žala grįžo prie „Mini“ technikos. Verta paminėti, kad „Mini“ pastaruoju metu neišgyvena savo geriausių laikų. Nuo „X-Raid“ didžiosios Dakaro žvaigždės yra kiek nusisukusios, o šiame ralyje automobiliai yra trys, kur kone didžiausia žvaigždė bei didžiausia šios gamyklos viltis bus Vaidotas Žala. Tokie faktai jokiais būdais nereiškia, kad technika bus nepatikima. Po pirmųjų testų Vaidotas buvo itin patenkintas, tačiau konkurencija šiais metais bus nežmoniška. Kaip sakė Benediktas Vanagas, į pirmąjį dešimtuką gali pretenduoti apie 30 automobilių.

Laisvydas Kancius

Mirštančioje keturračių klasėje Laisvydas Kancius turi tik vieną tikslą – laimėti. Jokia kita vieta, nei pirma, klaipėdiečio turėtų netenkinti. Nors pastarieji Dakarai sėkmingai ir nesusiklostė, Laisvydas savo pajėgumą žino, jo keturratis yra greitas, o jis pats taip pat viską gali. Tai sėkmingai parodė ir „Rally-Raid“ pasaulio čempionatas, kuriame Kancius triumfavo. Jurajus Varga, Alexanderis Giroud, Francisco Moreno Floresas, Manuelis Andujaras bei Toni Vingutas bus rimčiausi lietuvio konkurentai šiame Dakare. Toks veteranų sąrašas parodo ir tai, kad keturračių klasėje per daug niekas nesikeičia, todėl ir yra gandų, kad ralio organizatoriai, su Davide Casterra priešakyje, gali neužilgo nužudyti šią klasę. Ar ji bus prijungta prie motociklų, ar dar bus kitų variantų – sužinosime ateityje.

Vaidotas Paškevičius

Į trečiąjį savo Dakarą Vaidotas Paškevičius žengia su nauja komanda – Albertu Veliamovič ir Gyčiu Gaspariūnu. Nauja komanda nebūtinai reiškia nauja technika, kadangi Vaidotas į Saudo Arabiją grįžtai su laiko patikrintu „Tatra“ sunkvežimiu. Jis yra šiek tiek atnaujintas, tad viltys yra gyvos. O kaip pats lietuvis negarsiai svajoja, tikslas turėtų būti vieta penketuke po finišo paskutiniajame 2024 m. Dakaro greičio ruože. Kuomet iš Dakaro buvo pašalinti rusijos ir Baltarusijos sportininkai, konkurencija sumažėjo, tad vieta penketuke yra realus tikslas. Nepaisant nesėkmių, Vaidotas Paškevičius per pastaruosius du Dakaro ralius, kad greičio turi į valias. Šioje situacijoje belieka palinkėti, jog kopų ir akmenų išbandymus atlaikytų technika ir sėkmės pagaliau netrūktų.

Benediktas Vanagas

Prieš šį Dakarą jau ne vienas žmogus drąsiai kalba, kad Benedikto Vanago dėka Dakaras Lietuvoje yra toks populiarus. Savo marketingo mašiną užkūręs dalyvaus 12-ajame savo ralyje ir šiuo metu jau galima teigti, kad jis turi beveik viską, apie ką anksčiau svajodavo. Šturmanas Kuldaras Sikkas yra labai patyręs klasikiniame ralyje, o pastaruoju metu savo žinių bagažą papildė ir „Rally Raid“ raliais. Vanago marketingo komanda taip pat dirba nepriekaištingai, o galiausiai – technika. Su „Toyota Gazoo Baltics“ artimai pradėjęs dirbti Benediktas gavo naujutėlaitį T1+ automobilį, su kuriuo, kaip ir Vaidotas Žala, bandys pralaužti pirmojo dešimtuko ledus. Benediktui ralio eigoje gali padėti ir trasoje klajojantis „Toyota“ sunkvežimis – prabanga, kurią tarp lietuvių turi tik jis bei Vaidotas Žala (su „Mini“). Visas pagrindas yra, belieka pasiekti rezultatą. Šioje situacijoje norėtųsi palinkėti bent pirmojo 15-uko ir finišo. Paskutiniai du Dakarai pasibaigė nesėkmingai, tad to apčiuopiamo rezultato vis tik norisi, manau, tiek pačiam sportininkui, tiek jo sirgaliams. Pagrindinis tikslas yra dešimtukas, bet, kaip visada, Vanagas atsargos taip pat turėtų nestokoti. 


2024 m. Dakare bus labai intriguojantis ir Vlado Jurkevičiaus debiutas. Savo sugebėjimus klasikiniame ralyje įrodęs lietuvis imasi naujo iššūkio. Prie Benedikto Vanago komandos prisijungęs Vladas šalia savęs turi šturmaną Aisvydą Paliukėną, kuris jau turi Dakaro patirties, padėdamas Edvinui Juškauskui. Technika, be to, jų irgi gera (praeitų metų Vanago automobilis), tad į juos būtinai reikės atkreipti dėmesį. Šiuo metu didžiausias klausimas yra tikrai ne dėl greičio, o dėl patirties stokos, ypatingai kalbant apie Vladą Jurkevičių. „AG Dakar School“ „kūdikiai“ Modestas Siliūnas (motociklas) bei Emilija Gelažninkienė (motobagis) taip pat sieks ne vieną skeptiką nustebinti. Modesto patirtis jau yra nebloga, su įvairiausiais incidentais, tačiau jam, kaip ir Emilijai, tai bus debiutas, tad nieko keisto, kad pagrindinis tikslas turėtų būti finišas. Emilijos šturmanu bus jos vyras Arūnas Gelažnininkas, kuriam tai yra sugrįžimas į Dakarą po triumfo „Original by Motul“ klasėje. Įdomu bus sekti ir Antano Kanopkino rezultatus keturračių klasėje. Su kiniška technika važiuojantis lietuvis yra tikrai ambicingas, bent jau žvelgiant į tolimesnę ateitį. Keturračių klasėje liko vos 10 lenktynininkų, todėl apčiuopiamą rezultatą įmanoma pasiekti, jeigu tik technika išlaikys Saudo Arabijos bekelės sąlygas. Gintas Petrus (automobilis) žengia į dar vieną nuotykį, ieškodamas dar vieno finišo ir gerai praleisto laiko, nieko daugiau čia nepridursi. 

Sausio 5 dieną – prologas, po kurio paaiškės starto tvarka sausio 6 dieną. 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Zedakas
IP: 6485090 | 01/04 22:03 Atsakyti
kaip sakot Kancius gali imt titula toj mirstancioi kategorijoj? 34 kofas neblogas
Jo
IP: 340b0dd | 01/05 05:56 Atsakyti
Tik ne nevykėlių nevykėlis, o dar ir savų blokuotojas, budėtojas su ginklu prie savivaldybės ribos.
#YZF
IP: 20135ae | 01/06 10:18 Atsakyti
O kas Ginto Petraus sturmanas? Gal ministre?
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983