A. Prostas: jei kas nors kopijuoja visą mašiną, tai to jau per daug

A. Prostas: jei kas nors kopijuoja visą mašiną, tai to jau per daug
logo 2020 Rugpjūčio 05 d. 09:47, Renault Sport

Šiandien FIA techniniai ekspertai nagrinės trijų „Renault“ ekipos protestų dėl „Racing Point“ bolidų atitikimo reglamentui klausimą.

Keturiskart „Formulės-1“ pasaulio čempionas, o dabar - „Renault Sport Racing“ direktorius Alainas Prosta jaudinasi dėl F-1 pasaulio čempionato ateities, o ypač jį jaudina tendencija, nukeipta į svetimų bolidų kopijavimą, kadangi tai leidžia abejoti tokia sąvoka kaip „konstruktorius“.

Klausimas, į kurį kol kas nėra atsakymo: kokiu lygiu svetimų konstrukcijų kopijavimu bus leidžiama ateityje? Ir kiek griežtai bus kontroliuojamos Techninio reglamento nuostatos, reikalaujančios, kad tam tikras bolido dalis komandos privalo sukurti pačios?

Alaino Prosto žodžiais, „Renault“ komanda pateikė tris protestus prieš „Racing Point“ ne dėl to, kad konkurentų komanda turi labai daug taškų, uždirbtų per pirmuosius šio sezono etapus.

„Kokią mes norime matyti „Formulę-1“ ateityje? Jei galima leisti tai, ką dabar daro „Racing Point“, tai mes visi privalome užduoti patys sau klausimą: gerai tai mūsų sportui ar ne? Aš manau, kad blogai, - pareiškė A. Prostas. - Asmeniškai aš neturiu nieko prieš „Racing Point“. Atvirkščiai, aš gerbiu šią komandą dar nuo tų laikų, kai ji vadinosi „Force India“. Tie žmonės visada mokėjo dirbti labai efektyviai.

Nė vienai komandai nepavyko pasiekti tokių gerų rezultatų prie tokių kuklių biudžetų. Tai tikri Britanijos lenktynininkai. Prieš „Mercedes“ aš irgi neturiu nieko prieš. Per pastaruosius dešimt metų jie atliko neįtikėtiną darbą ir geriausiai iš visų susitvarkė perėjus prie hibridinių technologijų.

Tačiau yra naivu tvirtinti, kad galima nukopijuoti kokią nors detalę ar visą mašiną vien pagal nuotraukas. Mes visi suprantame, jog tai yra nerealu. Taip nebūna“.

„Renault“ neatsitiktinai atkreipė dėmesį būtent į stabdžių ortakius, kai teikė FIA protestus. Tai nedideli, bet gana sudėtingi ir labai svarbūs bolido elementai. Jei anksčiau jie atlikdavo tik stabdžių aušinimo funkciją, tai dabar jie įtakoja ir oro srauto formavimo krytis, kurios eina nuo mašinos priekinės dalies į galinį sparną. Be to, ortakiai dar taip pat naudojami padangų temperatūros kontrolei. Beje, iki šių metų pradžios juos buvo galima nusipirkti iš kitų gamintojų, bet dabar jie yra įtraukti į sąrašą komponentų, kuriuos komandos privalo konstruoti pačios.

„Jei jūs taip tiksliai kopijuojate „Mercedes“ bolidą, jums reikia pagalbos iš šalies, - tęsė A. Prostas. - Jūs negalite paprasčiausiai pakeisti vienos koncepcijos į kitą. Anksčiau „Racing Point“ turėdavo mašiną su aukštu „reiku“ (t.y. galinė bolido dalis būdavo pakelta aukščiau nei priekinė, o „reikas“ - bolido korpuso išilginio pokrypio kampas trasos atžvilgiu), o dabar jų mašinos galinė dalis tapo ryškiai  žemesnė, kaip ir pas „Mercedes“.

Tas pats yra ir su aerodinamika. Jūs negalite nukrypti net keliais milimetrais viename taške, o dar trimis - kitame, kad sudarytumėt įspūdį, jog bolidą konstravote savarankiškai. Aerodinamika yra sudėtingiausia sritis, kur neleidžiamos net menkiausios klaidos, kadangi čia visi komponentai yra susiję vienas su kitu. Esu įsitikinęs, kad be pagalbos iš šalies neįmanoma atgaminti svetimo bolido. Šiuo atveju net techninių brėžinių neužteks, nes reikia suprasti, kaip visa tai veikia, o tam yra būtinas apsikeitimas visa informacija.

Ir FIA turi nuspręsti: kopijavimas su svetima pagalba - ar tai legalu? Jei tai bus leidžiama, galima sulaukti itin rimtų pasekmių. Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ dominuoja trys komandos: „Mercedes“, „Red Bull“ bei „Ferrari“, kurios turi labai didelius biudžetus ir kokybiškesnę infrastruktūrą dėl investicijų, padarytų ankstesniais metais.

Jei leisime tokį bendradarbiavimą tarp „Mercedes“ ir „Racing Point“ bei tarp „Red Bull“ ir „AlphaTauri“, tai kažkokiu momentu „Williams“ taip pat panorės tokio pat bendradarbiavimo modelio su „Mercedes“, o „Haas“ ir „Alfa Romeo“ - su „Ferrari“. Tada beliks tik vienas savarankiškas konstruktorius - „Renault“. Mes negalime sekti šiuo modeliu, net jei ir norėtumėm. Norint nukopijuoti „Mercedes“ mašiną, mums reikėtų jų variklio ir transmisijos. „Renault“ tai yra neįmanoma.

Be to, tokios komandos-satelitės gali orientuotis į kur kas kuklesnius biudžetus, o tai užtikrina jiems papildomą pranašumą, ypač kai bus įvesti biudžetų ribojimai, nes dėl kopijavimo jie galės taupyti pinigus, kuriuos galės investuoti į kitas sritis.

Mes neieškome pateisinimų mūsų rezultatams. Mes iš tiesų atsiliekame, mums nepavyksta laiku realizuoti mūsų ambicingos programos ir „Renault“ bolidas turi būti kur kas greitesnis. Kartu mes išleidžiame daugiau kaip 100 mln. eurų jėgainės konstravimui, pas mus dirba 1200 žmonių. Todėl mūsų komanda - tikras konstruktorius, mes viską darome patys.

Jei ateityje „Renault“ nusileis ne tik „Mercedes“ bei „Red Bull“, bet ir jų satelitams, mes gausime kur kas mažiau prizinių išmokų, tuo tarpu kai mūsų išlaidos yra kur kas didesnės. Tai nesąžininga. Tokiu atveju FIA turi tikslai apibrėžti, kas yra „konstruktorius“ ir kas „komanda-klientas“ ir skirstant prizinius pinigus jie neturi gauti tiek, kiek konstruktoriai.

Jaučiu baimę, kad „top“ komandos kontroliuos absoliučiai viską, o jų satelitai darys tai, ką pasakys „vyresnysis brolis“. Bet tai bus jau ne „Formulė-1“.

Dabar būtina nedelsiant apsvarstyti esamą situaciją. Jei jūs kopijuojate svetimas detales - jokių problemų. Tokia praktika egzistavo visada. Bet jei kas nors nukopijuoja visą bolidą, tai to jau per daug. Tai turėtų būti uždrausta... FIA turi atsakyti, ar tai yra leistina“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433