„Alpine“ pradėjo vertinamąjį tyrimą, kuriuo siekiama nustatyti, ar vandenilio energija galėtų būti geriausia ilgalaikės „Formulės-1“ ateities kryptis.
FIA neseniai patvirtino naują variklių reglamentą, kuris galios 2026-2030 m. Naujos kartos F-1 varikliai bus turbo hibridiniai, varomi visiškai tvariais degalais. Tačiau toliau netyla diskusijos apie tai, kokie varikliai ir degalai turėtų būti naudojami čempionate tolimesnėje ateityje.
Mažai tikėtina, kad iki 2031 m. elektros varikliai ir baterijos bus pakankamai stiprūs, kad prilygtų dabartiniam F-1 bolidų pajėgumui, todėl čempionatas turės nuspręsti, kokiu keliu reikės judėti toliau.
Vienas iš variantų, kuris, „Alpine“ nuomone, galėtų būti perspektyvus, yra perėjimas prie vandenilio energijos, todėl prancūzų gamintojas pradėjo nagrinėti tokio variklio naudojimo privalumus ir trūkumus.
„Nemanau, kad vien elektra varomi varikliai dabar yra pakankamai galingi. Galbūt taip bus po 15 metų, tačiau nemanau, kad tai įvyks per artimiausius vieną ar du reglamentų pakeitimus“, - kalbėjo „Alpine“ vadovas Laurentas Rossi.
„Štai kodėl mes atliekame tyrimą, nes manau, kad gamintojai, ypač variklių gamintojai, turi pareigą formuoti taisykles ir pateikti sprendimus, susijusius su vandeniliu kaip degalais. Man ir mums tai tarsi geras būdas kelis paukščius nušauti vienu šūviu. Vandenilis tikrai švaresnis. Žinoma, jis nėra visiškai švarus, bet, palyginti su tradiciniais degalais, jis tikrai daug geresnis. Jo yra daug, o organinių ar sintetinių degalų pasiūla ir gamybos sąnaudos gali būti ribotos. Be to, vandenilis išsaugo vieną svarbų dalyką - garsą.“
„Gerai, galbūt po kokių 20 metų žmonės tai pamirš, nes naujoms kartoms tai nerūpės ir jie bus pripratę, kad automobiliai gatvėse važinėja tyliai, tačiau šiuo metu tai yra šou dalis. Negalime pamiršti, kad F-1 yra sportas, t. y. šou. Be abejo, tai yra verslas. Bet tas verslas kuriamas dėl to, kad žmonės jį mėgsta, žiūri ir juo mėgaujasi. Negaliu apie tai negalvoti. Taigi, mes toliau judame pasirinkta kryptimi.“
Komanda: | BWT Alpine F1 Team | 2024 sezono taškai: | 52 |
Variklis: | „Renault“ | Važiuoklė: | A522 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |