Amerikoje įsižiebė diskusija dėl C. Hertos

Amerikoje įsižiebė diskusija dėl C. Hertos
logo 2022 Rugsėjo 17 d. 21:44, Chris Owens / IndyCar

Po naujienos apie tai, kad amerikiečių lenktynininkas Coltonas Herta vis tik negaus FIA superlicencijos nežiūrint į „Red Bull“ norą, kad jis lenktyniautų „Formulėje-1“ 2023 metais, socialiniuose tinkluose įsižiebė aštri diskusija. Dalis amerikiečių visuomenės įsižeidė dėl to, kad jų tautietis negali patekti į F-1, o alyvą į ugnį pylė tiek žurnalistai, tiek ir profesionalūs lenktynininkai.

Vienas iš radijo žurnalistų Dave'as Moody iš „Sirijus XM" savo pretenzijas suformavo konkrečiai: „F-1 daugelį metų leidžia suprasti: jų nedomina lenktynininkai iš JAV, juos domina tik JAV doleriai“.

Į šią repliką sureagavo žinomas lenktynininkas Grahamas Rahalas, važiuojantis „IndyCar“: „Viskas yra būtent taip. F-1 yra elito sportas. Mes jiems nereikalingi. Tai reikia suprasti. Jie nori gauti Amerikos kompanijų pinigus, o visa kita jų nejaudina. Taip visada buvo, taip ir bus toliau.

Coltonas Herta – talentingas sportininkas, gal būt, talentingesnis už kitus. Jis laimėjo nemažai lenktynių, pasiekė labai daug. Kartu „Formulėje-1“ yra visa krūva silpnesnių pilotų, kurių su juo net lyginti negalima“.

Žinoma, tai sukėlė ir Europos žurnalistų reakciją. Pavyzdžiui, gerai žinomas Joe Sawardas parašė ir priminė, kad „Liberty Media“, valdanti „Formulę-1“, yra amerikiečių kompanija. O bendrą nuomonę pareiškė britas Chrisas Medlandas, bendradarbiaujantis su oficialiu pasaulio čempionato tinklapiu ir su amerikiečių leidiniu „Racer“: „Negaliu su tuo sutikti. Daugelis F-1 komandų norėtų pakviesti amerikiečių sportininką ir paimtų Coltoną, bet problema yra su superlicencija.

Kai kurios iš tų komandų teigia, kad jie suinteresuoti bendradarbiauti su tokias pilotais, jei tik atsirastų tokia galimybė, tačiau nenori, kad kurioms nors komandoms būtų daromos išimtys ir pažeidžiamos taisyklės išduodant superlicencijas“.

Prie šios diskusijos prisijungė ir buvęs F-1 pilotas Alexanderis Rossi, 2016 metais perėjęs į „IndyCar“ ir tais pačiais metais laimėjęs „Indy 500“. Tai, ką jis parašė, galima laikyti šios diskusijos apibendrinimu, nors vargu ar tokios kalbos nurims.

„Aš ilgą laiką tylėjau ir pateikiu savo nuomonę, - rašo Alexas. - Mane jau vemti verčia nuo nesibaigiančių kalbų apie balus, reikalingus superlicencijai gauti. Iš pat pradžių ši licencija buvo sugalvota, kad niekas neturėtų galimybės nusipirkti vietą „Formulėje-1“ ir kad pagrindiniu motyvuojančiu faktoriumi būtų sportininko talentas.

Tai puiku. Mes žinome, kad C. Herta yra talentingas lenktynininkas ir sugebėtų važiuoti F-1. Tai taip pat puiku ir jis turi gauti tokį šansą, jei jam jis yra siūlomas. Taškas.

Automobilių lenktynės iki šiol išlieka viena pagrindinių sporto rūšių, bet čia pinigai gali nusverti talentą. Tai nuvilia ir pagrindinė problema yra ta, kad sportinis elementas čia gali būti nustumtas į antrą planą, kadangi dominuoja verslo sumetimai. Todėl reikia sugalvoti būdą, kaip iš komandų atimti teisę kviestis sportininkus vien tik dėl rėmėjų pinigų.

Būtent tai yra sena praktika, kai komandos elgiasi arba iš gobšumo, arba dėl šanso išlikti čempionate. Gaila, kad Coltonas dabar negali priimti sprendimo savarankiškai, net jei jis nori pakeisti kryptį ir atsidurti „Formulėje-1“. Čia esmė yra visai ne baluose ir superlicencijose“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983