AMuS: „Audi“ nupirks „McLaren“, o „Porsche“ taps „Red Bull“ partneriu (37)

AMuS: „Audi“ nupirks „McLaren“, o „Porsche“ taps „Red Bull“ partneriu
logo Lapkričio 09 d. 10:59, Formula-E

Vokietijos „Auto Motor und Sport“ rašo, kad sprendimas apie tai, ar „Audi“ bei „Porsche“ ateis į „Formulę-1“ 2026 metais, bus priimtas gruodžio pirmoje pusėje.

VW Group vadovai palaiko mintį, jog koncernas F-1 turėtų dalyvauti su dviem prekės ženklais - „Audi“ ir „Porsche“, nors jėgos agregatas bus kuriamas vienas, bet jis bus naudojamas dviem pavadinimais, nes taip žadama užsitikrinti dvigubą rinkodarinį efektą. Tokią strategiją VW naudojo ir Le Mano lenktynėse.

Sprendimas turi būti priimtas iki gruodžio 15 d., kai FIA Pasaulinė taryba turėtų priimti naują reglamentą 2026 m. jėgainėms, kuris būtų pataisytas pagal „Audi“ bei „Porsche“ pageidavimus – turbininis V6 variklis be MGU-H ir kur kas galingesnė hibridinė elektros sistema ir ekologiškai saugesnis kuras.

Jėgainės kūrimas „Formulei-1“ - užduotis labai sudėtinga, bet įgyvendinama. Reikia surinkti gerą komandą tokiai strategijai įgyvendinti. Yra žinoma, kad „Audi“ ir „Porsche“ aptarė bendradarbiavimo galimybes su keturiomis komandomis - „McLaren“, „Red Bull“, „Williams“ ir „Sauber“ - buvo kalbama nuo komandos pirkimo iki partnerystės su balso teise.

Idealiu variantu abiem pusėms būtų tai: „Audi“ nupirktų „McLaren“ - visą kompaniją arba tik F-1 lenktynių komandą, o „Porsche“ taptų „Red Bull“ partneriu panašiomis sąlygomis kaip dabar „Honda“.

Įvedus komandų biudžetų ribojimo lubas, F-1 komandos turėjimas tapo pelningu verslu. „Išlaidos fiksuotos, pajamos žinomos – dabar tai yra realus verslo modelis. „Mercedes“ komanda šiais metais gaus pelną ir kompensuos išlaidas motorų tobulinimui“, - sakė „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas. O jo kolega iš „McLaren“ Andreasas Seidlas pareiškė: „Greitai mūsų komanda bus pelninga. Vien šiais metais mes gavome 30 proc. daugiau rėmėjų pinigų“.

Potencialiems pirkėjams problema yra viena: „Formulei-1“ įgyjant vis didesnę sėkmę pasaulinėje rinkoje, komandos tampa vis brangesnės, o dauguma komandų apskritai nėra parduodamos. Už „McLaren“ jau dabar tektų sumokėti apie milijardą JAV dolerių. Galima įsivaizduoti, kad savininkus galėtų pakeisti tik „Williams“, „Sauber“, „Haas“ bei „AplhaTauri“, bet ir tai tik tolimoje perspektyvoje.

Jei ne pirkimas, tai ir partnerystė „Formulėje-1“ taip pat kainuoja brangiai. Jei „Porsche“ taps „Red Bull“ partneriais, tai jie nemokomai komandai tieks jėgos agregatus, mokės už savo logotipus ant bolidų ir, gal būt, atlyginimą kuriam nors pilotui.

Kalbama, kad „Porsche“ kaip alternatyvą svarsto „Williams“ pirkimą, tačiau „Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko nelaiko šių dviejų variantų sulyginamais: „Bet kurioje kitoje komandoje jiems tektų sugaišti mažiausiai trejus metus norint patekti tarp lyderių, o su mumis jie galės laimėti jau pirmajame sezone“.


Komentarai (37)
beglys
IP: 4bb32ec | 11/12 09:27 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
11/11 11:09

Bijau suklyst, bet McLaren į SAVO automobilius, montavo BMW (F1) ir Ricardo (visi nuo MP4-16C). Mercedes McLaren SLR nebuvo McLaren automobilis, o Mercedes ir McLaren koloboracija.

Greičiausiai aš čia susimaišiau. Teisingai tu sakai, kad greičiausiai buvo BMW o ne merso varikliai (čia mano tikriausiai atmintis sušlubavo). Bet iš principo McLaren savo variklių negamina, tiesiog palaiko partneryste su kuria nors variklių gamintojo kompanija. Šiuo atžvilgiu su Ricardo.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 11/11 11:09 Atsakyti
beglys
11/11 09:26

Šiaip MCL niekada negamino savo variklių. Iki 2009 jie į savo pardaviminius automobilius montavo Mercedes variklius, poto perėjo prie tavo parašyto gamintojo. Bet čia manau Life klausė ką montuoja F1 McLaren, tai ten visada būdavo kurio automobilių gamintojo varikliai kaip Mercedes, Honda, Renault, Ford-Crosword, Peugeo, Porche (TAG), Bei kelis pirmuosius sezonus naudojo nepriklausomų gamintojų variklius kaip Serenissima (Italija) , BRM (JK).

Bijau suklyst, bet McLaren į SAVO automobilius, montavo BMW (F1) ir Ricardo (visi nuo MP4-16C). Mercedes McLaren SLR nebuvo McLaren automobilis, o Mercedes ir McLaren koloboracija.
beglys
IP: 4bb32ec | 11/11 09:26 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
11/10 18:21

Kad man rodos deda savo. Nu, kaip savo, Ricardo gamina jiems. Čia, matyt, su Aston Martin maišai, kurie jau kelis metus naudoja AMG variklius ir Mercedes elektroniką.

Šiaip MCL niekada negamino savo variklių. Iki 2009 jie į savo pardaviminius automobilius montavo Mercedes variklius, poto perėjo prie tavo parašyto gamintojo. Bet čia manau Life klausė ką montuoja F1 McLaren, tai ten visada būdavo kurio automobilių gamintojo varikliai kaip Mercedes, Honda, Renault, Ford-Crosword, Peugeo, Porche (TAG), Bei kelis pirmuosius sezonus naudojo nepriklausomų gamintojų variklius kaip Serenissima (Italija) , BRM (JK).
beglys
IP: 4bb32ec | 11/11 09:07 Atsakyti
Life
11/10 16:00

O Mclaren dabar į savo automobilius deda to pačio merso variklius, ar gaminasi pati? Dabar F1 komanda vadinasi McLaren - Mercedes, tai nusipirkus vadinsis McLaren - Audi ir naudos VW grupės variklius, viskas logiška. :)

Jiems variklius tiekia Mercedes, bet MCL už juos moka. Jei Audi būtų variklių tiekėja ir iš jų pirktų ar gautų variklius, tuomet taip vadintūsi kaip ir parašei, bet čia kalba ėjo apie parsidavimą (kurį jau MCL atmetė) - tokiu atvėju Audi tampa savininke ir gali su vardu daryti ką nori.
Klepsidra
IP: 53e930a | 11/10 20:07 Atsakyti
McLaren turns down takeover offer from Audi - nespejo nuspresti del sugrizimo - jau nusipirkti bande ir net atmete
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 11/10 18:21 Atsakyti
Life
11/10 16:00

O Mclaren dabar į savo automobilius deda to pačio merso variklius, ar gaminasi pati? Dabar F1 komanda vadinasi McLaren - Mercedes, tai nusipirkus vadinsis McLaren - Audi ir naudos VW grupės variklius, viskas logiška. :)

Kad man rodos deda savo. Nu, kaip savo, Ricardo gamina jiems. Čia, matyt, su Aston Martin maišai, kurie jau kelis metus naudoja AMG variklius ir Mercedes elektroniką.
Klepsidra
IP: 51aae71 | 11/10 16:52 Atsakyti
kart
11/10 10:56

Jeigu kažkas kažką pirktų, tai ne Audi, o VW Group visą Mclaren nupirktų, nes ne tik, kad nėra logikos Audi pirkti visą McLaren, kai patys turi savo R liniją, bet ir McLaren'ui parduoti tik F1 komandą, kuri yra neatsiejama nuo brendo.

Visiška antis arba tiesiog blogai ištransliuota. Galų gale, jeigu Audi aplamai norėtų isigyti F1 komandą, tai tas pats Sauberis geresnis dealas.

cia yra ar ne Sawardo antis/pamastymai paversti kazkokiais neva faktais
Life
IP: 75ad139 | 11/10 16:00 Atsakyti
kart
11/10 10:56

Jeigu kažkas kažką pirktų, tai ne Audi, o VW Group visą Mclaren nupirktų, nes ne tik, kad nėra logikos Audi pirkti visą McLaren, kai patys turi savo R liniją, bet ir McLaren'ui parduoti tik F1 komandą, kuri yra neatsiejama nuo brendo.

Visiška antis arba tiesiog blogai ištransliuota. Galų gale, jeigu Audi aplamai norėtų isigyti F1 komandą, tai tas pats Sauberis geresnis dealas.

O Mclaren dabar į savo automobilius deda to pačio merso variklius, ar gaminasi pati? Dabar F1 komanda vadinasi McLaren - Mercedes, tai nusipirkus vadinsis McLaren - Audi ir naudos VW grupės variklius, viskas logiška. :)
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 11/10 14:01 Atsakyti
tech
11/10 11:51

Visvien manau tai mazai tiketina. Greiciau jau gal isigys kazkiek Mclaren akciju ir bus kaip Mclaren F1 variklio tiekejas.

Viskas priklauso nuo dabartinių akcininkų. Ten dar nedarašiau, kad McLaren de facto priklauso Bahreino karališkai šeimai. Tik jie labai plačiai šito nereklamuoja, nes kažin ar kitaip McLaren būtų mėgstamiausia F1 fanų komanda, prisimenant kaip tie patys fanai kritiškai žiūri į to pačio Bahreino politiką :)
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 11/10 14:00 Atsakyti
Life
11/10 12:18

Keista, kad McLaren prastai laikosi, kai taip pasaulyje auga prabangių auto rinka. :)

Nu, taigi rašė, kad trūksta apyvartinių lėšų ir turėjo parduoti MTC.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas