A1 GP: Sepange vėl laimėjo Prancūzija

A1 GP: Sepange vėl laimėjo Prancūzija
logo 2005 Lapkričio 21 d. 18:40, Sutton Images
Įspūdingiausiame etape „A1 GP“ istorijoje Sepango trasoje Malaizijoje pergales abejose lenktynėse šventė Prancūzijos komanda. Tačiau didžiausias įspūdį darė tai, kaip tos pergalės buvo pasiektos.
„Pole“ poziciją pirmosioms lenktynėms per lietų iškovojo Šveicarijos lenktynininkas Neelas Jani. Jis savo poziciją tvirtai laikė beveik iki lenktynių pabaigos. Antras startavęs prancūzas Alexas Prematas kiek persistengė ir antrajame posūkyje prarado savo poziciją Didžiosios Britanijos pilotui Robbie Kerrui. Ketvirtame rate tarp šių pilotų užvirė tikra kova. A.Prematas aplenkė R.Kerrą pirmame posūkyje, tačiau britas atkovojo savo poziciją antrajame. Po neilgos tiesiosios, staigiame posūkyje į dešinę bolidai netgi susilietė ir galų gale po kovos trukusios beveik visą ratą britas padarė klaidą ir Prancūzijos lenktynininkas atgavo antrąją vietą bei galimybę vytis pirmaujantį šveicarą Neelą Jani.
Lenktynių kulminacija pasiekė paskutinįjį ratą. Šveicaro bolidas labai prastai sukibo su trasa priešpaskutiniame posūkyje, taigi prancūzas galėjo įlysti į vakuuminį maišą, susidariusį iškart už jo varžovo bolido ilgos tiesiosios metu. Tuo pasinaudojęs A.Prematas užbaigė šias lenktynes pačiu įspūdingiausiu stiliumi, koks tik begalėjo būti: jis paskutiniame posūkyje aplenkė šveicarą išorine trajektorija ir laimėjo sprinto lenktynes.
Pagyrimo vertas buvo Indijos lenktynininkas Armaanas Ebrahimas, kuriam tėra tik 16 metų, bet nepaisant šio patirties trūkumo dėl savo jauno amžiaus, jis trasoje laikėsi nė kiek ne prasčiau nei šalia jo važiavęs, daug labiau patyręs amerikietis Bryanas Herta. Indas finišavo vienuoliktas.
Pirmosios lenktynės Malaizijoje parodė, kad pagaliau „A1 GP“ pradėjo pasižymėti ne vien avarijomis, bet ir įspūdingomis kovomis bei pagirtinais vairavimo pavyzdžiais. Tiesa pagrindiniame važiavime, netrūko ir to, ir to.
Starto metu iš vietos nepajudėjo dviejų stiprių komandų bolidai. Brazilas Nelsonas Piquet ir olandas Josas Verstappenas privalėjo startuoti padedami trasos darbuotojų ir vytis pabėgusius savo varžovus.
Antro rato pradžioje efektingą avariją patyrė kinas Tengyi Jiangas. Jo ir Portugalijos lenktynininko Alvaro Parente ratai susilietė, kinas pakilo į orą apsivertė kelis kartus, nusileido ant žemės ir papildomai dar kartą apsivertė, tik sėkmės dėka nusileisdamas ant ratų ir nesukeldamas sau dar didesnio pavojaus.
Pirmose lenktynėse brandų važiavimą demonstravęs indas Armaanas Ebrahimas, antrosiose pasirodė kaip visiškas naujokas ir tiesiog įvažiavo į niekuo dėto pakistaniečio bolido galą ketvirtame posūkyje. Taip baigėsi dviejų ne tik lenktynėse konkuruojančių šalių kova.
Po šių incidentų lenktynių įdomumas dar tik įsibėgėjo. Didžiausias galvos skausmas komandoms ir bene didžiausias „A1 GP“ trūkumas vėl pasireiškė gadindamas lenktynes jų dalyviams: vos prasidėjus privalomiems sustojimams boksuose, mechanikai niekaip negalėjo uždėti galinių ratų. Reiškinį galima palyginti su „Formule-1“, kur mechanikai neretai turi problemų su kuro užpildymo įranga. Tuo tarpu šiame čempionate ratų prisukimo įrengimas pagamintas toli gražu ne pagal visos likusios technikos keliamus standartus.
Taigi, prancūzą besiviję šveicaras ir britas nuo šio trūkumo nukentėjo labiausiai. Robbie Kerro sustojimas pasikeisti ratų truko daugiau nei dvigubai ilgiau, nei prancūzo, nes mechanikai dėl gendančio įrengimo, ilgą laiką niekaip negalėjo užmontuoti galinio rato. Po šios negandos Robbie ištiko ir kita nelaimė – jau antrą kartą šiame sezone sugedo brito bolidas ir jis turėjo sustoti pakelėje, nebaigdamas daug žadančių lenktynių. Tuo tarpu Šveicarijos pilotas Neelas Jani tęsė kovą ir itin įspūdingai išorine trajektorije paskutiniame posūkyje aplenkė italą Enrico Tocaccelo. Už jų važiavęs kanadietis Seanas McIntoshas visa tai pamatė ir nusprendė pakartoti. Pastarojo lenkimas ne tik kad nepavyko, bet išvažiavus į tiesiąją Seanas sugebėjo nusilaužti savo sparną į italo bolidą, susisprogdinti priekinę padangą ir tiesiog taip ir užbaigti savo pasirodymą Malaizijoje.
Kovoms trasoje gerokai įsisiūbavus, Sepange susirinkę žiūrovai tapo gražiausios kovos neilgoje „A1 GP“ istorijoje liudininkais. Brazilas Nelsonas Piquet, po nesėkmingo starto, pasivijęs visus į priekį nuskubėjusius pilotus, itin susidomėjo Australijos piloto Willo Davidsono užimama 10-ąja vieta. Tame pačiame paskutiniame Sepango posūkyje brazilas kiek optimistiškai bandė lenkti W.Davidsoną, išslydo iš trasos lenktynių trajektorijos ir atrodė, kad tuo viskas ir pasibaigs, bet neįsivaizduojamai keistu būdu grįžo ir netgi sugebėjo iš posūkio išvažiuoti prieš savo varžovą! Australas nepasidavė, lenkė N.Piquet pirmame posūkyje vidumi, taip likdamas antrojo posūkio išorėje ir vos kelias sekundes pasidžiaugęs atgauta vieta ją vėl prarado kelyje į trumpą tiesiąją. N.Piquet iš to džiaugsmo bene paprasčiausioje Sepango trasos dalyje padarė klaidą ir dviem ratais užvažiavo ant žolės, taip ketvirtajame posūkyje vėl suteikdamas šansą W.Davidsonui atgauti savo prarastą vietą, ką australas ir padarė. Ir jau atrodant, kad ši įspūdinga kova turėtų pasiekti savo atomazgą būtent ten, nes po ketvirtojo posūkio Sepange seka du itin greiti vingiai į kairę ir į dešinę, kur rodos aplenkti šiuolaikiniuose lenktyniniuose automobiliuose praktiškai neįmanoma, Nelsonas Piquet sugebėjo tai padaryti, važiuodamas išorine trajektorija!
Ši kova, be jokios abejonės turėjo apraminti daugelį skeptikų, teigiančių, kad „A1 GP“ lenktyniauja per žemo lygio pilotai, kurie nesugeba parodyti įspūdingesnio reginio, nei jų sukeliamos avarijos.
Lyg nebūtų gana viso to, kas jau buvo įvyke, likus trims ratams trasoje dar pradėjo lyti. To nesitikėjęs vokietis Timo Scheideris išslydo keturioliktame posūkyje ir buvo priverstas užleisti savo užimamą 7-ąją vietą žymiam amerikiečiui Bryanui Hertai. Libano pilotas taip pat apsisuko trasoje, pagautas netikėto lietaus ir šis chaosas sukėlė nerimą tarp lyderių, kurie pradėjo ruošti lietingam orui skirtas padangas. Lijo tik vienoje trasos dalyje, taigi stoti keisti padangų likus vos trims ratams, nebuvo itin protingas sprendimas. Nepaisant to, neturinti ką prarasti Olandija nusprendė surizikuoti, bet iš to gavosi tik dar didesnė nesėkmė. Sutrikę mechanikai lietui skirtas padangas uždėjo tik J.Verstappeno bolido gale. Supratę, kad padarė labai neteisingą dalyką, greit jas atkeitė į „slick“ tipo padangas, o šio proceso sutrikdytas J.Verstappenas dar ir užgesino variklį, taip visiškai palaidodamas olandų viltis dar dėl kažko pakovoti.
Pačioje lenktynių pabaigoje vietinis herojus Alexas Yoongas aplenkė Naujosios Zelandijos atstova Mattą Halliday‘ų ir Sepango tribūnose plėvėsuojant Malaizijos vėliavoms, lenktynes baigė penktas.
Sprinto lenktynių rezultatai:
1. Prancūzija (Alexas Prematas) – 29:21.541.
2. Šveicarija (Neelas Jani) – atsiliko 1.231.
3. Didžioji Britanija (Robbie Kerras) – 5.065.
4. Brazilija (Nelsonas Piquet) – 6.793.
5. Olandija (Josas Verstappenas) – 7.973.
6. Naujoji Zelandija (Mattas Halliday‘us) – 13.162.
7. Airija (Ralphas Firmanas) – 13.882.
8. Malaizija (Alexas Yoongas) – 15.782.
9. Portugalija (Alvaro Parente) – 20.391.
10. JAV (Bryanas Herta) – 20.845.
Pagrindinių lenktynių rezultatai:
1. Prancūzija (Alexas Prematas) – 1h 00:06.495.
2. Šveicarija (Neelas Jani) – atsiliko 4.556.
3. Čekija (Tomas Enge) – 15.689.
4. Italija (Enrico Tocaccelo) – 23.738.
5. Malaizija (Alexas Yoongas) – 31.641.
6. Naujoji Zelandija (Mattas Halliday‘us) – 32.697.
7. JAV (Bryanas Herta) – 33.337.
8. Vokietija (Timo Scheideris) – 35.381.
9. Airija (Ralphas Firmanas) – 35.745.
10. Brazilija (Nelsonas Piquet) – 39.388.
„A1 GP“ čempionato rikiuotė po lenktynių Malaizijoje (5 iš 12):
1. Prancūzija – 92.
2. Šveicarija – 65.
3. Brazilija – 60.
4. Naujoji Zelandija – 42.
5. Didžioji Britanija – 38.
6. Malaizija – 32.
7. Olandija – 32.
8. Airija – 29.
9. Portugalija – 29.
10. Australija – 26.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144